Alla inlägg under oktober 2008

Av bfalk - 31 oktober 2008 16:22


idag vaknade jag runt tio, jag hade sviiin ont i mina ögon så jag var tvungen att gå upp (då jag oxå såg snö och storm!! die!!) och kolla i spegeln vad det var.

var uppsvullen på båda ögonen, både över och under och det gjorde skit ont. men jag gick och la mig igen i hopp om att det skulle försvinna. vilket det inte har gjort!

svullnaden har väl gått över lite, men det gör skit ont ;o hoppas det inte händer nått, har lager med smink där nu.


jag har mest fixat mig idag, är nöjd med sminket och nu även kläderna. tog på mig min nya batman tshirt men jag ville inte ha den.. så då bestämde jag mig för att rota bland mammas kläder, och då hittade jag det perfekta! hoho, är skit nöjd.

synd bara att man aldrig kan göra nått med håret,  måste verkligen klippa mig.. men det tar vi en annan dag.

ikväll är det party med mitt alias, vampyrbella.

det ska bli kul att träffa flixen, ska kramas massa på min snuffis :)


nu dricker jag vin och snart ska jag och mor äta kräftor!

ha en bra kväll och passa er för otäcka monster ikväll!


på återsèende pusspuss&kram

Av bfalk - 30 oktober 2008 19:28


mamma ska köpa vampyrtänder till mig imorn

passa er


nu ska jag färga mitt hår!


Av bfalk - 30 oktober 2008 16:21


igår gick timmarna seeegt. gjorde inte mycket, såg på sista avsnittet jag hade av 'true blood', nu måste jag vänta tills dom laddar upp nya.. :o det var ganska fränt att alexander skarsgård var med, och att han pratade på svenska en snabbis ^^

sen kollade jag mest på klockan, i väntan på att åka ner till stan.

halv 5 kom jag ner på stan och mötte mamma, hittade fina saker. men mamma bara klagade på mig, haha.

 

efter nån timme så blev vi tjuriga, sen började det snöa - dax för dallan! när vi kom dit var uffe där :) kramades med han, sen åt vi och drack goda cidrar.

jag hade jätte kul, det var bra att jag fick chansen att prata av mig till mamma oxå.. vi syns inte så ofta nuförtiden tycker jag.

på kvällen gick vi och handlade sen åkte vi hem.

en tripp till skogen så var livet bra igen, haha!


när vi kom hem testade jag mina nya kläder, gosades med katterna och kollade på efterlyst.. himla intressant om den där bögmördaren.. jag tror allt saker om han. men det orkar ni nog inte läsa om ^^

efter det duschade jag och hoppade i sängen, tidigt för en gångsskull.

ceasar, mitt gull

men inatt sov jag skiiit dåligt, drömde jätte knepiga drömmar oxå. men en var bra, hoho.

idag gick jag upp vid 10, det kändes konstigt i hela kroppen. men jag fixade mig och så, sen så åkte jag till min söta mormor! det var jätte kul att få träffa henne igen, det var ju ett tag sen. hon berättade om att hon gått ner i vikt och inte kan gå upp, tycker så synd om henne.. vi pratade om massa saker och så fick hon massa godis av mig och så lämnade jag lite kläder som mamma hade tvättat.

hoppas hon slipper sjukhus nu bara.. hua.

efter att jag var hos henne så gick jag på ica och handlade lite, hittade en tidning med backyard på framsidan. tog den snabbt som attans, men sen såg jag att det bara var en bild med dom i tidningen. haha, så det kan gå. menmen.

när jag kom hem började jag tvätta, det är ju så kul när ena maskinen är sönder. men jag hittade två till så nu är det klart snart.


imorn ska jag till josse och festa, blev lite orolig för det verkade som ingen skulle festa ^^

men jag ska inte vara utklädd, jag orkar inte lägga pengar på nått man har en gång och sen så är det inte riktigt min stil att göra sånt.. kalla mig tråkig, men så är det. men det är kul att kolla på andra som är det, hihi. så imorn blir det massa gott vin och bubbel, hoppas det blir kuuul!

nu tror jag inte att jag har mycket mer att skriva om.

take care!


på återsèende pusspuss&kram


Av bfalk - 28 oktober 2008 22:03


Nu ska jag se på massa 'true blood' avsnitt! ja, kan man bli beroende av en serie? eller vampyrer kanske ;o

(jag har en skumma saker för mig, jag älskar vampyrer)

imorn blir det shopping, längtar som ett as efter nya saker!

och på torsdag ska jag till sötmormor <3

Av bfalk - 28 oktober 2008 13:40


har ni tänkt på en sak?

vilken sjuk stor press vi lever under, både killar och tjejer. utséendet ska vara perfekt, kläderna ska sitta perfekt och vara från rätt ställe och man ska göra det och det och vara på dom coolaste festerna/krogarna. bortsett från det här, som man endå kan välja själv, så har man ju även utbildningen.

visst, den kan jag påverka - om jag har rätt poäng.

redan i 9an ska vi välja vad vi ska bli. vilken utbildning vi ska ha, som vi sedan ska jobba inom. är inte det sjukt? när jag gick i 9an hade jag ingen som helst erfarenhet av sådana saker (praktik i 2 veckor räknas inte enligt mig). jag var en töntig liten skit, som trodde jag var bäst i hela världen och som skulle kastas in i något jag egentligen inte fattade något av.

jag kan inte matematik och det står jag för. jag skäms inte över det, varför ska man? det var betyget 'ig' som satte mig på iv, första året efter 9an. det låter konstigt men jag är endå glad att jag hamnade där, att jag hade ig i matten. för, där fick jag tänka och ta det lugnt. jag som knappt hade varit på skolan under två år, skitit i allt, nu fick jag en lärare som kunde lyssna på mina problem och jag kunde ta det lugnt med pluggandet.

under ett år gick jag på iv, sedan fick jag godkänt i matten - som jag nu, tyvärr inte har kvar. men så det kan gå! man kan inte vara bra på allt. jag vet vad jag är bra på, jag är bra på att ta hand om människor.

på iv valde jag att gå antigen barn och fritid eller omvårdnad. jag kom in på båda, men valde att gå omvårdnad. det är mycket plugg, men jag gillar det! och för första gången i mitt liv vet jag nog vad jag vill jobba inom. jag har en plan så att säga. det är jag väldigt glad över. det kommer nog ta år innan jag riktigt är det jag vill vara, men jag är nöjd. det är det som räknas.


för några år sen hade jag ingen aning om vad jag ville bli, var verkligen omvårdnads programmet något för mig?

jag vet hur paniken känns, hur det känns att inte veta vad man vill göra med sitt liv. och det är inte lathet, för jag är säker på att dom som ligger hemma och skräpar känner ångesten över vad dom ska göra också.

jag är glad att jag kommit på vad jag ska göra under skoltiden, att jag faktiskt kan söka jobb efter studenten.

men jag fattar fortfarande inte hur man kan säga till omogna tonårspuckon att välja utbildning och jobb redan i 9an..? och allt hänger på hur mycket poäng man har, har man inte en viss summa - nej, tyvärr då får du inte göra det du brinner för.

det kommer nog aldrig att ändras, men det är dåligt. ännu en sak att lägga under 'pressen'.


jag är glad att jag har valt själv vad jag vill gå, inte pga någon annan. jag kan gå i vilka kläder som helst, bara jag tycker dom är snygga. jag kan se ut hursomhelst i ansiktet och i håret, bara jag mår bra av det. jag går på vilken fest som helst, bara det är bra människor där.


att välja själv - det som inte alla kan.


Av bfalk - 28 oktober 2008 13:19


ojoj, jag tror jag aldrig har druckit så mycket vatten som igår! allt för att få uvin att försvinna.

inatt såg jag på 'made of honor', med patrick dempsey i huvudrollen.. nja, jag gillar inte sånna filmer, trodde det skulle vara mer komedi i den. men romantiska filmer är inget för mig, dom ser alltid likadana ut ;p synd att patrick kommer hamna i ett fack, han gör ju bara sånna filmer (om man bortser från grey's anatomy serien).

efter det somnade jag, men vaknade en timme senare av att jag nös i sömnen! haha, var hur täppt i näsan som helst och jag kunde inte somna om på ett tag, men det gick lite senare.


har sovit ganska bra inatt, men nu är jag hur trött som helst! jag berättade det för mamma och vi tror att det nog beror på att jag inte mår så bra i kroppen. hoppas det försvinner snart bara!

jag har inte hunnit gjort så mycket idag, ätit tacos och kollat lite på 'john tucker must die'. jag ringde även till avd 7, men min handledare var inte där, hoppas hon ringer senare under dagen..

skulle behöva städa lite på mitt rum, det är inte jätte stökigt men bara så jag har nått att göra.

imorn blir det shopping på stan! äntligen! sen ska jag ta mig en hojt på dallan :)

hoppas ni gillar upplägget på bloggen, skriver lite om min vardag + någon text. synd att man inte är lika bra som carrie bradshaw ;)


på återsèende pusspuss&kram

Av bfalk - 27 oktober 2008 20:44


hur mycket energi lägger vi på andra människor egentligen? det kan vara på gott och ont. man lägger mycket energi på personen man gillar, men även på personen man inte gillar.

hur mycket går man inte runt och tänker på den personen man inte gillar?

istället för att skita i personen helt så blir denne en av ens värld. den som man inte ens vill ha i ens närhet.

hur går det ihop?

vad är det som gör att man inte bara kan skita i personen och lägga sin energi på något annat?


när jag blir arg på någon, så tar den personen all min energi. jag känner hur jobbigt det är och jag försöker lugna ner mig på en gång. jag får fruktansvärt ont i huvudet när någon tar min energi.

det finns en person som kan alla knep för att ta min energi och det är förns nu jag kan skjuta bort det.

för hur kul är det att gå runt att vara arg, gå runt och vara sur på någon?

låt personen vara sur på dig, det är han/hon som förlorar!

och, det hjälper inte att vara sur eller arg, att skrika ut hur mycket du hatar personen.. för i slutänden, så står personen och skrattar i ditt ansikte.

vissa människor förtjänar inte en.

dom förtjänar inte ens att vara i ditt huvud.

men endå är dom där, dom där taskiga personerna.


jag försöker fylla mitt huvud(och även runt mig) med snälla människor, dom som verkligen bryr sig om mig och gör mig glad.

jag vet att jag har bra vänner och mindre bra vänner, det har alla. men dom här riktigt taskiga, ska man lämna ute helt och hållet.

sen det här med energin.. den lägger jag på att ha riktigt kul med dom jag älskar, musik och snygga karlar!




Av bfalk - 27 oktober 2008 14:15


rätten att klaga.

jag blir skit less på folk som klagar, hela tiden. på saker som är helt meningslösa, på saker som man inte ens själv orkat ägna en tanke åt. hur mycket energi lägger vi på att klaga?

jag brukar för det mesta försöka vara positiv, men.. vissa dagar är det lite värre, då man vill klaga på allt. folk tycker säkert man är pain in the ass när man har sånna dagar. men jag tycker att alla borde få ha en klagodag, för man kan ju inte vara postitiv och lycklig varje dag. isåfall kanske man får hjälp av ett lila piller.


men nu gott folk, så ska jag faktiskt klaga!

ni kanske tycker det är jobbigt, men jag ser det såhär: jag har rätt att klaga.

jag ska inte klaga på dumma människor, dumma tvprogram eller allmänt dålig musik. jag lovar.

om man följt min blogg på senaste tiden, så kan man nästan tro att det är en sjukdomsblogg.

i flera månader har min kropp varit sjuk, på ett eller annat vis. jag har aldrig känt mig riktigt frisk. det har alltid hänt nått som känt att 'fan, nu blir jag sjuk igen'.

igår mådde jag inge vidare, jag trodde att jag skulle bli sjuk på natten. jag frös, var förkyld och mådde dåligt. men det blev jag inte.

men jag är fortfarande förkyld och som imorse mådde jag ju illa.

och lite senare på dagen kom jag fram till att jag fått uvi.

som om inte förkylningen och att jag bara mår lite dåligt så måste jag ha det nu oxå.

nu kommer klagandet! varför får jag aldrig bli frisk? varför måste jag jämt ha något problem med min kropp?

jag har så himla ont i mina höfter, det har jag haft länge men nu knakar dom värre än vanligt och dom gör ont hela tiden.


nej, fyfan.

livet är inte lätt alla gånger.

är det inte problem med dumma människor

så är man sjuk hela tiden.

dräp mig.

nu ska jag försöka dricka hur mycket vatten som helst (jag dricker aldrig det, hemma).

jag ska ligga i soffan hela dagen/kvällen och kolla på film och sånt.

man ska försöka vara postitiv har jag lärt mig.

men alla gånger - så skiter man fullständigt i vad man lärt sig.


puss folket, hoppas ni inte är sjuka! annars, jag lider med er.



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards