Alla inlägg under augusti 2010

Av bfalk - 31 augusti 2010 20:15


Första biljetten i höst.. Några till återstår.

Av bfalk - 31 augusti 2010 16:00

  

     

Av bfalk - 31 augusti 2010 13:00

Jag lyssnar väldigt mycket på den här skivan, vad jag än gör. Det är en bra blandningsskiva med det bästa av Thåström; både het snabb rock och lugna låtar.

En bra skiva för den som vill lyssna på honom, men inte riktigt vet vart man ska börja. Här samlas gammalt och nytt i en härlig blandning.

Jag kan inte välja min favoritlåt, alla är lika underbara!

Men om jag måste, så tar jag nog Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce. Den kan jag lyssna på om och om igen..



”Be-Bop-A-Lula hela jävla dan!” sammanfattar Joakim Thåströms 20 år som soloartist. Han har dessutom själv varit med i valet av låtar.

Här är låtlistan med Joakim Thåströms egna kommentarer ur Georg Cederskogs intervju:

1. ”Fanfanfan”

– Den handlar om en kvinna som jag träffade under en tid, men vi hade inget förhållande.

2. ”Ungefär så här...”

– Att aldrig visa sig svag är ju ett slags färghållning. Att du bara visar en sida av dig själv för att folk är beredda att hugga dig.

3. ”Kort biografi med litet testamente”

– Jag skrev den på Österlen i Löderup i ett hus som jag hade fått låna.

4. ”Alla vill till himlen”

– Det är små reflektioner om att människan är ett djur som alla andra och att alla vill ha en plats i solen.

5. ”Brev till 10:e våningen”

– Det här var en låt som jag skrev till en gammal vän, Blutte (ljudtekniker och roddare för Ebba Grön och imperiet).

6. ”Karenina”

– Till Petra (Nielsen, skådespelerska och sångerska). Den skrevs efter att vi separerat, i en lägenhet jag lånade i andra hand på Kocksgatan, med utsikt över Axel Landquists park.

7. ”Elvis Presley för en dag”

– Det är en ganska... klämkäck låt som handlar om en kille som jag såg på tv i Amsterdam.

8. ”Sönder Boulevard”

– Jag är svag för den låten för att den har känslan av att det är en människa som är ute och går och betraktar saker.

9. ”Kärlek är för dom”

– Den är ju inte skriven från ett jag-perspektiv utan det är i stället jag som betraktar människor utan kärlek.

10. ”Aldrig nånsin komma ner”

– Den handlar om att vilja bevara ett tillstånd.

11. ”Ståaldrigstill”

– En remix av Stonebridge.

12. ”Om black Jim”

– Jag gick in där ett tag, läste allting (av Dan Andersson red. anm), hittade alla biografier, det var en treårsperiod som var enormt berikande.

13. ”Miss Huddinge -72”

– Den handlar inte om någon speciell person utan kanske snarare om jättemånga.

14. ”Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce”

– Den är otroligt basal. Bara d-moll och g-moll.

15. ”Släpp aldrig in dom”

– Den är sprungen ur ett skilsmässoperspektiv.

16. ”Långtbort”

– Den handlar om Hatte (Stiwenius, vän och fotograf som avled våren 2007).


2010-02-13 - THåSTRöM från Sporthallen

Av bfalk - 31 augusti 2010 07:30

  


Inkallad till jobb.

Jag jobbar med mamma, skönt. Jag ska få gå därifrån och hämta ut biljetter, det är sjysst! :)

Sista passet jag fick i augusti oxå, jag har tjänat in alla pass som jag missade när jag var sjuk, är man bra eller?

Jag har kommit på något oerhört lockande som älskade skiva i bloggemDenna gång är det en man jag håller riktigt kär, håll utkik, hoppas ni diggar det.


Puss hallonpajer! 

Av bfalk - 30 augusti 2010 21:45

.. Det är tydligt.


  

Av bfalk - 30 augusti 2010 19:22

Idag hade jag pannknack. Igårkväll med. Jag har aldrig ont i huvudet så det är lite skumt. Har jag fortfarande snor där uppe?


Idag satt jag med morgonrocken jätte länge, alltså sådär överdrivet länge. Enda tills Jessican hörde av sig och ville hänga, då tog jag på mig "vanliga" kläder.

Det blev en liten shoppingrunda, jag hittade en skjorta, en ny krogenväska (jag råkade visst göra sönder min sist jag var ute..), strumpor och laddningsbara batterier. Även ny färg till ramar.

Det var trevligt att träffa tjejen igen, som vanligt var vi retards och fick tanter att slänga en ond blick eller två på oss. Men så ska det vara!

Innan jag åkte hem så hämtade jag en ny tshirt, jag är jätte kär i den!

Jag funderar starkt på att köpa en i svart också.. Lil' Wayne är den enda rapparen som är riktigt frän; med sina tatueringar och sin klädstil. Like it!

  

från modekungen

(nej, bfalk är lat och orkar inte knäppa kort på det andra hon köpte)

Av bfalk - 30 augusti 2010 12:05

Jim Parsons, som är känd som det knäppa geniet, icke sociala människan Sheldon i komediserien The Big Bang Theory vann inatt en Emmystatyett för sin roll - "Bästa komediskådespelare".

Och alla som sett serien vet att han förtjänar det priset.

Han är så bra i sin roll att man börjar fundera om det verkligen finns så smarta människor i verkligheten, och tillsammans med den nedsatta funktionen att umgås och vara 'normal' med andra människor gör han jätte rolig (även fast han aldrig förstår det själv..)

Hela nördgänget borde ha fått ett pris, tycker jag.



" Jim Parsons som Sheldon Cooper, Ph.D - Ursprungligen från östra Texas, var ett underbarn, började college när han var 11 år, direkt efter att han avslutat 5:e klass. Som en teoretisk fysiker har han en magisterexamen, 2 Ph.Ds och en IQ på 187.

Han har också en tvillingsyster som heter Missy, en mor som heter Maria, en far som heter George och en annan icke namngiven syster.

Han delar för närvarande en lägenhet med vännen Leonard Hofstadter.

Kritiker och tittare påpekar ibland att Sheldon uppfyller kriterierna för en autism-diagnos såsom Aspergers syndrom, men karaktären är inte byggd på någon diagnos. "

Av bfalk - 29 augusti 2010 21:15

Och den är lika bra varje gång jag hör den!

Black Stone Cherry - Lonley Train

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards