Alla inlägg under oktober 2012

Av bfalk - 19 oktober 2012 14:29

En till skiva till min samling: det är blandade låtar från olika album samt en live skiva (den har jag dock redan). Iiiiiihhh! Blir alltid lika glad när jag får något med BYB såhär hemskickat :)

   

          

  


Av bfalk - 18 oktober 2012 18:45

Jag pillar JÄMT i håret. Det verkar vara en ovana som de flesta med löshår har.. Det går som inte att låta bli fästena. Det är sjukt störigt och jag blir faktiskt arg på mig själv, haha. 

Jag vet inte riktigt hur man ska bryta den här ovanan..

Tips?!

 


Sådär ser fästena ut typ :) Pillpillpill!


Av bfalk - 18 oktober 2012 08:00

 

För första gången på väldigt länge är jag lite nervös. Fast bra nervös. Man ska vara nervös ibland.

Idag är min första dag på ett helt nytt jobb - på ett dagis! Och tur som jag har är det precis där jag bor, det är skönt. Så.. Jag är nyfiken på hur dagen blir, vad jag ska göra och så. Antagligen kommer jag vara som en förvirrad kyckling första dagen och allt, och antagligen bli kär i alla små söta barn!

Det här känns som att ett nytt kapitel skrivs i mitt liv och det känns jäkligt bra! Det är så kul att få prova på nått nytt och jag tror faktiskt jag passar perfekt på ett dagis :)


Dagen slutar inte klockan 3 dock, då ska jag hem och försöka få lite sömn och sedan jobb natt.. Jag kommer antagligen att ångra mig några gånger efter det beslutet men vad gör man inte. Ibland måste man känna att man lever också.


Så, min mage ska pirra lite till innan jag knatar iväg till det nya jobbet!


Puss.

Av bfalk - 17 oktober 2012 19:31

Är det något jag hatar är det folk som tjatar. Helst säljarfolk. Nu är jag inte så dum att jag svarar på nummer som jag vet är säljare. Synd att jag inte har en muteknapp eller möjligtvis en varningsklocka när jävlarna ska komma och knacka på min dörr.


Efter klockan 19 (helst efter en jobbdag) vill jag helst inte prata med någon. Då vill jag sitta tyst i fotöljen alt. soffan och bara tomglo på datorn eller tven. 

NEJ DÅÅÅÅ då ska man såklart störa mig. Jag kände redan när jag öppnat dörren halvvägs att det var ett dåligt val av mig att öppna just den här tiden på dygnet. Varför skulle en granne komma och knacka på? (Som jag försökte intala mig när jag gick mot dörren).


Det var en herre som även var här förra veckan. Han har gett sig fan på att jag ska gå med i hyresgästföreningen. Jag är en sån där som inte vill skriva under på nått hur bra det än kan vara. Jag vill tänka själv och kanske läsa på hemsidan och sedan bestämma sig.

Det ville inte den här herren.

Precis som förra gången så tjatade han om att jag kanske betalar fel hyra, att jag kan ta hjälp av dom om tvättstugan krånglar (?) eller om jag funderar över trappstädningen (???). Han sa allt väldigt replikit (påhittat ord kanske..), som att han övat och sedan lärt sig alla meningar och huuuur braaaa alllt ääääär. Fast han sa den här gången att jag kan höra av mig om en granne är full och lever om. Ja, det är ju säkert dom jag tänker på när jag blir störd av en granne som klunkat för mycket av det goda.

Det är säkert jätte bra med hyresgästföreningen, för dom som verkligen vill vara med.

Jag blir mest irriterad att samma man kommer och knackar på endast en vecka efter att han var här första gången och tjatar, tjatar, tjatar på att jag ska gå med. Och detta efter att han första gången gav mig ett inbetalningspapper så jag själv får skriva under här hemma! 

Man skall inte störa Bella på kvällen..


Efter att han malt på om städning och fulla grannar, så fick jag nog och sa åt han att jag faktiskt bestämmer själv. Om det vore lagligt för en sekund att slåss kanske han hade fått sig en smäll.

Nu och föralltid kommer jag alltid komma ihåg den där jäkla knackningen.

Stör inte mig när på kvällen sa jag!!

Av bfalk - 17 oktober 2012 18:45

  • Kramar, kärlek, familj, nära&kära
  • Chips, trocadero, JD, fest, dans
  • God mat, kött, beasås
  • Musik, konserter
  • AIK, fotboll, hockey
  • Varma duschar, ljus, värme, säng
  • Pengar, shopping, lägenheten
  • Mobil, dator
  • Tatueringar, piercingar
  • Få vara social, göra ett bra jobb, må bra med mig själv

Av bfalk - 17 oktober 2012 12:00

Det var längesen en video var så mitt i prick för mig och för mina känslor och vad jag går igenom precis just nu.

Såklart står Linkin Park för musiken, som jag ofta gråter till, både på gott och ont. När jag är glad och när jag är ledsen. De är väldigt duktiga på att göra känslosam musik, helst när jag behöver det som mest. 

Nu har de precis släppt sin nya video till låten 'Castle of glass'. Det hade inte varit så mycket om det inte handlade om män som går ut i strid. Män som säger hejdå till sina nära och kära. Män som dör. Barn som sedan blir som sina fäder och går ut i strid. 


Även fast det inte handlar just om militärer så kan jag inte sluta gråta. 

Det är så himla fint samtidigt så himla hemskt.

Att jag är instabil på just det här området just nu gör ju inte saken bättre. Men låten passar verkligen jätte bra in i videon. Och tvärtom.


Titta och se vad bra det är, och kom ihåg att komma ihåg alla människor som går ut i strid, runtom i världen. Ge dom en tanke, en liten tanke på vad de går igenom och alla de anhöriga som sitter oroliga och väntar på dom där hemma.



"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope."

Av bfalk - 16 oktober 2012 20:14

Jag har alltid sagt sommar när jag tänker på favorit årstid. 

Men efter den här sommaren så har jag insett att våren är en favorit. När snön smälter, när man glider på all grus som har legat på isen, fåglarna börjar kvittra glatt och man börjar se tusselagos överallt.. Underbart! Man blir som pånyttfödd varje vår, man får tillbaka sin energi och man ser positivt på allt. 


Vad roligt att det nu är höst och en låååång vinter väntar.. Hmm..


 

Av bfalk - 16 oktober 2012 09:33

Jag trodde det regnade när jag hörde något smattrade mot fönsterbläcket förut när jag gick upp..

Oooooh, så fel jag hade! Denna dag ska jag spendera inne, måste tvätta, plantera blommor och sätta upp tavlor. Jag vägrar gå ut.


    

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards