Alla inlägg under juli 2009

Av bfalk - 31 juli 2009 12:50


Då var det dax att skriva en rad eller två, igår var jag ju lite bakis så jag orkade inte.. Haha.

I onsdags så blev det då vindrickande och kräftor, så sjukt gott! Vid 9 var vi på stan, gick till dallan där Thomas var. Efter en stund så kom även Kim.

Det blev mycket alkohol där ett tag, men hade kul! Dock så slutade kvällen i katastrof, men vinglade till Staffan's lägenhet. Det var väldigt skönt att få sova inne i stan må jag ju säga.

På natten så kom Sabina förbi för hon hade ingenstans att ta vägen, jag skulle aldrig låta nån stå ute och frysa hela natten! Jag var så himla trött så jag somnade så fort jag la mig i soffan. På morgonen så var jag som vanligt jätte seg och illamående, men det blev bättre när jag käkade en macka. Var kvar i lägenheten till fyra ungefär, då åkte jag och mamma hem igen.


På kvällen så kom brorsan och Gisse, vi såg AIK matchen mot Malmö. AIK spelade skit dåligt och vi bara skrek mot tven.. Men tur så blev det oavgjort och de tog sig en poäng iallafall. Nu måste de verkligen förbättra spelet!


Nu har jag just käkat, är proppmätt i magen! Snart så kommer brorsan och skjutsar mig till jobbet, jobbar kväll. När jag kommer hem ska jag se klart på Transformers som jag började se igår, men orkade inte se klart den.


Hur ska man sluta inlägget då? Ja just det; jag fattar fortfarande inte hur en sån här liten stad som Sundsvall kan rymma så mycket skitsnack.. Jag kommer aldrig förstå mig på vissa människor. Och ni förstår nog aldrig mig, det är ju klart och tydligt.


kram&puss

Av bfalk - 29 juli 2009 14:42


Äntligen är jag redo för alkoholdrickande och vingligheter! Jag har ju som sagt inte druckit sen gatufesten, jag har jobbat och varit sjuk så det hade nog inte varit någon höjdare. "Fan vad du är vuxen" som bror sade. Haha, men nu är jag redo! Jag mår prima och det ska bli skit kul att få gå ut igen.

Det blir middag med mamma, vindrickande sen ska vi till dallan. Ska träffa Kim och Thomas, Gisse och brorsan, sen kanske det kommer en söting :)

Jag ska ha så kul som möjligt eftersom jag jobbar heeela helgen.

Det är skönt att man ska bo inne i stan över natten, så man slipper tänka på hur man kommer hem.


Igår så åkte jag ner till stan, kom väll ner efter 8. Träffade Gisse och Micke på Jop's, satt där och surra med dom sen gick jag och Micke vidare till bion. Det var jätte mycket folk trots att filmen snart slutar gå.

Åååh, jag tyckte filmen var så sjukt jävla bra! Jag älskar ju sånna filmer så det kanske inte var så konstigt? Den är lika bra som ettan iallafall. Helt klart värd pengarna (fast jag inte betalade..). Tycker att Shia Labeouf är lite småsnygg oxå, en bra skådis även. Tycker bruden som är med oxå är snygg som få, men det är lite synd att hon ska gå lättklädd (not so hot), hoppas bara hon inte bara får sånna roller där hon måste visa kroppen. Om man vill bli en riktigt bra skådis så vill man nog inte ha sånna roller hela livet.


Idag så kom mina Guns'n'Roses thshirt oxå, skit snygga! Jag ska ha på mig någon av dom ikväll tänkte jag, samt mina nya byxor.

Nej, nu ska jag duscha och börja fixa mig.. Har suttit här med pyjamas enda sen jag vaknade som var klockan 11. Jag har lyssnat på så bra musik / sett på True Blood så då går det segt..


kram&puss



Av bfalk - 28 juli 2009 15:19


Förra inlägget blev väldigt långt, jag vet. Men hellre långt än kort i en blogg tycker jag :) Nöjd med texten blev jag å!

Det gick väldigt bra på jobbet igår, det var lugnt men tiden gick i raskande fart endå. Jag hade jätte svårt att somna, tror jag låg och vände på mig i flera timmar. Men antar att det blir så när man sover på jobbet, man är inställd på att nått kan hända. När jag väl somnade så drömde jag om Beck filmen jag såg just innan jag la mig, men Micke P var inte med.. Töntigt.

Jag var faktiskt pigg när jag vaknade imorse trots att jag inte sovit många timmar. När man är pigg = glad och på gott humör, det behöver jag! Jag fick sluta redan klockan 7, vandrade till Staffan där även mamma var. Jag låg i soffan och kollade på nyhetsmorgon mest. Ja, vi vet att Zlatan bytt lag!! Jag orkar inte höra mer. På tal om det så vann AIK igår, mmmmmys!

Jaja, efter ett tag så fixade vi oss och började gå mot Nacksta - till min go'mormor. Hon var lika glad som hon brukar, lika gullig oxå! Hon gav mig en stoooor kram, haha gulltanten. Vi pratade om allt möjligt, om min hälsa, jobbet och så. Vi käkade lunch där oxå, sedan vandrade vi till stan. Nu har jag verkligen fått röra på dököttet, det känns helt okej faktiskt! Fast vi var ganska sega när vi kom ner på stan må jag ju säga.. Även att vi bara pratade tok hela vägen dit och till stan, alla måste ha hört vad vi pratade om. En gubbe måste ha det iallafall, han vände sig om och bara log/skrattade åt oss så då började vi garva oxå. Det var då roliga promenader iallafall :p


På stan så hittade jag en ryggsäck (efterlängtat som fan), jeans och en tröja.

 

Jag antar att ni vet hur en ryggsäck ser ut.. Hehe. Sjukt nöjd med jeansen!


Gick runt där ett tag, käkade glass innan vi åkte hem.

Nu sitter jag här vid datorn dårå. Jag har just pratat med clas ohlsson, såg att det var en mörk fläck på kameran så ska åka in och lämna den. Hoppas de kan laga den och att det går på garantin, skulle inte vara så kul att köpa en ny.. Även fast jag vill ha fler pixlar.

Jag har även köpt fyra böcker till ett pris av 160:-, vilket är väldigt billigt och bra. Jag behövde verkligen något nytt att läsa! Men har just börjat läsa Gömda igen, den är verkligen bra!

1. Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur Helvetet.

2. Miraklet i Anderna (Ja, jag måste ju läsa boken om killarna som överlevde i kyla och snö)

3. Jon Jeremy - Hårdaste mannen i showbiz (vettefan varför jag är så intresserad av porrstjärnor)

4. Spelet (samma författare som Manson's bok)


Jag tycker själv att jag valde himla bra böcker, nu får vi se om de verkligen är så bra.

Ikväll ska jag och brorsan gå och kika på Transformers 2, det ska bli såå kul att göra något själv med brorsan :) Jag tror att filmen kommer vara lika bra som ettan oxå. MmmMmmm.. Vi glor nog med öppna munnar denna gång oxå. Synd bara att inte Roger är hemma i Sundsvall och kan se den med oss.


Nu blev det långt inlägg igen, ja, jag har skrivit klart nu.

Nu måste jag äta en macka!


kram&puss

Av bfalk - 28 juli 2009 14:55


I söndags så satt jag, mamma och Staffan i sofforna och bara surrade och kollade på tv. Vi visste inte vad vi skulle se på så vi hamnade på kanal 2.

Vi kollade på Dom kallar oss artister med Nina Persson. Efteråt var det en dokumentär, vid namn Stranded. Det måste ha varit den bästa dokumentären jag någonsin sett! Jag har sett många dokumentärer i mitt liv och måste nog säga att de är de bästa 'filmerna'.

Jag hade ingen aning om att detta hade hänt, och jag förstår fortfarande inte hur det har gått till alltså.. Har tänkt jätte mycket på denna dokumentär i flera dagar, den tog hårt så att säga. Ibland så hamnar en film, låt eller något annat på hjärnhinnan och man tänker mycket på det. Så var det för mig.

Det handlade om ett rugbylag som skulle åka till Chile, år 1972 med ett passagerarplan. Planet bara försvann och alla trodde att de var döda eftersom man varken hittade planet eller några kroppar. Planet hade kraschat i en glaciär, omringad av vit snö (planet var ju förstås oxå vitt) så man såg inte planet från alla helikoptrar som letade efter det och människorna. Sanningen var den att de inte hade dött, iallafall inte alla.


16 av 45 passagerare överlevde i över två månader i iskall och djup snö och flera minusgrader, de hade ingen mat, inget vatten, inga vinterkläder. Ingenting. De värmde sig genom att tända ciggaretter. De 'bodde' inne i planet, även fast det kom en lavin och planet fylldes med snö.


Tillslut var de så hungriga och de gjorde det omöjliga: de var tvungen att äta av de döda kropparna, deras nära och kära. Deras vänner.

De tog inte mer än en tändsticks bit åt gången. Och antagligen räddade det livet på dom.

Efter ett tag så gick två av männen för att söka hjälp. I tio dagar vandrade de upp för alla berg i djupsnö. Efter 10 dagar hittade de människor och hjälpen var ett faktum.


Jag förstår inte hur man kan överleva?? De måste ha varit så beslutsamma på att överleva.. Det är sjukt. Det är så sjukt starkt. Det är något man aldrig kan föreställa sig hända, hur det känns. Jag önskar att jag aldrig är med om det, eller mina vänner eller familj, inte ens min värsta fiende.


Efter att de kommit hem och att det kommit ut att de hade ätit människokött så blev de grillade av pressen. De blev kallade kannibaler osv.

En kille beskrev det så bra (kommer inte ihåg ordagrant men försöker iallafall): "Precis som Jesus erbjöd sin kropp och sitt blod till lärjungarna så de kunde leva vidare gjorde vi likadant. De gjorde att vi kunde leva vidare. Kom ihåg att detta är våra vänner och vår familj, de är underbara. Jag vet att de hade ställt upp".


Nu när man sitter här i granloholm i en soffa och skriver på sin dator och småglor på tv kan man verkligen inte förstå hur man kan äta en människa. Men att vara ute sådär, med ingen mat och det är enda sättet att överleva.. Vad ska man göra?

Jag rekommenderar er starkt att se dokumentären. Jag får även snart hem filmen som är baserad på detta, Alive. Dock så lär den vara mer hollywood och mer äcklig, då är nog dokumentären bättre!

Jag har nog aldrig sett något som gripit tag i mig så mycket. Gråten var nära så himla gånger att jag fick svälja gång på gång. Den var så oerhört bra.


Av bfalk - 28 juli 2009 07:49


Jag è proppmätt.

Av bfalk - 27 juli 2009 13:30


Nu har jag precis blivit klar, nu väntar jag på att bror min ska skjutsa upp mig till jobbet.

Det känns riktigt bra i kroppen, känner mig frisk för en gångsskull :)

Jobbar 14-09, imorn blir det nog besök hos mormor sedan bio på kvällen!


PS. Fick en flaska mintuu igår, hehehe. DS.


kram&puss

Av bfalk - 26 juli 2009 14:04


Jag får tårar i ögonen.

Det räcker.

Av bfalk - 26 juli 2009 12:02


Ja, jag sitter här igen. Jag har nog inget liv trots allt, haha.

Nu känns det som att kroppen ska försvinna helt från planetens yta, var tvungen att gå till ica och köpa mer tvättmedel samt hämta ut mitt paket. Vidare till tvättstugan där man får kämpa i värmen. Det känns som jag är bakis, benen vill inte lyda och jag mår illa. Och jag som inte har druckit alkohol sen gatufesten, inte lär det bli än på ett tag heller. Livet suger. Nä, nu lät jag som en fjortis. Har just öppnat paketet från HM oxå, skit snygg hood som jag verkligen behövde och nya ögonskuggor, perfekt :)

Jag håller på tvätta alla skitiga kläder och filtar/kuddar och sånt som jag har använt/hostat på nu när jag varit sjuk.. Tror inte dom är så fräsha så jag gör mor glad och tvättar det. I tvättstugan var en tjej från gatan, hon måste verkligen hata mig för så fort hon ser mig så ger hon mig världens hatblickar (typ som vaktmästaren från Scrubs). Tiden stannar till och hon går i slowmotion och bara hatar mig. Haha, det ser så fult ut faktiskt. Och det fulaste är nog att jag har ingen som helst aning om vem bruden är! Jag vet inte ens vad hon heter. Men jag tror att hon är ihop med en gammal flamma till mig (som jag var ihop med när jag var en liten plutt). Jadu.. Tjejer. Är hon sur för att jag hejar på honom? Jag har aldrig förstått mig på killar som behåller sånna tjejer alltså. Tur att man kan rycka på axlarna och små garva åt sånna där brudar. Men slaget är nog nära, haha.

På tal om grannar.. Det är inte mysigt när man hör dom in action så att säga. Det är fan illa när en tant på 65+ får mer av det än man själv får.. Man börjar ju undra vart världen är på väg då.


Föresten så fick jag tillbaka mitt halsont igår, jag är så oerhört sur. Mamma säger att det inte behöver vara bakterier (eftersom jag käkar medicin mot bakterier) utan att det är ett virus.. Jag bryr mig nog inte så mycket om vad det är - det är ju tillbaka! Jag känner dessa kusar och det svider. Jaja, jag måste endå ta mig till jobbet imorn, jag har inte råd att gå hemma nå mer. Men tur att man får skattepengar oxå nästa lön, så jag förlorar ju inte så mycket.

Inatt lyssnade jag på hela Bandit Rock skivan, shit så  bra den är! Det var många band som man aldrig hört talas om - med underbara låtar! Lär spelas många gånger framöver.


Åh, nu håller jag på att törsta ihjäl!

Btw, mitt tangentbord funkar perfekt nu. Himla skumt. Har datorn sugit åt sig all alkohol? Ja, vem fan gör inte det.


kram&piss. öh puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards