Alla inlägg den 24 januari 2013

Av bfalk - 24 januari 2013 18:30

Jag fick en kommentar häromdagen på tips om att göra ett inlägg med produkter jag använder, och det tog jag tacksamt emot och ska nu försöka knåpa ihop ett inlägg om hår och hårjox.

Förut så brydde jag mig inte alls om mitt hår, kammade det knappt eller använde inpackning. När jag sedan skaffade löshår var det myyycket att tänka på så att det skulle hålla så bra som möjligt, nu har jag åter kort hår men jag har ändå lärt mig ett och annat, att man ska alltid ta hand om sitt hår oavsett om man har det 'vanligt' eller har i löshår!!

När jag använder mina produkter så känns det som änglahår, härligt som tusan må jag säga :)


 

I duschen använder jag Matrix amplify shampoo och balsam, det här använder de flesta frisörerna. Håret luktar jätte gott! Man ska schamponera håret två gånger. En gång i veckan ska man använda inpackning (tänk på att inte ha vid hårrötterna, för då blir håret fett fort), Matrix biplage.


 

När håret har torkat efter en hårtvätt så använder jag ett fuktgivande glansserum "distri-flu" (den i mitten), den är väll framförallt gjord för löshår men jag har använt den efter jag tog ut det och håret blir så sjukt mjukt! Och sedan en liiten klick vårdande serum "serum fluid" (längst till höger). Efter detta känns håret både rent och mjukt. 
Matrix sleek look använder jag innan plattången slås igång, man får vänta lite så att produkten går in i håret. Eftersom jag har både tjockt och svart hår så ska man inte behöva ha något innan man plattar håret, men man ska väll ta det säkra före det osäkra.. Eftersom plattången är så himla varm så tror jag inte håret uppskattar det.


 

Produkterna jag använder när jag ska fixa håret: alla känner ju till dust it, men har hittat en ny favoritprodukt från Osis "style shifters, strong control" som är som en spray och är som dust it fast utan att det känns så himla skitigt och geggigt, den lutkar dessutom helt underbart, jag är kär i den. Jag använder en riktigt bra och hållbar spray Matrix Amplify, total results. Sedan den vanliga borsten och tuperingskammen. 

Jag brukar även använda ett torrschampoo som jag glömde knäppa kort på; Matrix "Clean remix instant dry schampoo", den använder jag när jag inte kan/hinner/orkar tvätta håret.


 

För torra toppar är den här perfekt, helst för löshår. Men ibland händer det ju för ens vanliga hår också. Man får vara lite försiktig att inte överdosera, för då blir håret fett.


Jag köper mina produkter hos hårfrisören eller på Baresso (hemsidan hittar du HÄR), det är en riktigt bra sida! Och HÄR har jag beställt löshår och tillbehören till det.

Man kan tro att jag är sponsrad av Matrix, de gör himla bra produkter och allt luktar så gott!

Av bfalk - 24 januari 2013 17:03

     


Ursäkta att mitt fula golv fick vara bakrund.. Shit happens :)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards