Alla inlägg under juni 2009

Av bfalk - 30 juni 2009 18:13


IN I DIMMAN!

sa jag jö!

Av bfalk - 30 juni 2009 10:57


Jag var bara tvungen att avreagera mig, inlägget under.

Jag vaknade för cirka en timme sen, skit degig och trött men ska försöka att hålla mig lite vaken iallafall. Skulle vara bra om jag någongång kom upp vid 10. Jag ska snart käka en macka tror jag, magen börjar kurra lite. Men först ett blogginlägg, eller hur?


Igår så jobbade jag kväll, med Anette faktiskt :) Jag trodde jag skulle dödens dö när jag kom fram (som vanligt..) för alla dessa backar och denna värme! Tur att man har med sig vatten, annars hade jag nog svimmat eller något. När jag är själv och går så går jag så otroligt snabbt, jag tror inte kroppen eller min hjärna hänger med riktigt, haha. Så alltid när jag kommer fram till jobbet är jag ganska slut. Det var så otroligt tråkigt på jobbet denna kväll, man räknade sekunderna typ. Inte kunde man sitta ute heller, fullt påklädd i värmen. Men tillslut så slog klockan en bra tid och jag vandrade ner till stan, till dallantältet. Där träffade jag mamma, Staffan, Josse, Jessica, brorsan, Gisse, Ola, gudfar.. m.f.m.f Det var kul att träffa Josse och Jessican igen! Den sistnämnde ska jag vara med på onsdag och på fredag oxå! :)

Vi satt i tältet hela tiden och drack cider och bara pratade.

Kvart över elva gick bussarna och jag for hem till mig. Kollade lite på tv, käkade en macka och sedan toksomnade jag!

Drömde massa hemskheter om att en vakt kastade iväg mitt leg för han trodde det var falskt.. Det kallar jag mardröm!


Idag ska jag försöka ta mig ner på stan och fylla på mobilen och köpa en gatufest biljett samt gå till banken och lämna ett papper. Jag måste. Ikväll tror jag allt att Josse och Niklas kommer och dricker alkohol med mig! Kommer nog bli skit najs! Ikväll så sjunger Thomas i dallantältet, så ska väll ner och kika på det med. Lär hänga med morsan där nere oxå.


Jaja, men nu kurrar magen alltför mycket!


kram&puss

Av bfalk - 30 juni 2009 10:47


i aftonbladet om att människor runt om världen tar livet av sig pga att Michael Jackson. Tycka vad man vill  om den saken (jag tycker själv att det är sjukt att ta livet av sig pga någon man inte ens sett, träffat eller har några personliga känslor till, så som annat än musiken. Tror knappast att fansen har samma känslor som en familjemedlem) Jaja, men det var inte det jag riktigt reagerade på. Till varje inlägg får man ju blogga om artikeln och jag hittade en hemskt blogg om någon man som skrev om att hans fru och barn dött för ett tag sedan. Men det jobbigaste var att läsa: Fansen tar livet av sig för att de tror på någon annan än Jesus. Är det något jag blir riktigt förbannad på och kan tänka på jätte länge är det människor som gör folk till syndabockar för att de inte tror på jesus/gud. Vadå, om jag råkar illa ut så är det mitt eget fel för att jag inte tror på någon gud?

Jag blir riktigt förbannad på människor som tror på en gud. Faktiskt. Så är det så. Man kan inte tro på något som inte finns, enligt mig själv. Om jag ska tro vill jag att det ska stå, att man ska se eller på något sätt röra i det. Om gud damp ner här i min soffa, såklart jag skulle tro på gud senare! Men hur ofta händer det? Och hur ofta sker det att dessa gudstroenden 'ser' jesus eller någon annan helig ande i fråga?

Jag tycker bara det är ett ännu ett sätt att lura sig själv på. Om man använder orden som jesus och gud kommer man undan vad som helst, man kan skylla på dom och hylla dom. 'Men gud sa åt mig att hon skulle straffas så jag våldtog henne'.

Visst är jag väldigt drastisk och drar alla över en kam nu?

Ja, ibland är bloggar till för att hetsa, på något sätt.


Av bfalk - 28 juni 2009 20:31


ÅH, vad jag inte tycker om tekniska saker!!

För en stund sedan så försvann 3an och MTV, har ingen aning om varför men sånt händer ju ibland och så dyker kanalerna upp igen. Efter ett tag började tven själv möblera om och sätta bland annat 4an på 1an, förstår ni? Allt blev jätte konstigt. Så jag bestämde mig för en ny kanalsökning, självklart finns inte 3an med så allt blir endå helt fel.. Är det något jag hatar och blir riktigt arg på är det sånna här saker, tekniska saker. Jag är väldigt dåligt på sånt måste jag erkänna, men nån måtta för det väll vara! Jag kan ju ställa in kanaler osv, men tven vägrar ju lyda mig! AAAAHhh. Hoppas bara 3an kommer tillbaka nån gång (det blev nämligen ersatt av en annan kanal).


Jag är inte bara less.. Jag är solbränd, trött och luktar allmänt illa oxå.


Av bfalk - 28 juni 2009 16:57


Deras nya singel, som jag förövrigt tror är deras bästa enligt mig själv. Den är himla bra! Videon är lite små frän oxå, dock är kvalitén på den här lite dålig.. Men det går nog bra endå. Synd att dom suger live (iallafall Fergie, hon kan ju inte ens sjunga), annars hade jag nog sett dom :)

Enyoy!


Btw, har en liten crush på Taboo (han med långhåret). Tycker han har en grym stil!

Av bfalk - 28 juni 2009 16:41


Ojoj, vad varmt det är ute! Men man ska inte klaga, äntligen kanske man ska säga? Men jag måste ju säga att det är hemskt att gå upp för alla backar till jobbet när det är såhär varmt.. Snacka om att man är äcklig när man väl kommit fram, haha.

Ja, idag har jag bara varit ute och solat, från ett ungefär. Har även gjort mat och sånna bra saker. Håller på att tvätta nu, ska gå till tvättstugan igen alldeles strax.

Idag blir det bara lugnt, jag antar att jag börjar frysa ikväll pga den långa soltiden.. Haha, men vill man vara fin så!


Igår så gick jag äntligen till Pleasure och köpte en ny stav till min läpp, jag hade en alldeles för kort för länge så en dag när jag vaknade var jag svullen. Det såg precis ut som den var ny igen. Så det var skönt att få dit en normal storlek. Efter det besöket knatade jag upp för backarna till jobbet, det gick hyfsat bra men när jag kom dit trodde jag att jag skulle dö av värmeslag! Jag vet inte hur mycket vatten jag drack innan kvällen var slut. Det var helt okej där, jobbade med mor min så fick sluta lite tidigare. Dock så hade jag ingen aning om att bussarna bara gick en gång i timmen på lördagar så fick sitta där och se ut som ett fån i en halvtimme typ.. Kvällen spenderade jag med Dexter, så sjuk och så bra serie! Mmmmm.. Jag visste inte att seriemördare kunde vara så heta! Nattens gång gick finfint, drömde att jag hånglade med Dregen, så när jag vaknade hade jag ett leènde på läpparna. Jag tror att det är en sann dröm, det måste ju vara det? ;)


Nu måste jag gå till tvättstugan!


kram&puss

Av bfalk - 26 juni 2009 21:31


Hello my dear!

Igår, torsdag solade jag heeela dagen. Det var verkligen skönt, men blev väldigt röd på ryggen.. Solade till efter 5 ungefär då gjorde jag mat, just när jag skulle duscha så började Sara fresta mig med uteserveringar och alkohol. Det slutade med att hon kom hem till mig och vi drack gott, vi pratade om allt men jag tror mest vi skrattade! Det var skit kul! Sen blev det dallan, där det bjöds på smått och gott. Tillslut skulle vi gå därifrån och bestämde oss för att gå hem. Det tog ett tag innan vi verkligen kom igång, vi var på äventyr lite här och där. Även på hemgången skrattade jag som en tok! När jag kom hem så kollade jag lite på tv, måste erkänna att jag inte förstod nått men såg att M. Jackson hade dött. Ni vet: The king of pop, han som gick från svart till vit och gillar att pilla på små barn. Jag har en låt med han som är min favvo, Smooth Criminal. Jag tycker att han är lite wierd, jag tycker det är väldigt konstigt att en vuxen man tar hem barn till sig och klättrar i träd och allt han gör.. Man såg även på nytagna bilder att han var ganska tärd. Men jag antar att alla anklagelser och sånt försvinner för att nu ska det hyllas och gråtas. Visst, det är synd men hans glans dagar var ju över för längesedan.

Jag hade iallafall en skit rolig torsdag, tänk hur det kan gåå :)


Idag vaknade jag av att mamma sitter på sängkanten och frågar om jag kan jobba. Jag vänder och vrider på mig för att sedan säga nej. Det var nog ett klokt beslut eftersom min kropp inte vill samarbeta dagen efter och denna dag var inget undantag.. Fattar inte hur jag kan bli såhär bakis, det är verkligen skit jobbigt att må så illa! Men jag lovade iallafall att jag skulle jobba kväll imorn, tjänar en liten slant endå. Då jobbar jag med mamma oxå, det ska bli kul.

Idag har jag mest legat i soffan (eller på toan...), har kollat på fotbollen - Sverige spelade så sjukt bra men tyvärr gick dom inte vidare. Jag har även lagat mat, men åt inte så mycket, men nu har jag ju till middag imorn oxå.

Snart ska jag lägga mig i sängen och kika på film och vara onyttig med chips och dipp. Men Sara har berättat att man får äta sånt när man är bakis och jag lyder självklart, haha.

Hörde från brorsan att Mötley Crüe var skit dåliga igår, kanske tur att man inte åkte. Men är lite små ledsen att jag missade Johnossi, Thåström, Volbeat och massa andra bra band. Menmen, what to do?

Nu är det en vecka kvar tills jag får se Backyard Babies, något jag längtar till!


kram&puss

Av bfalk - 24 juni 2009 22:49



"I believe… whatever doesn’t kill you simply makes you…stranger."

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards