Alla inlägg under april 2008

Av bfalk - 30 april 2008 12:41


åh hua, idag skaver det i halsen, jag nyser och är tok förkyld och kallsvettas! jag blir tokig. men jag ska nog ner på stan och byta ett linne och fika lite med mamma, det kanske blir bättre då? jag kan ju alltid försöka att shoppa, då kanske det försvinner ;)

skönt med en lugn kväll oxå, alla hetsar så mycket, why?


japp, och vissa förstår jag mig verkligen inte på. jag kommer nog inte få något svar på varför du beteèr dig som du gör, men ska jag vara ärlig så orkar jag inte grubbla på det så mycket mer.


nej, nu måste jag fixa mig lite!


bye


uppt.

jag hade väldigt kul med mamma på stan idag, fast jag var ganska seg! vi kollade på fiskar när jag kom ner på stan, mamma har hittat en stor skål så då ville hon att vi ska skaffa fiskar. vi ska ha svarta och gula ;) vi kollade hur mycket dom kostade, så vi skaffar väl dom snart.

gick på clas ohlsson och kollade, måste ta och köpa en dvd där men såklart glömde jag att kolla på dom.

sen gick vi in till stan igen, träffade våran fd granne så vi gick med henne en stund sen kollade vi i affärer bara. jag bytte ett linne och så köpte jag amrband och halsband.

efter det gick vi och fikade :) det var alldeles tomt där, bara jag och mamma ;o mys var det iallafall. vi gick till ica sen och handlade till grillningen ikväll. jag hittade mötley crües bok oxå, king! har velat läsa den jätte länge nu, vi har den hemma nånstans men micke har gömt den för han vill inte att jag ska läsa den ;p haha!

när vi handlat klart så åkte vi hem.


nu sitter jag bara här och snorar, äckligt men sant. är inte på topp, jag hade nog inte orkat festa idag. jag får inte ens i mig ett glas vin som jag nyss fick. hoppas bara att jag mår bättre tills på fredag!

jag tror allt att jag får besök ikväll oxå, mys :) 


solong suckers! 

Av bfalk - 29 april 2008 17:07

tjappa!


idag var det jobbigt att gå upp, som igår alltså. har blivit tokförkyld under natten men har bara tagit nässpray en gång idag eftersom jag blev beroende förra gången jag var sjuk. det var väldigt bra gjort av mig, trots att jag inte kunde andas genom näsan ;o

idag var det 2 personer som kom och hälsade på vår klass, vi gjorde övningar och så pratade dom om fördomar och massa annat. sen så satt vi i grupper och pratade om klassen.

det vart rätt segt, och eftersom jag är seg så blev jag trött. jag tänkte först åka hem och sova men sen ville behnood käka med mig och christoffer så vi gjorde det efter skolan. sen vart jag jätte shopping sugen så då var dom tvugna att följa med! jag var i typ varje affär, men jag hittade ganska mycket oxå; 2 tröjor, 2 tshirts, 2 linnen och ett par mjukis byxor :) det var ett tag sen jag handlade så mycket kläder, ibland så har man tur. men dock så blev grapparna less på mig, så jag fick inte handla mer ;p haha, sjyrre. vi åkte hem och så kom jag hem nyss. jag hade jätte kul med dom, men det har jag ju alltid. dom gör mig glad! <3 

snart kommer väl mamma hem, då ska hon röja på verandan och då måste jag väl stå och kolla på. jag skulle tydligen måla på en sop, det ska bli spännande.

nu är jag lite anfådd, fick precis jaga en katt runt hela lägenheten (alltså inte min), dom är som barnen här på gatan oxå. höhö.

ikväll är det desperate housewives oxå! yeey!


imorn vet jag inte alls vad som händer, ska fråga mamma om hon vill fika med mig på stan, för jag måste ändå ner. jag har fått 'förbud' för att dricka, och den här gången ska jag faktiskt lyssna. jag vill verkligen inte bli sjuk i flera veckor igen. ska nog grilla om vädret är bra. och ta det lugnt, känner mig as seg ändå, så det gör inte så mycket.

maskinen på aveny på fredag, det måste jag lätt gå på! lär ju tvinga karlarna att gå på det med mig, hihi.

nu har jag inte så mycket mer att säga, det ska bli riktigt skönt att få lite ledigt nu när man är hängig.


nu kom just mamma hem, ska ta och snacka lite med henne nuja!


puss på er! 



Av bfalk - 28 april 2008 16:41


måndag, igen ;o tiden går så snabbt, hinner knappt med mig själv.

igår var det en riktigt bra dag/kväll! men resan till gävle var seeeeg, jätte mycket trafik och så. brorsan och gisse somnade bak i bilen och jag fick hålla mig vaken och underhålla mor min ;p men det gick bra det oxå. kom fram efter 5 nångång, sen fick vi gå skit långt till fotbollsplanen, och när vi kom dit så var kön jätte lång och så stog vi dessutom på fel plats. haha, men vi hann precis tills dom skulle börja.

det var ganska mycket AIKare där, trots att black army bojkottade matchen, så det var kul. det var jätte mycket fyllogubbar där, dom var äckliga. jag blev lite rädd för dom, eller iaf för en för han börjadd slita i mig ;o skumt.

Obolo gjorde första och enda målet, kiiing. AIK spelade jätte bra, men dom sista minuterna var väldigt plågsamma! 

sen blev det jätte kallt, då åkte vi hem. hemresan gick mycket bättre och snabbare. jag somnade i mamma's knä och vaknade med världens halsont, det var mindre kul. jag hoppas att jag inte blir sjukare men känner mig jätte seg.

när vi kom hem så åt jag lite sen somnade jag.

jag sov jätte dåligt, vaknade flera gånger inatt av halsont och att jag var jätte varm.


jag tog mig upp imorse iallafall, men det var kämpigt. tur att det inte var så krävande på skolan idag, vi gjorde olika övningar med hela klassen. det var faktiskt helt okej, och alla samarbetade. amaziiing.

efter skolan åkte jag hem, nu känns det som att jag ska somna vilken sekund som helst. är helt slut. jag som lovade mamma att jag skulle tvätta ikväll oxå, så jag måste väl göra det sen ska jag försöka somna i normal tid. hur nu det kommer gå.

skönt att vi bara går imorn och sen har vi ledigt. ska slappa som fan så jag inte blir sjuk igen, det skulle ju vara mindre bra så att säga.

har jag nått mer att berätta?

jo, jag kanske ska presentera min nya karl; ivan obolo heter han, vi överväger att gifta oss i skrivande stund ;)


nu var jag ju rolig här på dom sista raderna av detta blogginlägg.


hörs då! 

Av bfalk - 27 april 2008 14:10


åh, jag hade skit skoj i fredags! var med brorsan på irish oxå, det var king.

men igår mådde jag skit, fyyyfan. och massa olyckor blev det, äckligt. jag fick tvätta på kvällen. tur att jag hade sällskap som tyckte synd om mig :')


snart ska jag till gävle med familjen + gisse, kommer frysa rumpan av mig men vad gör man inte för sitt lag?


puss 

Av bfalk - 25 april 2008 19:26




haha, linn skickade just den här till mig, så himla underbar :'D

ja, jag har lite tråk. egentligen har jag massa att göra.. gör det snart.  

Av bfalk - 25 april 2008 19:23


HEJ LINN! :)

Av bfalk - 25 april 2008 19:14



här får ni en bra låt, jag vet att ni behöver det! 

Av bfalk - 25 april 2008 18:45


nu har jag försökt skriva ett inlägg ca 3 gånger, får nå fel snart ;o

aja, humöret är väl lite bättre än igår ^^ det är nog bra. har inte gjort så mycket idag, pratat med josse och gått till ica och hämtat paketet med kläderna. tröjan var lite stor men shortsen satt perfekt!

måste egentligen snabba mig lite nu, josse slutar om en timme typ.. och jag har bara sminkat mig. kläder, hår, mat fattas! ojoj. det ska bli riktigt kul att festa ikväll :D

jag var snäll förut och diskade åt lillmamma, nu blir hon glad när hon kommer hem. haha, att så lite gör henne glad. rätt så sött.


menmen, nu kan jag inte sitta här och skriva töntsaker. måste fixa mat!


puss på er! 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards