Alla inlägg under februari 2011

Av bfalk - 28 februari 2011 18:30

Och det kan ju ingen ha undgått..? Det står överallt, det är bilder, reportage, program på tv, man diskuterar och diskuterar. Vem var det egentligen?


Hela polisutredningen enligt mig är ett stort skämt, ett mord tar inte så lång tid att lösa, och när det gäller Sveriges statsminister - då måste det ju ändå vara ännu enklare. Men så var inte fallet. Poliserna verkligen sabbade allt, en dag efter mordet så var det tusentals människor vid mordplatsen och la blommor. Något som inte borde ha hänt - då de skulle ha säkrat bevis (vilket de överhuvudtaget inte gjorde).


Poliser och utredare kan inte sabba så mycket som de gjorde, därför tror jag att det kan ha varit någon sådan person som utförde dådet. Det var så säkert och bra gjort, en vanlig A-lagare (läs: Christer Petersson) kan knappast ha utfört detta.

Det var ett smart drag att sätta han på bild (i mitten såklart) av bara poliser, så Lisbeth Palme kunde peka ut honom. Det var ett smart drag att engagera hela svenska folket att tro att denne Petersson var mördaren.

Om man är lite klipsk, om man läser på och följer utredningen, så inser man snabbt att det har begåtts ett stort misstag och en av de största profilerna i svensk tid finns inte mer. Jag kan säga att jag är förbannad, för sådant här får inte hända. Det är hemskt, tragiskt och åt helvete.


Det kommer aldrig komma någon fler som Olof Palme, det är jag säker på.

Jag levde inte när han blev mördad, men jag har hört och läst. Det var en bra man som ville hjälpa Sverige. Vrider han sig i sin grav när han ser hur försört det är nu?

25 år - och absolut inget har hänt.

Är det inte otroligt? Utredningen är så stor så om en "vanlig" människa skulle börja läsa den - skulle det ta 8 år för denne att bli klar. Ändå har man inget svar på gåtan: vem mördade Olof Palme? 

 

 

 30 januari 1927 -  28 februari 1986


Av bfalk - 28 februari 2011 16:00


Tänk att hela Twilight + skådisar blev nominerad till årets sämsta film/skådisar..

Inte mer än rätt. Hoho.


Av bfalk - 28 februari 2011 12:30

  

  

  

AIK
Av bfalk - 27 februari 2011 19:00

.. Jag har grillkrydda till precis allt?

Alla blir tokiga på mig, mamma blir nog mest tokig. När jag fortfarande bodde hemma fick hon köpa hem väldigt mycket grillkrydda.. Nu får jag själv stå för den kostnaden. 

Kan man vara beroende av en krydda? Jorå!


Av bfalk - 27 februari 2011 14:45


Trots de fula byxorna så rockade Nicke sönder hela melodifestivalen. Nu ere bara att köra så det ryker och ta hem HELA segern!

Av bfalk - 27 februari 2011 12:15

Känner jag igen denna känsla? Nej. 

Är jag helt normal i hjärna och sinne? Ja

Är jag nykter? Ja.

Är detta onormalt? Ja


Jag kommer inte ihåg senast jag vaknade nykter på en söndag. Det känns.. Konstigt. 

Men är jag inte duktig, så säg? Jag har inte varit nykter en hel helg på väldigt väldigt länge, låter det hemskt? Det är det inte. Jag ba lever. Jag mår inte dåligt. Jag ba njuter.


Nu sitter jag på jobbet. Hoppas verkligen på en bättre dag än i fredags, fyfan vilken sämst dag jag hade. Ville krypa under jorden!

Men gårdagen var desto bättre: AIK dängde till bondtimrå med 3-1, finafina klacken var där, dängde både timråsupporters och sina egna.. Lite väl fränt. Ni får skärpa er. Dock sjöng dom ju fina sånger och sjöng ut heeela timrå klacken ;) 

Efteråt handlade jag och farsan med oss mat hem till mig, kollade på när Nicke Borg tog sig till finalen i Melodifestivalen. HA! In your face! Men det var ett jäkla tjat om hans tatueringar och att han är rocker.. Jävlar, är det inte 2011? Men ja, om man är ihop med Måns Selmerlöv (?) så kanske man inte sett så mycket "hårt"..

Nu är jag på topp känner jag. Och det är då man ska sluta!


Hare gott!


"man märker när det varit helg då mobilen blir full av missade samtal från alla fullisar.."

Av bfalk - 26 februari 2011 19:58

Nu ska jag heja på Nicke Borg som ska vara med i melodifestivalen.. Nej, jag gillar det inte, nej jag gillar inte melodifestivalen. 

Men heja på karln måste man ju göra!!

Hejaheja!


  

Av bfalk - 26 februari 2011 15:30

Nu är det äntligen dax för hockey, jag har väntat sen jag fick biljetten i julklapp, som jag fick av farsan :) 

Vi ska se Timrå - AIK.. Som alla vet håller jag på AIK, och Timråborna är väll inte så pepp på Gnagare, fattar inte varför.


Det ska bli väldigt kul, dock så lär min nervositet sätta igång och jag kommer bita sönder hela käften. 

Må Gnaget vinna!

Efter matchen blir det middag någonstans, får hoppas att man kommer hem i någorlunda normal tid då jag ska upp å jobba 8-21 imorgon..


  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards