Alla inlägg under juni 2011

Av bfalk - 30 juni 2011 15:30

Åh. 

Jag är så jävla less på att jobba. Jag vet inte varför. Men det är väll en sån stund bara. 

Jag vill bara ligga i sängen och sova.


Idag var jag så duktig så jag ställde klockan EN TIMME innan jag skulle gå upp. Precis som att jag skulle vilja gå och jobba tidigare. 

Jag känner mig lite bitter, men nästa vecka är jag trots allt ledig hela veckan, ska bli så sjukt skönt!


Jag har inte alltför mycket att berätta, var i stugan igår, det var myyyysigt! :)


Pusspuss å hejdå!

Av bfalk - 30 juni 2011 11:00


Jag vill tillbaka NUUUUUUUU!!! Jag vill se dom igen!! ÅÅÅH!

Precis där det är filmat, satt jag oxå. Lyllos mig.

Av bfalk - 28 juni 2011 23:45

 


Jag är kär i dig ja.

                            ♥


Av bfalk - 28 juni 2011 21:45

Vilken kväll det råkade bli igår.. 

En helt vanlig sketen måndag förvandlades till värsta ute kvällen.

Giffarna vann med 3-0 men matchen var ett sömnpiller, nu fattar jag varför jag älskar AIK så mycket. Jag gäspade konstant de sista 20.


Därefter sa vi hejdå till brorsan sen så knatade vi till Dallan, jag fick jätte ont i magen så tänkte bara ta en cider.. Det funkar inte riktigt på mig, vilket jag aldrig lär mig.

Träffade gamla kompisar, både till mig och mamma. En av dom leker oxå i Boden som brorsan gör, så det var skönt att få prata militärgrejer med någon som faktiskt förstår vad man surrar i. Efter ett tag så lämnade jag åldringarna för att gå med de yngre till Jack's bar och där var det värsta draget - en helt vanlig sketen måndag. ASKUL!

På nått sätt hittade jag tillbaka till dallan där jag fann några av mina knäppa manliga vänner, de erbjöd mig efterfest som jag bara NATURLIGTVIS skulle gå på. Skönt man tänker när man är under the influence.


Jag väckte hela lägenheten på morgonen, för jag hade jätte tråkigt. Låg i sängen med en av herrarna och snackade skit och läste skvallertidning?! Haha, jaja. Killar kan dom oxå.

När jag kom hem så käkade jag, låg i soffan, mådde illa och kräktes inälvorna ur mig :) En helt vanlig bakisdag. 

Har sovit som en idiot hela dagen och kvällen, och nu ska jag glo på film. 


Ljuva rock'n'roll liv..




Jag och min nya homie rosévinet, igår. Jag har nog aldrig fått så mycket uppmärksamhet (okej, kanske nångång förut) pga mitt hår. ALLA kommenterade det - det var skitfult, det var coolt, det var snyggt, det var allt möjligt. Mamma rakade mig på sidorna i lördags och det är nästan inget hår kvar, haha! Jaja, tur att man inte bryr sig så mycket. Finns viktigare saker än en rakad skalle.



Av bfalk - 27 juni 2011 16:15

Ikväll ska tydligen La Familia gå på fotboll! Det är så underbart väder här i Norrland, så det kan jag väll gå med på - även fast Giffarna kanske inte är det bästa laget. Hoppas dom vinner så man lagt pengarna på nått bra, haha! Nej, men det ska bli kul. Se fotboll live är liiiite roligare. 


Idag har jag stekt mitt vita skin i solen, blivit tokröd osv. Men det är najs.

Att vara likblek är inte så inne längre har jag hört.. 


På tal om lik, så hängde jag med Staffan och mamma till tvättstugan nyss, där är dom på krigsstigen.. 

Har länge väntat efter en sån här arg lapp, äntligen!

 

Jag förstår inte vad det är med människor och tvättstugor?! Man bryr sig mer om lite ludd än om något som är viktigare. Helt sjukt. 

Ja, man kan ju undra vilka tattare det är som inte städar efter sig..

Av bfalk - 26 juni 2011 16:00

.. Jag hatar tomater? 

Konstig som jag är så kan jag käka tomater på ostmackor, men inte baugetter (ja jag vet att det oxå är en macka), sallad eller överhuvudtaget. 

Det smakar konstigt!


Ungefär såhär ser jag ut när jag inser att det inte är nått gott, utan en tomat jag käkar:

 

Bror min kom med på ett hörn oxå.

Av bfalk - 25 juni 2011 15:30

Tänkte göra ett liknande inlägg som när jag var i Stockholm för någon vecka sedan så here go!:


Tisdag - Going down town

Resedagen! Det gick faktiskt väldans fort, jag fick ett eget säte på bussen dessutom (LYCKAAA!!). 

Åkte till hotellet och lämnade väskorna, samt fixade oss lite. Tänk er Fawlty Towers, Pang i bygget när ni tänker på hotellet vi bodde på.. Jäklar i min låda vad dåligt det var, haha! Tur att man bara sover där. 

Åker in till stan i spöregn, tappar min mobil så den slutar fungera, får panik, träffar brorsan och Lena och käkar tacobuffé på Vasa's :) Det slutar regna, min mobil funkar igen och vi åker båten till Gröna Lund, för att se Flogging Molly. När vi är framme börjar det spöregna igen. Ooooohh.. Vi var där en halvtimme innan och jag trodde jag skulle avlida av tråkighet. Fattar inte hur man orkar med sånna där nöjesställen, det var barn och fjortisar överallt. 

Och snygga män, som tur var. 


Efter andra låten ungefär slutar det regna, så man kan stå och kolla 'på riktigt'. Dom var riktigt jävla bra alltså! Det kändes som man var på en irländsk pub och dom bara röjde och öste och hela publiken dansade, har nog aldrig sett folk dansa så, förutom på Hoffkonserterna. Det var riktigt ballt alltså, ett plus i kanten var att sångaren var så himla rolig. 

Han fick hela publiken att visa långfingret till Moneybrother som satt på vipgrädden.

Det var en rolig konsert, och jag är nog lite mer kär i Irand och musiken efter det!


 

Efter konserten drog vi till Harry B. James, där fick vi skåda två band till! Riktigt kul och bra! 

Andra bandet så hörde jag en röst.. En riktig fin röst.. Och jag tänkte; "jag måste se karln, han måste ju se ut som en riktig man som jag gillar!"

Jag går och kollar.. Och det är en brat. 

Alla fördomar bara kastade sig emot mig, jag fick se sanningen en aning, och pimplade därefter ännu mer rosé. Men visst är det nyttigt att få en realitycheck. Alla ser inte ut som Dregen. Tyvärr.

Blev jätte full, hamnade på donken, väckte Snuff på natten, pratade om konstiga saker, ville se på film, däckade.


       my kind of family



Onsdag

Jaa, jag vaknade INTE bakis.

Eller nu ljög jag. 

Jag var bakis som ett svajn! Mådde inte alls okej. Men tog mig i kragen, åkte till Söder och träffade mamma och Staffan, käkade en korv. Rökte som fan för att mitt humör var inte med mig. 

Träffade gullbrorsan och så åkte vi till Djurgårn' och picknickade, det var mysigt! (förutom allt bajs och myror + gråa moln titt som tätt). 

Jag var inte alls pepp inför konserten, var mongo trött, mådde illa och ville inte alls tänka på att jag skulle behöva stå i hundra år. 


     

Men tur som fan så försvann det rätt snabbt efter några glas vin och en jävla sprintur från bajamajan till sidan av scenen gick ännu snabbare. 

HELVETE vad bra dom var, Foo Fighters!

Det tog en liten stund innan de riktigt kom igång - men när de väl gjorde det ville de aldrig sluta. Dave Grohl är en riktig posör, man ser att det är han som leder bandet och peppar upp dom. Han var dessutom riktig rolig!

Mitt i allt så var det underbara gitarrsolon och trumsolon, det verkade aldrig som de ville sluta lira just så. Underbart! 

Något jag riktigt rös av var när låten Best of you slutade, och det blev allsång x2 i publiken. Dave skrattade och log (samt tuggade sitt tuggummi) och sa "när fan ska ni sluta?! vi har faktiskt fler låtar!"

Det var en grym konsert, de gick inte av scenen heller, utan öste över 2 timmar - "varför ska jag gå av scenen, stå bakom scenen 20 sekunder och andas lite, för att sedan gå upp igen? Då öser vi hellre!"

Det var hårdare än vad jag trott, då jag tycker att vissa låtar är riktiga meslåtar. Jag kan tänka mig att det blev lite väl hårt för vissa.. Men det var skönt att de bara öste på och inte fjollade sig, haha! 


Jag är glad att jag fick se dom, och skäms en aning för jag inte alls var pepp innan. Med lite nackont, drag i vaden (vaddrag!) och en fin ny tshirt rikare så somnade jag väldigt gott på den natten :)


             

Ps. Gitarristen Pat Smears hade svenska flaggan målad på gitarren. Ds. 



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards