Alla inlägg under oktober 2012

Av bfalk - 12 oktober 2012 12:03

Mamma var snäll förut och skjutsade mig till affärn för mjölk inköp och hämtning av bok.

Jag mår fortfarande dåligt, nu har snoret satt igång och febern går upp och ner. Nåja, döende är jag ju inte så ska inte klaga.

Om jag inte pallar att sätta upp tavlor så har jag nu nöjet att läsa en sprillans ny bok av Puma Swede. Om ni inte vet vem denna Puma är så kan jag berätta att hon är en porrstjärna, från Sverige. 

Jag älskar att läsa biografier, helst om människor som kanske inte levt ett liv som alla andra har gjort.

Porrindustrin både fascinerar mig och gör mig äcklad. Varför vill man bli porrstjärna? 

Jag blir nyfiken och undrar hur man ens vill ha sex framför en kamera som sedan tusentals andra människor kommer se. 

Men, samtidigt som jag mår illa av hur man vill leva det där livet så tycker jag att det är häftigt att någon går mot strömmen och skiter i allt. Jag har sett många intervjuer med Puma och hon har mer skinn på näsan än de flesta, och ändå väljer hon porr att jobba med. Men vem fan är jag att döma en annan människa som jag inte ens känner..


Jag tror det här kan bli en intressant läsning! 

Jag köpte boken på bokus för 150 kroners.


 

Mitt liv som porrstjärna är en ocensurerad självbiografi om ett ovanligt liv - en hisnande berättelse om Puma Swede, Sveriges största porrstjärna.
Som tonåring var hon en hopplöst nördig hästtjej som enligt de andra tjejerna i stallet var dömd till ett liv utan killar. Men några år senare upptäcktes hon på en gata i Stockholm och övertalades att bli glamourmodell i USA. När hon insåg att det fanns mer pengar att tjäna på att ha sex framför kameran åkte de sista kläderna av och plötsligt förvandlades hon till Puma Swede, en av världens hetaste porrskådisar.
Med en stor portion humor tar det blonda bombnedslaget Puma med oss på krävande inspelningsdagar, låter oss kika in bakom kulisserna och presenterar oss för sina vänner och branschens udda karaktärer. Vi åker på strippklubbsturnéer och till galna finska sexmässor. Vi får vara med om vilt festande och svajigt helikoptersex (som hamnar på de amerikanska skvallertidningarnas förstasidor). Och så blir det knäppa webbkamerashower tillsammans med väninnorna, det snabbaste sättet att dra in pengar i dagens porrvärld.
Men bortom festandet finns också en grå vardag. Parasiter som "suitcase pimps" - managerpojkvänner som blandar ihop kärlek, svartsjuka och pengar - ställer till det. För att inte tala om den där klumpen i magen inför varje hiv-test. Puma ifrågasätter även samhällets normer. Varför kan en tjej inte ha många olika partner och en omättlig aptit på kravlöst sex utan att betraktas som störd? Och varför stämplas kvinnliga porrskådisar per automatik som hjälplösa offer?
Boken rymmer även Pumas sextips, felen med de vanligaste porrfilmsmyterna och svar på beundrarbrev.

Av bfalk - 11 oktober 2012 18:00


 

 

Av bfalk - 11 oktober 2012 14:31

Äntligen fick jag fingrarna ur arslet och fixade en vägg - den finaste väggen såklart.

Och givetvis får jag för mig det här när jag egentligen borde ligga i soffan och kurera mig, men den där febern satte tydligen inte stopp för det (nu mår jag som jag förtjänar måste jag tillägga).


Nåja, min vägg blev så sjukt fin och jag är jätte nöjd! Synd bara att jag inte lyckades få upp den stora tavlan som Dregen gjort.. Det ville sig lixom inte. Men jag lyckades ju trots det att borra alldeles själv och pilla upp bilder, skivor och annat smått och gott :)


 


Dregen's autograf är i den gula tavlan. Polly påsen som jag lyckades vinna innan den började säljas i butik kom givetvis upp.

Jag är nästan stolt över mig själv för att jag lyckades göra en hyllningsvägg till världens bästa Backyard Babies.  

         


Av bfalk - 10 oktober 2012 18:45

Kramar och kärlek får mig att må som bäst. Helst från dom viktigaste i mitt liv.

Även sömn när det verkligen behövs (hur konstigt det än låter) får mig att, oftast, må bättre.

Att få skriva av mig i min lilla Strindberg bok.

Att få jobba och inte bara sitta hemma och glo, att göra nått vettigt.


Av bfalk - 10 oktober 2012 11:32

Hittade den här texten på facebook. En kille som är muslim men INTE vill ha böneutrop i Sverige, en väldigt bra text! (Vet ej varför första delen är fet, får inte bort det..)


"Känns som om man borde skriva något angående detta, men först om mig:
Jag är född i Sverige sen 21 år tillbaka, och är otroligt tacksam över de.
Jag talar dessutom för mina föräldrar som är minst lika tacksamma för alla chanser dom fått. Dom kom hit från Thailand för ett bättre liv och de fick dom, tack.
Jag älskar Sverige(cheesy, sure), för de finns inget annat land jag skulle vilja se mina framtida barn växa upp i.

Nu till ämnet, Böneutrop i Sverige:
Jag, en Muslim i Sverige, säger faktiskt nej till detta.
Varför? Låt oss ta ett simpelt exempel:

Om vi säger att du(vem de än är som läser detta), har en egen lägenhet, som står i ditt namn, som du stått i kö över ett decennium för, tar emot en inneboende.

Husets regler är ju självklart dina regler, korrekt? Din gäst kan inte komma in och styra allt, utan du bestämmer för de är DIN lägenhet. Gästen får anpassa sig, inte ägaren.

Dvs, de här är Sverige, de är Svenskarnas land. Vi är gäster(även jag som är född här), vi följer deras regler.
Att kyrkklockor ringer runtom i landet är en självklarhet då de är ett kristet land. Inte ett buddistiskt, inte hinduisk eller den religionen böneutropen handlar om.

Vi ska vara tacksamma att vi ens får använda deras lokaler/mark till att bygga moskéer.
Vi ska vara tacksamma att de finns Halal kött att köpa.
Vi ska vara tacksamma att vi får bo i de här underbara landet.
Vi ska vara tacksamma för allt Sverige har att erbjuda.

Men nej, de är ni inte. De räcker inte, ni får inte nog.
Girighet, de är vad de kallas.

Ni smutskastar folk så fort de förnekar er något(okej, inte alla men många), kallar dom rasister bl.a

Religionsfrihet har vi i Sverige, men de betyder inte att vi ska tvinga på oss ALLT vår religion står för, de går inte, de är inte rättvist mot Sverige.

Jag kan förstå varför de finns så mycket hat mot oss "Muslimer", för ni beter er väldigt radikalt och envist.

Kalla mig förrädare om ni vill, jag struntar fullständigt i de. Får jag mordhot, hotbrev etc.. Ja, de förstärker bara folks hat mot oss så, gör de ni.

Från en Muslim som faktiskt uppskattar allt vi fått av Sverige redan, och säger nej till böneutrop."
 
Av bfalk - 9 oktober 2012 22:08

Idag hämtade jag ut ett paket, fick ett paket och fann två fina saker. 

Det verkar inte som jag kan låta bli det här ändå..


       



1. Ny väska, helt otroligt! Jag behövde verkligen en mittemellan väska, som inte är av tyg.

2. BATMAAAAN halsband. Gu va jag älskar Batman. Ska dock byta kedja tror jag.

3. Nagellack och ögonskugga. H&M har, tro det eller ej, de bästa ögonskuggorna jag provat - och jag har provat en hel del! De dyra sitter inte ens en timme för mig.

4. Pink Floyd tröja. Sweet as fööööck.

      

Av bfalk - 9 oktober 2012 19:00

 Nästan varje kväll (när jag är ensam hemma), så tänder jag ljus, duschar, gosar ner mig i mjukiskläder och ser på någon film eller serie tillsammans med något gott. Detta får mig något sånär avslappnad inför natten så jag kan sova (jag har jätte svårt att vara riktigt avslappnad).

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards