Alla inlägg under maj 2010

Av bfalk - 31 maj 2010 23:36

Jag har precis kommit hem, jag har varit med gammal kompis vid namn Sebbe. Har även varit med några andra kompisar, skit trevligt!

Idag vaknade jag halv 2 igen, kul att man vänt på dygnet. Jäkla nattjobb!

Jag har bara varit hemma på dagen, solat lite och hjälpt modern att olja utemöblerna.


Nu tror jag att jag ska slå på ett L word avsnitt, sen kanske Sebbe kommer hit annars ska jag nog försöka sova. Jag jobbar ju på onsdag, skulle inte vara så najs om man somnar kl 5 på morgonen när man ska upp vid 8..

Jaja, jag har nog inte så mycket mer att berätta just nu.

Puss!

  

Av bfalk - 31 maj 2010 16:00

En sak jag aldrig riktigt förstått är Sveriges lagar. Hur kan man få ett år och några månader för ett mord + överfall?

Jag menar mordet på 78a årige Inger som blev överfallen och mördad samt hennes man som också blev överfallen och slagen.


Att råna en bank, sno en bil eller dylikt kan man få höga straff för. Men att ta någon annans liv verkar inte vara lika hemskt.

Här har vi en kille som blir förbannad på två gamla människor UTANFÖR en affär, går lös på dom och bara behöver sitta ett år, och hans försvar tycker det är alldeles för mycket.

Att skada någon så denne mister livet, även fast det kanske inte var menat att bli så, det skiter jag i, man ska ha ett högt straff!

Medans vi får läsa i tidningen att människor får gå lösa efter att ha gjort sådana här saker, att de får nått år på fängelser, vad sänder vi för budskap? Hur kommer det se ut i framtiden?

Han, chefen på Röda Korset fick 5 år + några månader för att ha tagit 8 miljoner kronor. Det är väldigt fult gjort när det är just den organisationen, men det kommer aldrig upp i samma klass som mord. Varför döms han hårdare?

*

Att Mats Alm inte blev dömd för mord är för mig helt sanslöst. Vem tror på hans historia?

Nu kommer det även bli så att de drar bort tiden i häktet, så hans straff blir alltså inte högt. Alla vet vem denne Alm är, han kommer antagligen få fly från Sverige om han vill ha jobb och ett hyffsat normalt liv.

Varför kan man hänga ut honom, trippelmördaren Ragnar, innan de ens är dömda?

Och varför får vissa skyddad identitet även fast de är dömda?

*


Man verkar komma så lätt undan i ett land som Sverige. Jag kan gå och mörda någon och sen är jag ute efter 1-10 år. Och det är perfekt för någon som inte har ett hem, komma in på ett fängelse måste vara väldigt glassigt efter att det har kommit ut att det är mycket bättre än för gamlingarna som bor på ålderdomshem.


Nu tappade jag kanske den röda tråden lite, det finns så mycket man vill ta upp när det gäller Sveriges lagar, vilka som blir uthängda, vilket straff de får.

Ska man ha talets gåva med sig i rättsalen eller är inte ett liv så mycket värt när allt kommer omkring? Att sitta i fängelse ett år för ett mord och sedan komma ut, har man förändrats då?

"Fängelserna i Sverige har aldrig varit så fulla!" Nej, men skicka hem packet som inte kommer härifrån och ge de svenska fångarna högre straff och låt de leva på vatten och bröd. Ge de sjukt höga straff, om man mördar någon i USA kan man få 2000 år tex.

Eller skicka alla till en öde ö så får de göra vad de vill med varandra.

En ensam liten människa som mig kan inte göra mycket åt det här, men man kan reagera och fundera på det iallafall.

Något är ju helt klart fel.



Av bfalk - 31 maj 2010 14:19

Madonna - Love Profusion

Hittade den här låten igår, lyssnade alltid på den förut. Det här är nog den enda låten med Madonna som jag gillar riktigt mycket!

Av bfalk - 31 maj 2010 02:35

"Ingenting är så starkt som mildhet och ingenting är så milt som verklig styrka."

/Ralph W. Sockman

Av bfalk - 30 maj 2010 22:39

Att hålla rent och fint är inte min grej.

Men jag skyller på att dom där fula bokhyllorna eller vad det är ska bort! Jag fick tränga in mig i ett hörn vid fönstret för att knäppa denna bild.

Precis innan bäddade jag sängen, klev i popcorn skålen så nu ligger det popcorn för alla som vill ha på mitt golv. Och strumpa.

  

Jag fasar över att jag måste fixa upp allt imorn.. Den som har en vänlig själ får väldigt gärna komma och fixa detta. Jag bjuder på popcorn!

Av bfalk - 30 maj 2010 21:00

Åh vad jag längtar tills den här boken är i mina händer!



Lilla Stjärna är berättelsen om två flickor.
Under en svamputflykt hittar svensktoppsartisten Lennart ett spädbarn nedgrävt i en plastpåse. Han räddar flickan till livet och hennes första skrik gör honom stum. Ur den lilla kroppen stiger en serie perfekt träffade toner. Han tar med flickan hem och gömmer henne i källaren. Hennes obefläckade musikalitet ska ge hans liv mening.
Hon är Flickan med den gyllene håret.
Vid samma tid föds en annan flicka i en mellansvensk stad. Hennes liv rymmer inte många glädjeämnen. Hon upplever sig själv som grå och alldaglig med få begåvningar och ännu färre vänner. Hon tröstar sig med elaka hyss och trollande på olika nätforum.
Hon är Den andra flickan.
Så småningom korsas de två flickornas vägar. En brinnande vänskap växer fram, med förödande konsekvenser för alla som kommer i dess närhet.
Lilla Stjärna är en historia om kärlek och besatthet, om en röst ifrån en annan värld och idoldyrkan driven till sin spets. Hur långt är du villig att gå för den du beundrar över allt annat?
I Lilla Stjärna för John Ajvide Lindqvist ännu en gång in skräcken i ett vardagligt, samtida Sverige. Unga människor i en värld av bortvända vuxna försvarar sig med vad som finns till hands. Eldrivna verktyg, om så krävs. Det är hans mörkaste bok hittills och både känsliga läsare och älskare av Allsång på Skansen varnas.

Av bfalk - 30 maj 2010 20:06

Jag är verkligen inge rolig idag, jag vaknade av att Andreas ringde mig runt halv 2 och frågade om jag ville jobba dygn på onsdag. Sen har jag inte gjort mycket vettigt, käkat kebab och börjat fixa på rummet. Kastat huuur många skivor som helst, men kan inte fixa mer där nu för då kommer jag inte in. Måste verkligen flytta på den där sängen...


Jag har inte mycket mer att berätta för er denna söndag's kväll.

Ikväll/inatt ska jag ligga framför tcen och kolla på repriser av Efterlyst och Criminal Minds.

Och så roligt har jag alltså!

Puss.

  

Av bfalk - 30 maj 2010 15:45

Om inte, så blir ni nu påminda av denne smått alkoliserade man..

 


Nu ska jag städa och möblera mitt rum... Det kommer ta  ett bra tag, men det blir nog snyggt!


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards