Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

En era är över.

Av bfalk - 18 januari 2013 15:15

Så fort jag slog upp ögonen för dagen fick jag veta att Dick "Big Dick" Tärnström ska sluta i AIK. Han har varit så skadad så han har knappt spelat den här säsongen, så då väljer han att sluta att spela hockey.

Ååååh det här är så himla tråkigt, för han är verkligen en ikon i AIK. Jag är glad att jag fått se han hur han har kämpat på rinken, en sann Gnagare i kropp och själ!!

Imorgon när AIK möter Modo så kommer Tärnström att tackas av samt ge Patric Blomdahl kaptensbindeln. Jag är åter så sur för att jag inte bor i huvudstaden och missar det.

 

Tack för ALLA år, svett och tårar du har gett klubben, Big Dick!

 


Tärnström började sin karriär i AIK i början av 90-talet och gjorde debut i elitserien som 17-åring. Efter flera framgångsrika säsonger lämnade han för NHL, där han bland annat blev Pittsburghs enda back att vinna den interna poängligan, innan han återvände till spel i den svartgula tröjan 2008.

Klubben låg då i allsvenskan, men efter bara två säsonger var han bärande i att föra tillbaka klubben till finrummet 2010.

– Vi har gjort en fantastisk resa, från återkomsten till elitserien till semifinalspel med ett kokande Hovet två säsonger i rad. De senaste säsongerna är några av de absolut bästa i mitt liv, säger han.

AIK
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards