Alla inlägg under april 2012

Av bfalk - 30 april 2012 17:00

 


Då var det sista april. IGEN. Nu börjar jag på riktigt undra vart tiden tar vägen. 

Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde förra valborg, den enda valborg jag "kommer ihåg" var när jag blev väldigt väldigt onykter och fick åka hem med 23-bussen samt att jag visade min tacksamhet för bussar genom att kräkas ner den. Fan vad vidrig man är ibland alltså. Skäms.

Men denna valborg ska jag spendera på jobbet. Nattjobb för att vara lite mer specifik. För mig spelar det ingen roll, jag är glad att jag får jobba och att man dessutom tjänar mer då det räknas som helg. 

Det jag dock inte ser fram emot är att jag måste cykla.. Det sa jag förra gången jag skulle jobba under en helg, men det gjorde jag inte. Men jag har verkligen inte råd med att åka taxi dagen efter, och gå orkar jag inte när man är så trött och bara vill hem. Så då tar man cykeln och hoppas att man inte kör ihjäl sig, kommer upp för backarna och kanske inte har så jäkla ont i röven efteråt. 

Det finns ju värre saker att göra än att cykla.. Eller? Min kondition har ju råkat försvinna igen då jag varit förkyld samt lat. Måste ta tag i det här. Men det är så tröttsamt.

Men mitt bränsle för kvällen blir iallafall kött och potatisgratäng, ljuvligt gott!


Jag måste cykla redigt fort iallafall, jag läste förut på Wikipedia att man brände häxor och sånt. Jag ligger farligt nära riskzonen för att bli bränd. "Lek att det är en grillkorv, barn, en grillkorv!".

Nej, nu har jag inga fler skämt på lager. Man ska sluta när man är på topp.


Ha en fin valborg allihopa, och försök inte att bli alltför onyktra och dumma.. Tips från coachen :)

Av bfalk - 30 april 2012 14:00

Åh, detta älskade band. Får ryck då och då och lyssnar på dom. Underbart bra.

Jag tror dock att det var en engångsföreteelse det här, synd på så rara ärtor. Jag gillar ju Dregen och Amir.


Och så längtar jag såg sjukt mycket efter Dregen's skiva, kan den komma nångång älle?! 

Dregen är Sverige's alldeles egna Slash. Väldigt produktiv, påhittig och alldeles egen. Och fin. Får inte glömma det.


Puss på bra musik.


 

Av bfalk - 29 april 2012 18:45

Söndag, en dag jag vaknade rätt så utsövd, trots att jag sov på jobbet. Obakis men lite äcklig ändå. 

Solen sken, vilket gjorde mitt humör en smula bättre. Efter att jag jobbat några timmar till så åkte jag till Birsta och alla affärer där. Eftersom stan inte öppnade förns klockan 12 (?!?!?!) var jag tvungen att åka dit. Jag skulle endast byta storlek på ett par skor och handla på apoteket.

Det blev lite mer än så.. 

Smink, oversize linne, trosor, jeansjacka (som jag funderar på att göra till en väst), mössa, shorts och jeans råkade jag handla. Jag tänker INTE kolla på hur mycket allt gick på, det råkar jag nog glömma.. Men nu har jag handlat så jag hoppas att jag kan hålla mig ett tag nu.

Eftersom bussarna i denna stad går så muppigt på söndagar fick jag vara där ett tag. Alla brudar i affärerna jag var i var som spyflugor på mig, fast på ett bra sätt. Alla måste ha käkat gladpiller, för shit vad dom var på gott humör och surrade. Kanske för att jag ser så snäll ut.

Och som vanligt på Body Shop blir man attackerad av smink. Bokstavligt. Varje gång jag är där blir jag sminkad på och jag hatar det. Visst, dom måste se så man får rätt färg och så. Men att stå och hålla på i 10 min blir lite för mycket för mina nerver. Om jag vill bli sminkad bokar jag en sminktid. 

Jag fick även en tillrättelse av apotekaren, att jag inte ska ta för mycket nässpray (jag tror jag råkat blivit beroende efter förkylningen), NEJ det fattar jag väll. Jag har ju inte valt det direkt, det är inte skönt att spruta upp massa spray hela tiden, men är jag täppt så är jag. Skit på dig och ge mig en olja till mina såriga näsa! 


Och skorna fick jag inte byta. Så jag fick vara på stan en extra halvtimme, köpte lite sallad innan jag äntligen fick byta till en större storlek. När jag kom hem hade jag så ont i fötterna att jag ville dö en smula. Jag käkade, men som vanligt mår jag fruktansvärt illa efter jag har ätit nått. Det är sådär att man motar tillbaka det så man inte ska behöva springa på toan och kräkas. Jag antar att det beror på min mage som inte har varit sig själv sedan jag blev inlagd på sjukhuset. Kan man verkligen söka hjälp för 9827 gången när man varit där alla gånger för just magen..? Jag får för mig att alla tror att jag bara hittar på allt. Nåja, ska ju faktiskt dit i maj, kanske får chansen att surra om min konstiga mage då.


Resten av dagen har jag spenderat framför den här grejen, datorn alltså. Jag har även försökt att meka med cykeln med misslyckande resultat, hoppas jag kan ta mig till jobbet imorgon kväll.. Efter att ha försökt pumpa den jäveln så kastade jag mig i soffan och glodde på Juno. Såååå härlig film! Har sett den tusen gånger men den är alltid lika skön.

Ikväll glor jag på tv och käkar chips med dipp.

Puss.


Som avslutning på detta inlägg får ni se på lite av det jag shoppade:


              
   

Av bfalk - 29 april 2012 13:00

Jag hade höga förväntningar på den här boken. Jag ville så gärna att den skulle vara bra då allt jag läste innan lät just perfekt.

Och jag blev inte besviken! Monster är den bok jag hittills har läst om mördare som har varit bäst. Det beror antagligen på att det faktiskt är en riktig människa som besöker dessa människor på riktigt. 

De kallas monster, psykopater och känslokalla. Och de är även idoler för så många människor runt om i världen.

Här får man lära känna mördarna rakt in på skinnet och jag funderar ofta hur författaren och proffessorn Micael överhuvudtaget vågar möta och prata med dom här. För visst är dom känslokalla, de är inte som oss vanliga dödliga. Och det slår mig: dessa monster är då inte dumma, jag kan tänka mig att de har ett väldigt högt IQ.


Man ryser, fnyser och undrar hur man kan bli som dom. Och hur man kan ha någon av dom som sin idol. Ha en bild på magen på thshirten, ändra sin status på facebook och köpa saker som relaterar till människor som faktiskt är kallblodiga mördare. 

Efter att man läst intervjuerna med dessa 5 mördare så får man ta del av undersökningar som Micael har gjort, väldigt väldigt intressant! 

Ett litet plus i kanten är ju att Micael faktiskt är svensk, det känns mer.. Äkta på nått sätt.


Jag rekommenderar verkligen den här boken, till den som är jätte intresserad men även till den som bara är lite nyfiken.


Du finner boken för 169 kr på Bokus, där du även kan provläsa boken!


 


"Jag ska inte döda dig. Var inte rädd", hör jag honom viska bakom mig.


I Micael Dahléns nya bok får du bland annat möta Charles Manson och den japanske kannibalen Issei Sagawa sammanlagt fem av världens mest kända mördare med skrämmande historier som spänner över ett halvt sekel.


Fem monster. Och en författare som träffat dem alla. Micael Dahlén har utforskat en värld fylld av blod och död men också av pengar, kärlek och kändisskap. Han har korsat tre kontinenter på jakt efter svar. Hur är det möjligt att människor upphöjts till världskändisar genom att mörda? Varför är vi så fascinerade av mord och mördare i de mest sedda filmerna, i de mest lästa böckerna, i våra egna tankar?


Svaren som han finner är lika skrämmande som morden i sig. "Monster" är Micael Dahléns första bok på svenska efter succén Nextopia, men boken liknar inget han gjort tidigare, det är snarare en personlig reportagebok med känsla av spänningsroman.

Av bfalk - 28 april 2012 11:48

 


Ännu en gång, när man planerat att ha lite skoj, så blir man inringd på jobb. Jag blir såklart jätte glad över jobb, jag måste ju jobba som vilken annan normal människa. Men det är så synd att det ofta blir när man väl har planerat något. Och allt detta för man är en sketen vikarie. Vi kan inte planera nått, för vi vet aldrig om vi måste jobba. Och ibland råkar jag glömma det. Men verkligheten slår tillbaka på en snabbt och man kan ju faktiskt inte tacka nej för att man vill få sig en fylla och dansa på krogen (jag kan inte det iallafall..).

Jag tackar och bockar, behövde ett till pass innan månaden är över!

Jag sparar den där baoutafyllan till någon annan helg, helt enkelt. Det är ju inte så att jag såg fram emot bakfyllan direkt, haha. Synd att man inte får träffa brorsan och militärerna i helgen bara, men det kommer fler gånger, även det.


Jaja, än så länge är jag hemma iallafall. Sitter och glor på 'The whole nine yards' och skrattar.

Jag har även precis fixat mig, tagit på mig mina favvobyxor och packat ner det nödvändigaste inför jobbet. Fick börja lite senare, dessutom så ska mamma köpa asgod mat till oss till middag, ibland har man tur.. :)

Nu ska jag fixa någon lunch, magen kurrar ännu en gång efter mat.


Puss, och ha en fin lördag allihopa!


Av bfalk - 27 april 2012 12:45

    


Och så var det helg igen! Även fast jag inte gjort mycket vettigt denna vecka måste jag säga att den har gått väldigt väldigt fort. 

Idag har jag redan hunnit med att plocka undan, städa lite, bytt sängkläder, diskat och duschat. Samt glott på OZ. Varför jag nu har gjort det beror mest på att min käre bror kommer hem. Jag kan inte lämna det stökigt helt enkelt. Jag hatar att ha just den tjejgenen. Blö. 

Så om några timmar kommer min mor och hämtar mig, alltid skönt med skjuts :) 


Den här fredagen händer det inte alltför mycket, men imorgon blir det allt fest. Jag har inte festat på en månad, om inte mer.. Shit, det kommer bli galet imorgon känner jag på  mig.. 

Mer än så har jag inte att berätta just nu. Dagen har knappt börjat tycker jag, ändå är klockan snart 13. Jag måste försöka börja vända tillbaka dygnet kanske.


Puss.

Av bfalk - 26 april 2012 12:08

Hittade ett väldigt roligt klipp på AB. 

Hockeymålvakten Jakob Markström dansar i en paus under NHL. Detta mina vänner är väldigt roligt och väldigt ovanligt. Oftast är ju spelarna så fokuserade att jag tror att de inte ens hör musiken ibland.

Men inte denna kille eller, han skakar rumpan :)


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards