Alla inlägg den 13 juli 2009

Av bfalk - 13 juli 2009 22:03


Idag insåg jag hur dåligt minne jag verkligen har. Jag skulle käka spagetti och köttfärssås idag så jag satte igång plattan och la på kastrullen som skulle koka upp spagettin. Efter en stund börjar det koka men jag kommer inte ihåg varför?? Vad är detta? Börjar jag redan bli dement, haha. Nej, det är inte så roligt att ha dåligt minne må jag ju säga. Ett plus är väll att man kan skylla på det ;)

Jag fick för mig att det hade något med mitt immunförsvar att göra, sökte lite på google men insåg att jag hade ganska fel.

Därimot hittade jag detta:

Primär immunbrist
Patienter som har en primär immunbristsjukdom har något fel på sitt immunförsvar, antingen det ospecifika eller det specifika, som inte beror på någon annan sjukdom eller orsak och som gör att försvaret mot mikroorganismer inte fungerar som det ska. Dessa patienter får därför ofta många och återkommande infektioner.

För de flesta patienter, både barn och vuxna, med en primär immunbristsjukdom är problemet att de inte kan tillverka antikroppar (gammaglobulin=immunglobulin) i tillräcklig mängd. Detta beror antingen på att inte B-cellerna fungerar som de ska eller på att samspelet mellan B-celler och T-celler inte fungerar.


Ush, kan det stämma just på mig? Måste prata med mama om det här alltså. Kanske inte ens är såhär för mig men det känns verkligen som det stämmer.


 

Beställde alldeles nyss en grå munktröja och ögonskuggor. Det blir mycket grått nu, men har nästan inget av den färgen längre.

198:- för tröjan HM

59.50:- ögonskuggorna HM


Och ikväll vann AIK mot Götet oxå! Så jävla skönt! Obolo gjorde målet. De klarade hela matchen trots två utvisningar, bra jobbat killar!

Av bfalk - 13 juli 2009 14:43


Att jag och Jessican åt pizza! Den var skit good!

Så vad säger du my friend, pizza snart elle? :D


Av bfalk - 13 juli 2009 14:21


Ja, det är inte världens bästa dag. Är så sjukt jävla trött, något jag har varit hela sjukdoms tiden men endå. Jag vill vara pigg nu, pigg och kry! Men jag antar att det kommer sitta i ett tag till.. Jag funderar på om jag ska försöka gå ut och gå, runt sjön eller något. Det är ju trots allt ganska fint väder och jag skulle behöva luft, men då är frågan om jag orkar? Jag kanske ska sova en stund först? Nu är jag jätte sugen på att färga håret svart, kanske ska kolla om det finns nån färg på ica annars handlar jag det imorn. Tänkte gå till Pleasure och köpa en ny ring i näsan, en svart kanske passar bättre till mina svarta kulor ^^ Jag har suttit vid datorn nästan hela dagen, jag har inget bättre för mig så att säga. Jag ska beställa lite saker men väntar på att mamma ska komma hem först så hon får bestämma vad jag ska ta, haha. Jag är så himla velig ibland, jag ska välja mellan mjukisbyxor, ett par hängpös jeans byxor och solbrillor.. Mamma ska alltså få äran och bestämma vad som är snyggast tänkte jag.


Nu tror jag att jag måste ta en paus från datorn, lägga mig och små sova. Börjar få ont i huvudet för att jag är så trött.


kram&puss








Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards