Alla inlägg under januari 2008

Av bfalk - 30 januari 2008 17:11

Nu blir det ett ganska kort inlägg, menmen.

Igår på morgonen vaknade jag av att jag hade jätte ont i halsen, jag tänkte gå på skolan ändå men hela kroppen gjorde så ont så mamma tyckte att jag skulle stanna hemma. Det var nog bra! Har tydligen fått influensan, mår as dåligt! Jag kan inte ens svälja medicinen, så mamma ska köpa flytande.

Det ända jag gör är att sova typ, då känner man ju inte av att man är sjuk.

Jaja, får väl se när jag blir frisk igen då. Jag sa till morsan förut att jag hoppas att jag blir frisk till helgen, men hon sa att jag INTE skulle gå nånstans överhuvudtaget. Bajsdå.


Nu ska jag lida vidare.


Av bfalk - 28 januari 2008 19:47

Ja, då var det måndag. Igen. 

Jag somnade om när klockan ringde imorse så fick snabba mig som attans, men jag hann iallafall med bussen.

Som vanligt blev det inte mycket gjort, så är det jämt på måndagar, haha. Men jag och Fanny letade massa fakta om tornedalingar idag, men det fanns knappt nått, det är lite drygt. Får se om vi hittar nått mer imorn.


Gick på stan idag och köpte lite tjoffs som jag behövde, sen mötte jag mamma som gav mig pengar + mat. Micke skulle tydligen gå på resturang idag, och jag hatar verkligen resturanger. Hua.

Så jag tog min mat och åkte hem! Det var värsta gringubben som körde bussen, palla. Han skällde på typ alla som gick på ;s

När jag kom hem var jag vrååål hungrig, så jag käkade och kollade på en repris av Kyle xy.

Satt här en stund sen la jag i färg i håret, det ser helt sjukt ut. Haha, får se om jag vågar visa mig ute. Dessutom är det röd färg i hela badrummet, mamma kommer bli så glaaaad.

Ska snart duscha, sen måste jag nog städa på rummet lite. Det ser ganska stökigt ut efter helgen, det ligger kläder överallt.


 
puss då!/bella 



Av bfalk - 28 januari 2008 19:42


 Har varit blond nu i helgen, men snart är jag redhead!
 

Av bfalk - 27 januari 2008 20:17

Ojoj, vilken helg det har varit!

I fredags på dan var jag på stan och shoppade lite, köpte avfärgning, så nu är jag blond i skallen för jag har inte orkat fixa den andra färgen, haha :p 

På kvällen skulle jag bara ta det lugnt, käka med morsan och bara glo på tv men jag satte mig vid datorn där Josse började tjata på mig att jag skulle komma och festa lite där.Och eftersom jag är en så bra vän så ställde jag självklart upp ;) Så jag fixade mig på typ 20 minuter, stressade som bara den!

Hade jätte kul med Josse, vi kramades och surrade på. Sen drog vi ner på krogas, var på primero hela natten.


I lördags vaknade jag med en djävulskt huvudvärk, när den försvann mådde jag illa istället. Joråå, det kostar att ligga på topp!

Men jag tog mig samman och började fixa mig och när jag var klar åkte jag ner på stan och mötte mamma, sen gick vi till bror. Då var jag så hungrig eftersom jag inte åt nått på dan, så jag tryckte i mig massa pringels chips! Det var gott. När Micke kom hem så kollade vi på massa klipp, lyssnade på music och drack öl/cider.

Vid halv 7 kom Roger oxå, så då åt vi tacos. Vid 8 var vi på Oleary's, det var inte så mycket folk men jag hade kul ändå! Magnus, mamma's ex kom och satte oss vid oss och surrade på.

Fick mina härliga drinkar oxå, härligt!

Innan vi skulle gå så tog vi en stämpel, det är 21 på olan men fick en stämpel ändå för tjejen kunde inte räkna, mycket bra! Haha!

Vi drog vidare till Dallan, var där tills dom stängde sen kom jag in på Aveny oxå, helt sjukt. Där är det 20? Tror jag iallafall, behövde inte ens visa leg ;s

Jaja, TUR! Jag diggade massa rock i rockbaren och så spelade Tompa (en gammal granne) i ett liveband, det var mycket bra!

Jaa.. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, träffade min kusin Julia minns jag.

Jaja, kom hem vid halv 4 men somnade inte förns halv 6 kanske.


Imorse var jag inte så bakis, men vart as seg senare. Somnade i soffan en stund oxå, men nu är jag lite piggare.

Kollade på Ami och dregglade en skvätt!

Fick även min älskade Hawaii, den måste man bara ha efter en helgs festande!


Imorn ska jag käka med mor och bror på stan, det blir kul. Tror han åker på tisdag igen, så man måste passa på och träffa han!

Jaja, nu ska jag fixa lite och sen se nån film kanske.


bye!/bella 


Av bfalk - 24 januari 2008 14:38

Igår - ont i magen.


Idag - ont i magen.

Sjuuuuukt! Jag fattar inte vad det är för fel. Jag gick upp vid 9 idag för att ringa mamma och se om hon fixat tid åt mig på vc. Men det var telefonkö så hon skulle ringa upp senare. Jag somnade i soffan och vaknade av att hon ringde. Får inte tid förns den 12de, dom har tydligen inga läkare där. Så jag måste gå runt och ha ont och ta medicin som jag inte tycker hjälper alls. Men det finns nog inte mycket att göra åt det.

Idag har jag roat mig med att kolla på Grey's Anatomy avsnitt, tänkte fortsätta kolla snart.

Har oxå fått i mig en apelsin, woho. Det var gott.

Fredag imorn oxå, får se om jag orkar göra nått. Slutar typ halv 12 imorn? Det är iallfall nice.

Jag längtar tills på lördag då jag får träffa Micke:)  Hoppas jag kan få må bra då.


Kommer inte ihåg vilken dag det var men jag och Linnsan har bestämt att vi ska se premiären av Johnny Depp's nya film, värsta myys! Jag längtar, hans filmer är underbara! Och sitta i biomörkret med en snygg brud är inte heller fel.


PUSS!/bella 

Av bfalk - 22 januari 2008 14:10

Igår gjorde jag inte så mycket i skolan, så brukar det alltid vara på måndagar. Christoffer var värsta knäpp igår, han sa asroliga saker heeela tiden ;p

På lunchen kom Linnsan och åt med oss sen så följde jag med henne lite överallt, gostumpan min! Skrattade med henne oxå :*

Sen skulle Lisa prova baksnus och det såg sååå fult ut när hon skulle ta ut den, haha! Och Edin dansade typ hela dan med sin fina dans. Jag tror han hade fått ett piller i sig.

Jaa, annars är det som 1an ännu en gång, helt otroligt! Menmen, det är inte mitt problem och om jag ska vara ärlig så kan jag inte bry mig mindre. Då som nu så fattar jag fortfarande inte vad problemet är.


Efter skolan åkte jag hem, jag vart toktrött på bussen och när jag kom hem la jag mig i sängen och kollade på Grey's Anatomy. Rikard kom hem till oss eftersom han åker till Thailand på tisdag kväll.

På kvällen fick jag så grymt ont i magen, jag kunde knappt stå eller göra något. Jag gjorde 2 mackor för jag trodde det skulle bli bättre, men så blev det inte.


Imorse vaknade av att jag fortfarande hade ont =/ så jag sjukanmälde mig. Pratade med mamma en lång stund och hon försökte komma på vad det var för fel. Men hon har iallafall köpt medicin nu, så hoppas att det blir lite bättre!

Snart ska jag till mormor och käka, det blir nog trevligt.


puss/bella

Av bfalk - 20 januari 2008 17:12

Igår när jag kom fram till Bosvedjan fick Rikard komma och möta mig, jag är så himla dålig på att hitta.

När vi kom fram började mamma med maten, jag satt bara i soffan och kollade i en skvallertidning som mamma hade köpt till mig.

Vid 7 så åt vi, jätte gott! Jag älskar lövbiff.

Vi kollade på tv en stund sen slog vi igång Metallica filmen, jag får aldrig nog av den. När den var slut så vart jag tok trött, men kollade på en GNRfilm men sen var jag tvungen att gå och lägga mig.

Vaknade några gånger under natten, bla när jag tokvaknade och var skit rädd, det lät precis som att det var nån i rummet och dörren var öppen. Men det var ju ingen där, gick och stängde dörren och när jag vaknade imorse så var den öppen igen ;s skumt.

Rikard sa att det kanske var den där kinesen som var där (han som bodde där innan), då frågade mamma om han var död, men det var han inte men han kunde ju varit där endå! Haha, värsta fult.

Vi åt frukost, sen sminkade jag mig. Sen ville Rikard se film med mig så jag var ju så snäll och sa okejdå. Han slog igång "Supersugen", så himla ful film ;p Men vi såg klart den iallafall sen gick jag och mamma på city cross och handlade lite.

Hon var värsta snäll idag, köpte en massa gott till mig + en Johnny Depp film:) "The Libertine" blev det. Har aldrig sett den, så hoppas den är bra.

Den 15 februari kommer hans nya film ut oxå, den måste jag se! Helst premiären..


Vi kom hem vid halv 5, snart kommer nog Rikard och käkar med oss. Tänkte ju plugga idag oxå, pallar inte med det. Det får bli till veckan eller nått sånt.

Måste städa på mitt rum nu, det ser förjävligt ut! Det är barr överallt oxå, det är inte så skönt när dom åker in i foten.


Jag längtar skit mycket till nästa helg oxå, middag hos bror min sen utgång med han och mamma på Oleary's:) Det kommer nog bli jätte kul, har inte träffat Micke på evigheter!


take care!/bella

Av bfalk - 19 januari 2008 13:21

Igår efter skolan sa jag hej till Matte, sen fick jag inte tag på mamma så jag fick sitta med han fast han inte mådde bra. I'm so sorry!

Vi satt bara och snacka i typ en halvtimme sen ringde mamma, gick dit och drack varm choklad + kakor. Var där ett tag sen gick vi och köpte nässpray eftersom jag var så täppt och jag tog inte med mig hemifrån.

Sen gick vi till Stadshuset, Rikard kom lite senare så vi hann äta innan han kom. Det var ganska dött där så vi gick till Svensson's, Olearys för att se när Roger började, Bishops och sen gick vi till Olan igen. Och där var Roger!:) Hann dricka en cider och 2 drinkar där sen vandrade vi till Daltons. Jag hade jätte kul men efter en stund så fick jag så sjuuukt ont i magen som jag brukar få ibland, magkatarr magen.. Skit jobbigt! Så jag bad mamma ringa Magnus (taxichaffis) så han kunde skjutsa hem mig. Så då gjorde han det.

Var hemma vid 11 nångång, pratade lite i telen och gjorde mat och kollade på Bad boys 2. Sen somnade jag medans jag kollade på tv oxå, vaknade till och slog av tven.

Sen fortsatta jag toksova.


Vaknade kl 6 imorse av att jag var täppt och jätte törstig!

Så jag tog nässpray och så drack jag as mycket vatten, har inte druckit så mycket på länge;p

Vaknade igen vid halv 11 typ, då ringde mamma och frågade om hon fick komma in i rummet, haha!

Hon frågade hur det var med magen och om jag ville komma och äta med dom hos Rikard idag:) Jag ska bara tvätta lite kläder idag sen tänkte jag åka dit. Hoppas bara att magen vill det jag vill.

Hon ska laga värsta goda maten, kött och gratäng och bearnesesås, fy så gott! Längtar redan.


Jaja, får se hur länge jag blir där.

Nu kanske jag måste fixa mig lite, har gått runt i pyjamasbyxor och tshirt ganska länge nu.


puss!/bella 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards