Alla inlägg under september 2010

Av bfalk - 30 september 2010 16:45

   

Av bfalk - 29 september 2010 20:00

Programmet som har fått mest skriverier om sig tror jag, det är lika många som älskar som hatar den här serien.

Jag valde att titta på det, eftersom jag är ganska torsk på sånna här program. Varför vet jag inte, men det är väl en konstig sida av mig bara.

Jag var mest nyfiken för att det är en ripoff av Jersey Shore, som jag tycker slår detta med hästlängder, men det tar vi senare.


Här har vi samlat 8 pers i ett hus, under en sommar för att festa gärnet. Erkänn nu, vem vill inte göra det här en sommar? Men eftersom det är kameror med så säger inte alla ja.

När jag ser människorna som är med så ser jag bara hur de törstar efter uppmärksamhet, de vet vad de ska säga och göra för att just få den här uppmärksamheten. Och de som inte gillar serien, ger dom ju mer uppmärksamhet genom att skriva om den osv.


Alla har ett val i livet, de valde att vara med och få väll gå med den stämpeln ett tag. Men vad ska de ta sig till när människor inte längre kommer ihåg dom?

Det måste vara oerhört jobbigt att leva såhär, att hela tiden försöka bli bekräftad - att man kan gå så långt att vara dyngfull, knulla och slåss i tv. Men det säljer. Men till vilket pris? Jag tycker människorna som är med i programmet, trots att de väljer själva, blir utnyttjade av Kanal5 och andra som vill att det ska vara en "skandalsåpa", sen vet man ju inte om dom får betalt utifrån hur mycket de gör.


En som jag verkligen gillar i huset är Nemo. Medans vissa ser en kille som charmar trosorna av tjejerna och ligger med typ alla, så ser jag en kille som mår dåligt och försöker bli bekräftad gång på gång. Detta har han även skrivit om i sin blogg, han ligger för att få lite självförtroende. Och det ska man ha en applåd för, när man väl kan bekänna en sån sak, ja då känner man sig själv. 

Men det är synd att en människa ska behöva ligga runt, vara med i tv eller dylikt för att få må bra en stund.


Kungarna av Tylösand kommer aldrig nå Jersey Shore, i det programmet finns det respekt mellan deltagarna, det är mer proffsigt gjort och man ser inte när de ligger med varandra, spyr eller så.

De jobbar och människorna som är med känns verkligen mer äkta. Man får en personlig åsikt om alla, i det svenska programmet är ju alla likadana, alla vill supa sig fulla och göra tokiga grejer. Vilket kan bli väldigt ledsamt.. Och att Sverige inte kan komma på något själva, det är lite konstigt.


Men, alla är vuxna på papperet och får göra som de själva vill.

Och det är ett underhållande program, det måste jag erkänna. Dock kan det sända ut en fel signal, att det här är det enda unga människor gör, vilket inte är riktigt sant.


 

Programmet går ikväll på Kanal5 kl. 22.00 

Av bfalk - 29 september 2010 17:15

Denna pyjamas inhandlades idag efter mötet (som gick bra, har aldrig fått så mycket beröm under en dag tror jag...). Det blev även lite smink, nagellack och hårfärg som alltid behövs.

Jag älskar pyjamaser, jag sover alltid i det. Och helst om dom är rosa, sängkläderna oxå. Där visar jag min kvinnlighet, just so you know.

 

bild från H&M. 


Efter detta åkte jag hem, käkade och följde med mor in i skogen. Hon var ute efter svamp och jag jesus.

Jag plockade faktiskt svamp, jag vet inte om det är så rock'n'roll men man kan ju inte vara det jämt. Eller är det rock'n'roll att plocka svamp? Jag vet inte.

Vad jag vet är att det är så oerhört avkopplande i skogen, blir jätte trött, och måste alltid sova en timme när jag kommit hem.

Nyvaken nu.


Av bfalk - 29 september 2010 11:30

 

Av bfalk - 29 september 2010 09:00

.. Tar jag en promenad mot stan och träffar chefen, har nämligen möte med henne idag! :)

Hon är inte som andra chefer, så jag är inte sådär nervös och rädd, haha!

Jag hoppas det går bra, men det tror jag att det gör.


Tänkte köpa massa kiwisar sen, hoppas det finns bättre på ica.

Har fått dille på kiwis. Kiwi.

Nej dax att röra på fläsket och gå.

Fan, nu har kylan kommit riktigt här i Norrland. Fan, så fort det ska gå.

Skit.

Kött.


Ps, gud vad gott jag sov inatt efter att Gnaget dängt till Djurgården igår, känns pretty awsome ;)

Av bfalk - 28 september 2010 19:00


När jag väl slår på den här låten så kan den gå om och om igen.. Den bästa låten Mr.West gjort enligt mig.

Snart tacopaj och hockey.. AIK möter Djurgårn', kul att bo med en djurgårdare.. Detta kan ju bara sluta på ett sätt; en blir arg/förbannad/sur/less och den andre är lycklig/glad/hoppar glädjeskutt.

Fyfan, de har spelat så sjukt dåligt. Det första året i Elitserien på 8 år, och de får fan inte åka ut lika snabbt som de kom in!

Kämpa Gnaget!


Snart, mycket snart. Måste jag ta en låååååååååååååååångdusch, fryser som en tok.

AIK · Mjosik
Av bfalk - 28 september 2010 17:45

Det skulle inte bli såhär mycket, men jag bara råkade..




 



          

Av bfalk - 28 september 2010 14:45


"Ett inställt gig é oxå ett gig"

Ulf Lundell

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards