Alla inlägg under september 2012

Av bfalk - 3 september 2012 18:00

Idag mår jag sådär konstigt igen. Var säker på att jag hade feber förut men jag vet inte. 

Jag är även snorig, nyser hela tiden och det klias i ögonen. Det kan vara allergi, såklart. Men brukar pollenallergi sitta i så här länge?! Det har jag aldrig varit med om. Sjukt jobbigt är det såklart. Tröttheten sitter i också. 

Nu låter jag sådär bitter igen. Men istället för att sitta hemma och tycka synd om sig själv så kom mamma och hämtade mig mitt på dagen, jag var så sugen på muffins så jag bakade massa muffins när jag kom hem :) Vi snackade skit och insåg att september vädret nu är här. Det är så konstigt väder och man känner verkligen i luften hur hösten är här.. Tråkigt.. 


Det var lite kul när jag precis klev innanför dörrn hemma så såg jag en lapp på mamma's rum, där det stod att sånna som heter Bella inte får gå in. Åååååh, jag vill öppna presenter nuuu! Bara 4 dagar kvar och jag är ännu ett år äldre. Ska det vara nått det? På tal om presenter så gick jag en promenad till min käre far förut och lämnade min önskelista, vad glad han kommer bli!

Och på tal om present så fick jag hem två tshirts idag, "a gift to Bella" stod det på paketet, finfina var dom iallafall!

Nu ska jag sluta prata strunt och kanske tillaga mig lite lövbiff och strips, fan va lyxig jag är jämt!

Snorpuss.


     


Av bfalk - 2 september 2012 20:59

 

Jag fick världens cravings efter tomatsoppa idag. Så jag tog tag i saken och gjorde lite, och detta var första gången i hela mitt lagamat liv som jag gjorde EN portion. Rita korts i taket. 

Tillsammans med soppan gjorde jag vitlöksbröd. 


Det är toklätt att göra tomatsoppa föresten:

Krossade tomater

Grädde

Buljong (kött eller grönsak)

Salt och peppar


Man ska egentligen ha gullök också men det tycker inte jag blir nå gott.

Njuuuut!

Maten slank ner med glädje efter att AIK tagit 3 poäng också, som vanligt vinner de i sista sekunden och jag har då redan hunnit dragit bort mitt hår, skrikit och haft dödsångest innan man får vara glad och grina av glädje..

Av bfalk - 2 september 2012 14:31

Ja ungefär som rubkriken lyder. Jag är lite lätt irriterad idag. Jag blir ofta sur, tvär och arg när jag har jobbat natt och när jag dessutom inte ens kan sova efter två vakna nätter så blir jag lite mer.. Sur. Och irriterad. Och arg. 

När jag tillslut tog mig upp ur sängen idag efter otaliga försök för att somna så skulle jag käka tekakor. Till min stora fasa så märker jag hur alla har möglat. Blev så arg så jag skrek. Undra vad grannarna tror om mig.. :) Är det fortfarande rötmånad?? Har aldrig varit med om att bröd möglar så fort. Jäkla skit mögel.

   

Jag hatar att bli så här skum när jag har jobbat natt.

Jag tänkte ta mig ut och gå till affären för att handla lite samt ta ut ett paket. Men jag orkar inte. Kanske lika bra att inte vistas ute bland folk när man är så arg? Det är större chans att få ett falling down om man inte sovit.

Och eftersom jag ändå är så arg kan jag ju klaga på folk som inte har vett och hyffs att svara när man hör av sig. Nu har det här hänt några gånger på bara några veckor, inga namn nämnda men det är bara av män.. Hmm.. Blir.så.förbannad Det fulaste är ju att jag ser om ni har läst det jag skrivit på facebook/sms. Tänk på det. Assfaces.

Den som gjorde min dag liiite ljusare var ju mormor som ringde nyss och sa att hon gjort skorpor till mig, ååååh min söta lilla tant. Vad jag älskar dig! Jag ska dit nått i veckan tänkte jag. 


Nu ska jag käka en wrap och glo på AIK-HIF. Hoppas jag får bli gladare efter matchen!! Bangura is back!!


 

BANGBANGURA!!


   


Av bfalk - 1 september 2012 13:34

.. När man kommer på vad man ska köpa till folk i födelsedagspresent!! Oftast så frågar jag inte vad människor önskar sig utan jag hittar på lite själv vad jag tror de vill ha. Jag lyckas nog 10 av 10 gånger ändå. Jag är rätt bra på det där med presenter. 

Men innan jag kommer på vad jag ska köpa.. Fan vilken pärs det är att gå igenom! Och när jag kommer på, är det den härligaste känslan på jorden. 

Alla verkar fylla år i september, så även jag. 

Jag hoppas jag har klurat ut något kul även iår!

Till veckan måste jag inhandla allt, så det är klart innan jag åker iväg. Åhåjajaja.


Idag vaknade jag klockan 12, även fast jag var jätte trött. Ska glo klart på lite Criminal Minds innan jag lägger mig tillrätta igen och försöker sova. Jag har ju trots allt en natt till. Undra om jag får massa samtal inatt igen, det är ju trots allt lördag.


 


Av bfalk - 1 september 2012 05:34

Kan man kalla den ny när den egentligen är gammal?

Den har bara legat och vilat lite och har nu åter funnit ljuset.


Jag har åter blivit besatt av The Sex Pistols. När jag var yngre (och säkerligen den enda i min åldersgrupp) lyssnade jag mycket på dom. Det förvånar mig än idag att jag faktiskt lyssnar på dom. Jag vet inte varför. Kanske för jag normalt sätt inte lyssnar på punk.

Men jag håller fast vid att det spelar tusan ingen roll vilken genre det är man lyssnar på, så länge man tycker det är bra och finner något speciellt med musiken.

Såklart lockas jag av det arga och 'vi skiter i allt' med Sex Pistols. Jag älskar att dom inte var som alla andra. 

Och den där Sid, jag vill inte gilla han egentligen, tror jag, men jag kan inte låta bli. Jag är fascinerad av honom fast det var 33 (hoppas jag lyckades räkna rätt nu) år sedan karln dog. 

Jag kommer ihåg första gången jag såg Sid&Nancy filmen. Jag kände sånt obehag. Kanske man inte ska kolla på sånt när man är en liten plutt. 

Nu när jag har sett den när jag är äldre kan jag se den svarta humorn i det, visst det är tragiskt och det är konstigt att man hyllar sånna här människor. Även jag kan inse det. 

Men jag tycker inte om dom för att det är (var) fräna människor, det är musiken naturligtvis som lockar mest och gör att jag faktiskt gillar människorna bakom det också. Och det mesta jag lyssnar på är inte så fint bakom kulisserna tror jag.


Jag har alltid attraherats av det fula. Det man inte får göra. Det man inte ska lyssna på. 

Men jag kan inte låta bli att låta besattheten som jag alltid haft, lite dolt, komma upp till ytan igen. I fucking love it!

Gammal musik kommer alltid att vara den bästa musiken. Iallafall i mina öron.


 


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards