Alla inlägg under februari 2009

Av bfalk - 27 februari 2009 16:56


22.30 Danko Jones live på Stadshuset

pepp? PEPP!




Av bfalk - 25 februari 2009 20:24


i all vrede råkade jag visst köpa mig snowracer's skiva samt en dirty harry och en elvis tshirt..


nu ska jag duscha sen blir det en dejt med gw!


kram&puss

Av bfalk - 24 februari 2009 20:16



har just börjat lyssna på infinite mass igen, det var väldigt länge sedan! det bästa minnet är nog hur tokkär jag var i amir chamdin (må ju nämna att han gick efter mig till en konsert, hoho).

låten enter the dragon är nog den hårdaste låten dom har gjort och med ett gästspel framfört av dregen gör låten bara ännu bättre!


lite fakta till dig;

amir kan du känna igen i filmen om gud vill samt andra musikprojekt

och rigo var med i lördagens melodifestival där han och hans grupp faktiskt tog sig till andra chansen med deras härliga låt.

~


lyssna och njut!

Av bfalk - 24 februari 2009 20:13



den här är tydligen låten för filmen twilight, för oss (läs jag) som inte sett den hade ju ingen aning.

bra låt, som vanligt.

jag kan ju alltid skriva att det är live oxå.


enyoy!

Av bfalk - 24 februari 2009 19:37


nu sitter jag på mitt rum, ett täcke runt om mig så jag inte ska frysa, dricker en kopp té medans infinite mass strömmar ut ur datorn. om det är en sak jag lärt mig så ska det aldrig vara tyst runt om en när man känner hur dessa gråa moln närmar sig.

för idag är det en sån där dag. jag försöker vara på topp, eller mittimellan inte längst ner. jag vill inte att folk runt om mig eller någon långt bort ska tycka synd om mig, att dom ska tycka att jag bara klagar eller vill ha uppmärksamhet. jag vill bara ha någon som förstår, någon som lyssnar och hör mig. någon som behöver det jag behöver. för många gånger har jag hört att jag klagar för mycket, men vad jag själv anser säger jag inte många ord om hur det egentligen är. jag klagar på skolan, på vädret, på att tyrone tuggade sönder mina jeans igår. jag säger att jag har ont men inget mer.

jag vill få frågan hur jag mår och kunna få säga på riktigt hur det känns i just min kropp. om du bara kunde förstå. gå inte emot mig, gå med mig, några steg.

denna outhärdiga smärtan äter upp mig, det må vara sakta men det jag känner hur det går framåt. som små parasiter har dom tagit över min kropp och jag känner att jag inte är samma människa.

jag är evigt tacksam att jag har musiken vid min sida. utan min älskade musik skulle jag inte finnas. och med hjälp av mamma, micke, gisela och mormor såklart.


jag vill härifrån, jag lär inte vara den enda här i vårat kalla land som vill lämna sin stad för en annan. jag kvävs.

hur lätt är det inte att skita i allt och bara ge upp? när den här smärtan kommer krypande är det lätt att bara ge upp, men varför händer det inte? varför får jag aldrig skrika? gråta? skratta som när man är lyckligast i världen?

när inte maten smakar något, när det som är så gott blir äckligt och när jag kollar i min telefonbok och inser att jag inte har någon att ringa när ljuset blir mörkt.


men.

jag tror, jag har hopp.

musiken och konserter kommer fylla mitt år iår. och jag kommer älska varje sekund, varje minut - då höfterna, magen, såren, huvudet och framförallt själen mår bra för en stund.



 bild beskriving: and my heart will brake.

bilden som säger mer än ord.

Av bfalk - 23 februari 2009 18:10


måndagny vecka.

idag har dagen bestått av friskvård - teori, samhälle, lunch och friskvård - gym. det sistnämnda är inget för mig. helst när det inte är någon luft i lokalen och huvudvärken sätter igång. så vad gör man? jo, man tar med sig lisa och går en rundtur i hela sporthallen. det var spännande!

bytte om sedan åkte jag hem, satte mig i soffan och kollade lite på tv. har inte gjort något vettigt, får se om jag kan börja städa eller plugga.. har nämnligen prov på fredag. uuuuh, har inte haft det på jätte länge.

jag rotade fram mina skridskor nyss oxå, ska åka på gärde imorn på friluftsdagen. jag ska göra mina fina piruetter så kanske kanske läraren blir nöjd? mamma ska göra en jätte god macka till mig, så jag klarar mig.


nu längtar jag till fredag, danko jones och lov! det kommer väldigt lägligt. tycker det är alldeles för mycket i skolan, eller ska man klaga? ja, det får man.


imorgon är det man u - inter, alltså dejt med tven. heja man u! ronaldo fixar skiten.


nu sitter jag bara framför datorn, en låt med elvis kom just ut ur sterion och så väntar jag på mat. det ryktades om ris och korvstroganoff! det kommer min mage tycka om.


nej, nu kanske jag orkar göra nått.. kanske. jag kan inte lova något.


puss&kram



baby, i like it!


Av bfalk - 22 februari 2009 15:57


jag sa ju att uppdatering skulle ske! bättre sent än aldrig, som vanligt får man klagomål från olika håll att man ska skriva här i bloggen men ibland vet man inte riktigt vad man ska skriva om, skrivningsbrist?


dagarna som har varit har jag hunnit med skolan i en hel vecka, shoppat (jag som skulle hålla i pengarna..), varit arg för att mina kläder aldrig kommer som jag beställde för över en vecka sedan, träffat papi mi, fått reda på att backyard samt hardcore kommer till ljuvliga sundsvall och i fredags gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle göra igen i mitt liv: åkte skidor. rock'n'roll? nej, men jag gjorde det! men då fick jag uthärda konstiga skidor och backar samt många fall. det gjorde ont. men jag är ju en hårding! eehm..

jag hade faktiskt jätte kul, skrattade som en tok hela tiden så tårarna rann ner för kinderna. jag tror vi var där i ungefär två timmar innan vi fick sluta, fick skjuts av sandra ner till stan där brorsan kom och hämtade mig och skjutsade hem mig. satt vid datorn, duschade och åkte ner till stan igen - dallan dax. där satt gisse, mamma, jocka och brorsan. det blev lite fest endå, men jag åkte hem ganska tidigt, vilket faktiskt var skönt. var hemma hos micke en stund, sen fick vi gå hem och öppna dörren, då blir man lite less men what to do?


vaknade för en gångsskull i normal tid på lördagen, bra gjort av mig. jag hade ont i höfterna och kände mig allmänt hängig. det brukar bli så för mig på helgerna. jag var ensam på kvällen, jag spenderade den framför datorn och tven. kollade på patrik 1,5 och sen var det någon dålig film på tv som gick under namnet honey. det handlade om en tjej som ville bli känd inom dansen, man fick se ganska coola dansuppträdanden iallafall. kl 8 satt jag faktiskt framför tven, då det var dax för melodifestivalen (svensson varning på mig... aah). jag tröck bort hälften av låtarna som vanligt, jag skäms å jag skäms. sist men inte minst så var ju självklart BWO, en lugn låt inte som de andra låtarna dom har haft med i mf. den var helt okej, men man kände faktiskt på sig att den inte skulle vinna sådär överlägset, som sedan visade sig när dom fick spö av en liten 16årig tjej.. inga kommentarer. må dom ta sig vidare i andra chansen, trots allt så kan ju dom det här och jag tror faktiskt andra länder gillar dom. jag kan inte låta bli att komma på mig själv lè sådär fånigt som man gjorde när man såg en snygg kille gå förbi och man var runt 14år och visste inte alls hur något gick till.. vad skulle jag säga med det här? jo, så blir jag när jag ser martin som sjunger i BWO. så otroligt snygg man! jissuuuuus. jag skulle faktiskt inte bli förvånad om han någon gång i sitt liv kommer på; ooops jag är visst gay. han är så snygg som en gaylord.

såg att någon skrivit i en blogg på aftonbladet att EMD klassades som drag queers.. haha, alla tror att dom är bögar. stackars. men om man gör sån där musik så börjar man nästa undra.. men deras framträdande var väldigt bra gjort, dom gjorde helt klart det bästa av alla! och snyggerik är inte ful.


efter jag hade sett det där så började jag se på the hot chick som man har sett ett antal gånger, men man skrattar lika mycket varje gång! mamma kom hem just efter att den börjat så vi kollade tillsammans.

gick och la mig i hyffsad tid, läste lite innan jag slocknade.


idag har jag varit hur seg som helst. kl 3 så tog jag äntligen på mig kläder och alldeles nyss kom jag på den smarta idén att jag ska städa.. har jag börjat? njae, det kan man inte säga. jag vet inte varför jag är så seg, jag trivs nog i allt kaos.

jag och mamma rockar loss till hammerfall's nya skiva, totalt underbart!

jag må ju påminna alla läsare: gunvald larsson kl 21. jag lär se!


på fredag är det danko jones, himla vad tiden går fort! och om 11 dagar är det volbeat. kommer jag ha hjärnan kvar? time will see...


kram&puss

Av bfalk - 19 februari 2009 21:57


uppdatering ska ske, jag lovar dig.

magen är svullen, höfterna gör ont och jag vet inte alls.

jag ska borsta tänderna nu och lägga mig med mitt täcke och tre filtar samt fritz.


pussdå

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards