Alla inlägg under november 2012

Av bfalk - 30 november 2012 11:41

Idag släppte Hardcore Superstar sin nya singel 'One more minute', typsikt Hardcore låt tycker jag. Önskar att den kunde vara liiite hårdare vid refrängen, men man kan ju inte få allt. Men, den är ju bra, som vanligt med dessa herrar. De kan sin sak.




Av bfalk - 29 november 2012 18:43

Den som har orkat klicka sig in på min blogg under dagen kunde ju säkert se inlägget om att jag skulle iväg och tatuera mig igen. 

Det var inte längesen sen jag gjorde porträttet men han hade en tid för mig på en gång, så det var ju bara att tuta och köra.

Imorse gjorde jag om mina tatueringar som jag redan hade på underarmarna; 12 stycken stjärnor på varje arm, varav 6 är i färg. Jag har inte alls känt mig nöjd över armarna, jag har helst inte ens viljat kolla på dom för dom 6 första jag gjorde var verkliiiigeeeeennn dåliga. Fattar inte hur jag tänkte där. Nåja. Man kan ju inte ångra det, dom sitter ju där dom sitter.

Eftersom jag inte var nöjd ville jag ju göra något åt det och min tatuerare frågade om jag inte ville ha rosor, efter timmar av letande efter de perfekta rosorna som passade mig perfekt (vissa rosor ser så himla tillgjorda ut). Sedan var det det andra problemet - hur tusan ska de sitta när det inte finns så mycket yta på armarna?


Efter några minuters diskussion så tog jag beslutet att göra dom mitt i smeten. Jag fattade inte hur karln skulle lyckas med det men när han satte igång och det började ta form så såg jag hur himla bra det blev, istället för att dölja stjärnorna så gjorde man dom som ett med rosorna. Han fyllde även konturerna och gjorde de mer raka. 

Jag har alltid velat skriva mamma någonstans på kroppen, och här hade jag ju det perfekta tillfället att skriva det. Jag har det skrivit på vänster arm, där porträttet med mormor och morfar även sitter. Det är min familj arm så att säga.

Jag blev så himla nöjd med resultatet, nu är jag ÄNTLIGEN nöjd och stolt över mina underarmar som jag avskytt en sån lång tid. Och glad är jag att det är gjort, för fan vad det inte var skönt. Jag fattar inte hur jag ska ligga och sova sedan, antagligen som en räka.


                     


När det var klart så kom mamma och hämtade upp mig och vi åkte ut till Birsta för att shoppa massa saker till lägenheten min. Innan vi gick in på första affären så var jag ju tvungen att visa mamma vad det stod på armen. Eftersom det var plast över så såg hon knappt, hon kollade mest på rosen tills jag pekade "vad står det här då?", och så började hon gråta, haha. Lillamamma. Hon blev så jädrans glad, jag var tvungen att krama om henne och säga att det ska ju stå så där. Det var meningen.

Glad över hennes glädjetårar så shoppade vi loss; jag köpte mig blombräder, ljus, termometer, lampa,julgrejer och mat. Vi var även på minneslunden en sväng och tände ljus till våra nära och kära som gått bort, vi hängde upp hjärtan i en stor gran också, fast man inte får det.. Oooohhh. Var och sa hej till min gammelmormor, vi har båda samma namn som henne i mellannamn, det är lite häftigt när man tänker på det.

När jag kom hem så skulle jag ju få upp dom där blombräderna.. Det var ju fan inte det lättaste. Och skruvarna sitter inte riktigt i brädan, men förhoppningsvis räcker det med att dom sitter som sten i väggen. Nu är det mycket finare här hemma vid fönstren!

Nu ska jag försöka orka mig på att städa undan kaoset, diska och ställa ut jultomtar.. Och glo på mördare på Criminal Minds såklart.

    

       

      



Av bfalk - 29 november 2012 09:00

 

Äh, vi kluddar lite mer på min vita kropp en torsdagsmorgon som denna tycker jag :)

Av bfalk - 28 november 2012 16:30

Jag tog hem appen 'quizkampen' igår och blev helt frälst. Tycker det är skitroligt med frågesport mot andra människor.

Och så var det en fråga om min favvokille!




Den jag mötte gissade på Ledin.. Jojo.

Trodde sånt här var livsviktigt att veta!! Skäms!

Av bfalk - 27 november 2012 19:45

              

.. Jag alltid kommer ihåg vart ifrån jag har fått saker?

Så som julklappar, presenter och så. Och vem/vilka jag har fått det ifrån. Mamma säger ofta "hur tusan kan du komma ihåg det?!" Och det undrar jag med. Kanske samlar jag på mig onödig information, det är därför jag inte kommer ihåg ett skit från skolan :)

(Mjukis råttan fick jag av mamma i julklapp förra året.)


Av bfalk - 27 november 2012 16:00

Av bfalk - 26 november 2012 19:00

Igår fick alla som ville komma till Råsunda och ta det man ville ha från den vackra fotbollsarenan. FAN att jag inte var där, hur fränt hade det inte varit att ha några stolar eller en liten gräsplätt där dom finaste grabbarna sprungit på?! Åh. Jag blir så arg att jag inte är i Stockholm på sånna här saker.

Jag läste någonstans att det var över 6000 pers som dök upp och av bilderna att döma så stämmer det säkert. 

Folk verkade glada att de fick chansen att få ta saker som minnen. Men det var mååånga ledsna miner när man kollade igenom bilderna som AIK lagt upp.

Hmmm.. Så var snart Råsunda ett minne blott. Jag förstår det inte. Jag fattar inte varför dom gör såhär.


Men, alla fina minnen lever såklart vidare i våra hjärtan och själar.

R.I.P RÅSUNDA.


    

                               



















        

AIK
Av bfalk - 26 november 2012 13:30

Jag råkade ta en väldigt lång paus efter att jag började sätta upp tavlor, någonstans mitt i allt glömde jag bort att jag hade ju många fler tavlor som skulle upp.Igår blev jag äntligen klar i vardagsrummet (ja, Dregen's tavla är inte uppe än, får tusan inte fast den) och jag är jätte nöjd :)

Det blev en riktig Marilyn Monroe vägg, jag fattar inte hur alla dessa tavlor rymdes i mitt rum hemma hos mamma, det är en gåta. Och ja, jag gillar den där Monroe, hon var så himla vacker!

Nu är det bara hallen som ska bli klar, men först måste jag och mamma måla.. På torsdag ska vi köpa penslar och sånt skit, så jag hoppas verkligen vi kan göra det om någon vecka eller så. Känns som jag har väntat onödigt länge på det, när jag har fått målarfärg och allt.


Klicka på bilderna så blir de större.

Och nu ser jag att sista bilden ser jätte sne ut, det är inte tavlorna - det är hon som håller i kameran som är sne..


      

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards