Alla inlägg under januari 2009

Av bfalk - 31 januari 2009 13:40


jag har just vaknat, har ont i kroppen efter igår, hahah!

kort resumè av gårdagen:

den började på skolan, höll på frysa arslet av mig på vägen dit men jag överlevde vägen dit (fan?). hade lite lektioner, alla var värsta hyper och skuttade runt och skrattade, det var faktiskt lite småkul. fick en boll på näsan av lisa på idrottslektionen, men jag tror hon blev mer chockad än jag. får ju trots allt smällar där hela tiden.

gick på stan en snabbis med ronja och emelie för att inhandla en present sen åkte jag hem för att börja fixa mig.


såklart missar jag 2an i stan, får ta njurunda bussen, träffade josse på vägen nånstans och tillslut hittade vi dit vi skulle vara.

jag drog i mig en vinare sen var det lyset som gällde! där bjöds det på drinkar och dans. myyyycket dans! men det är så det ska vara! träffade as många jag kände, det är alltid roligt. jag tog det hyffsat lugnt med drickandet eftersom det är en dag nästa dag oxå, så att säga.

nånstans på natten så gick jag och josse och köpte kebab, det var så sjukt mycket mat så det ligger kvar i min kyl.


ikväll blir det kalas för marika på dallan! vi kommer få samma mat som mamma fick på hennes kalas, det var huuuur gott som helst och jag tackar inte nej till det, dave's mat är bäst!

jag hoppas det blir kul och att marika får den bästa födelsedagen hon önskar, min sockertopp :)


kram&puss



Av bfalk - 29 januari 2009 18:07


varför är alla så knäppa?

är det något i luften?

Av bfalk - 29 januari 2009 17:45


usch och fy och blä vad jag mår illa idag! en vecka fylld med illamående och huvudvärk vill jag helst slippa till nästa vecka. må stressen försvinna ut ur min kropp och fyllas på med ny energi om att 'den här veckan ska bli bra'.


i vanlig ordning så måste jag kolla på bdb för att se vilken dag det är så allt kommer i rätt ordning.. få se nu.

i tisdags så var jag ju på skolan, sedan åkte jag hem, mamma ringde och sa att hon ville ha sällskap så jag åkte ner IGEN! jadu, ibland kan man ha den där snällheten i sig. vi vandrade på stan, jag var jätte hungrig och blev som ett barn som skrek efter att få mat i magen. gick till dallan, träffade marika och åt lite mat. men det var inte så gott som jag ville att det skulle vara, det har hänt nått med mina smaklökar. inget smakar nånting. det blev en tugga eller två, sen två cider sen orkade jag verkligen inte vara kvar. fy så tråkig jag är! men jag hade lite ont och var trött, så vad kan man göra? innan jag drog så fick jag veta hur allt blir på lördag, ska käka go mat och fira marika :) hoppas x kommer oxå, hoho.


igår, onsdag. var jag på skolan. har för mig att jag och lisa pluggade på som attans.

jag träffade mamma efter skolan, provade jeans men orkade inte köpa?! vad är nu detta. men jag handlade därimot till min bror som fyller år i februari, skönt att det är gjort. jag köpte första säsongen med the L word oxå. missade alltid det när det gick på tv.

på kvällen åkte jag och mamma hem, piffade till oss lite och käkade sen åkte vi ner på stan och träffade thomas :) kramades med han hela kvällen kort och gott. jag mådde inge vidare så det blev bara tre cider, var ganska tråkig om jag får säga det själv. men jag antar att man inte alltid kan ha kul, haha.

träffade soran ismail oxå, jag förstog inte alls att det var han. vi stog typ mittimot varandra och kollade på varandra sen började vi snacka. då fattade jag att det var han. han var skit trevlig och allt sånt, sedan sjung han för sundsvall.. det var ju.. inte så bra kanske, hah.

träffade lite annat folk som man kände och det var jätte mycket folk som kom fram och hade något behov av att prata med mig.

kom hem på kvällen och toksov, fattade inte alls att jag skulle ställa klockan...


idag, torsdag blev det så att jag råkade vakna efter tolv nångång.

men jag mår så illa idag oxå så det var väl bra.

har kollat lite på the L word, ska nog kolla på ett till avsnitt - sedan dusch och criminal minds, jag antar att jag kommer tro att det står en mördare utanför fönstret .. jag lär mig aldrig.

måste försöka få i mig lite mat.


imorn tror jag att det blir party. jag tror det blir kramkalas med josse.


kram&puss




Av bfalk - 27 januari 2009 19:48


är gräset verkligen grönare på andra sidan?

Av bfalk - 26 januari 2009 19:26


gott folk, idag har jag haft en värdelös dag. en sån dag som man absolut inte vill ha, men alla har ju det tyvärr. jag vill bara ligga under täcket och ligga där tills humöret blir bättre.

jag vaknade idag med illamående, men tryckte i mig en macka och åkte iväg till skolan. där fick jag veta att vi skulle på vårshow efter lunchen, det var väll okej.

men på lunchen fick jag äckligt ont i huvudet och så blev jag skit trött. men vi tog oss till vårshowen där jag fick ännu mer ont i musklerna av obekväma stolar.

jag har ingen bra dag idag, jag känner mig jätte less och arg. jag har en tendens att föra över mitt mående på andra eller att göra andra sura. men jag orkar verkligen inte vara på topp dom dagarna jag inte är det! sen att vara en surfitta varje dag är ju en helt annan sak..


när jag kom hem från vårshowen så satte jag igång musik, HÖGT. det är härligt.

satte mig här en stund men insåg att jag skulle somna om jag låg i sängen medans. så jag har just kollat på the lost boys :) mmmmm, jag älskar 80talet!


har just insett att jag har druckit vatten istället för att äta mat, ny diet? men när jag är såhär trött så orkar jag verkligen inte fixa mat, trots att det bara är att lägga på en tallrik och in i micron. latheten tar över och sålänge inte magen kurrar så - är jag inte hungrig och då behöver jag inte äta helt enkelt.

snart blir det dusch sen sova. och hoppas att dagen imorgon blir bättre.


kram&puss

Av bfalk - 26 januari 2009 16:41


varför är himlen blå?

varför kommer ingen på?

Av bfalk - 25 januari 2009 19:56


dax att skriva igen, jag är dålig med det här just nu tycker jag.


i fredags hade vi inte några vanliga lektioner. hela dagen gick ut på att ha redovisningar för ettorna, det var bättre än vad jag trodde! tyckte att alla i klassen var duktiga och ettorna lyssnade. vid 2 så drog jag därifrån, åkte med christoffer.

fixade lite på stan sen så åkte jag hem och tvättade. mamma berättade att hon skulle ut, ola skulle sjunga osv. blev så sugen på att hänga med så det gjorde jag! vi båda var ganska sega så vi sov en stund sen så käkade jag och så började vi fixa oss. magnus ringde kvart i 8 och sa att han var på väg så då blev det lite stressigt men vi blev klara i tid! när vi kom fram till dallan så stog thomas och väntade på oss. kramkalas som vanligt! sen så kom en av mamma's kompisar. sen kom älsklings johan, då blev det mycket pussar. även att stoffe oxå kom, det var skit kul. vi stog mest och pratade skit. sen så kom micke och bjöd på väldigt mycket drinkar, så det blev väldigt vingligt. så vingligt att jag råkade tappa bort mobilen. PANIK! men sen glömde jag typ bort det. men alla letade efter den där mobilen. mina och mamma's kompisar, vakterna och andra som jobbade där, haha. tillslut fick jag tillbaka den, puh. hade annars skit kul!


lördagen vaknade jag med sprängade huvudvärk. när jag kom hem så började jag må jätte illa, jag fattade att det skulle sluta illa. så jag duschade och sen la jag mig i soffan och somnade. mådde fortfarande illa när jag vaknade. hatar att vara bakis, jag känner inte någon som blir lika bakis som jag blir. det är illa.

på kvällen fick jag i mig lite mat, kollade på handbollen en stund tills det inte gick.

senare på kvällen kollade jag och mamma på en nicholas cage film, den var jätte bra - han är jätte bra :)

somnade ganska tidigt, vilket var skönt.


idag, söndag vaknade jag vid 12. har inte gjort något speciellt idag, det är härligt. jag tycker att söndagar är till för att slappa, dom kan även vara till för lite ångest över helgen, haha.

har nyss kollat på top model repriserna. snart tänkte jag duscha, ska be mamma att massera min nacke, har så sjukt ont där! har antagligen legat lite fel (har bara tusen kuddar när jag sover).

synd att det var open mind i fredags, jag var verkligen pepp på det. menmen, nästa gång så! marika har fest på dallan på lördag, så får ladda tills det istället. hon var så smart och valde att alla gäster ska bära svart, problem? jag tror inte det ^^


tid för duschen nu.

ha en fortsatt trevlig söndag alla som läser!

kram&puss

Av bfalk - 22 januari 2009 17:58


cristiano ronaldo



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards