Alla inlägg under januari 2013

Av bfalk - 31 januari 2013 19:00

Det var för tre år sedan.

Tre år och fyra dagar.

Den tjugoåttonde januari 2010. Klockan 20.


I ett rått och mörkt Stockholm. Men i en varm och böljande lokal.

De fyra hjältarna gick upp på scenen, tiden gick sakta. Men ändå snabbt. För snabbt. Jag hann inte med. Tillslut var det slut och jag stod där och ville gråta. Var det här slutet? Nej, såklart inte. Men det kändes så tragiskt. Här fick jag äntligen stå, i min älskade stad, med mina älskade herrar på scenen.

De som har betytt så mycket under många år i mitt liv.


Och så plötsligt var det en avskedskonsert.


Jag hade precis upplevt den absoluta bästa konserten med dom, hittills. Så mycket ös, så mycket röj, så mycket kärlek på en och samma gång. Och en gnutta sorgsenhet. Vad skulle nu hända?


Mitt hjärta pumpade, pumpade, blodet forsade i mina ådror så snabbt, det knöt till sig i magen; sådär som det gör bara ibland. När man är kär. När man vet att något ska bli bra. När man ser framemot något. 

När man ser sina största idoler.


Ingenting ikväll kunde gå fel. 

Det var varmt, trångt, så mycket folk. 

Men jag såg bara fyra stycken. Fyra män på scenen som gav allt. Och gav mig en upplevelse och show som jag sent kommer glömma.

Men nu,

nu kan ni väll komma tillbaka? Älskade ni?



 


 

It will blow me away

I will never forget

It took a piece of my soul


Av bfalk - 31 januari 2013 13:15

 


Hade massa rabattkoder på H&M så klickade hem detta :) Jag köpte även två gulliga krokar som jag tror jag ska sätta fast i hallen..

Av bfalk - 30 januari 2013 23:42


YOLO, say no no.
Isolate yourself
And just roll solo
Be care-folo
You oughta look out
Also stands for YOLO.

Av bfalk - 30 januari 2013 18:21

 

 

i have two moods: fuck you and fuck me.

 

 

Av bfalk - 29 januari 2013 18:30

Den här satt ju som en smäck! Det här är då lite annat än förtryckt skit.. 

Plattan är riktigt bra också!


 

Av bfalk - 29 januari 2013 10:15

 

God morgon, god dag, god kväll eller vad tusan ni föredrar just denna tisdag. Jag har varit hemma en stund nu, efter mitt jobb. Kom hem till en varm lägenhet!!!!! Det har aldrig hänt och jag tror jag fick en chock. Det är väll ungefär det enda braiga just nu, har jätte ont i min äckliga katarrmage :( Jag hoppas verkligen inte det är på väg att bli nått, men jag brukar alltid ha ont i den efter att jag varit ute och rest.

Snart ska jag käka lunch och så håller jag på att tvätta lite grann. Jag ska nog bara ta det lugnt idag, om magontet vill släppa nångång ska jag pallra mig till ica och köpa frukt. Ikväll ska Matte komma hit och klippa mig sedan ska jag nog bjuda herren på middag som tack, mysigt va!


Nu ska jag fortsätta surfa, en liten liten stund..

Puss!

Av bfalk - 27 januari 2013 19:15

Och efter en busstur, så är jag åter hemma i min enormt kalla lägenhet. Det visade 10 grader när jag kom hem.. Inte konstigt att jag alltid fryser arslet av mig. 

Och det är alltid lika spännande att åka ybuss, jag hatar nog folk som mest då - är det inte kärringar som trängs, så är det någon som hostar, sväljer snor, lyssnar på för hög musik, snackar skit eller är allmänt puckade. Orkar. inte.


Nåja, jag har haft en helt underbar helg!! Det känns i hela kropp och själ hur glad jag är för att jag och mamma åkte iväg såhär, önskade att vi hade stannat en liten dag till.. Men man kan ju inte få allt här i världen.

fredagen, när vi landade, så fick vi gå runt runt på Söder innan vi fann vårt hotell. Det var ett gulligt rum med badkar och grejer! Gissa om jag blev glad! Vi dumpade våra saker sen åkte vi direkt till Solna, där det var rea på AIK shopen. Det hade börjat dagen innan så det var mycket utplockat, men jag lyckades roffa åt mig en jätte snygg tröja, trosor och skorna jag har velat ha i flera år!! Det kändes så konstigt, det var sista gången man såg den butiken.. Usch. Mamma shopade som en galning för första gången i sitt liv tror jag, haha.

    

Efter det besöket var vi så hungriga så vi åkte till Anchor där det blev en middag bestående av en fiskburgare, riktigt gott. Det var första gången jag åt där och det gör jag gärna igen! :) Man trivs ju där också så att säga.. Det blev lite brådis precis innan teatern men vi hann ju.

Första teatern var då en pjäs av August Strindberg, på hans alldeles egna lilla teater. Pjäsen heter "Fröken Julie" och var spelad av bara en kvinna. Jag var lite okoncentrerad under föreställningen, jag var fruktansvärt trött och frös som en idiot. Det är både bra och dåligt med en pjäs som spelas av en person, ibland var det svårt att hänga med men det var häftigt att hon kunde spela den själv och hon var ju en bra skådis. Den var helt okej. 

Jag var riktigt lycklig när vi kom hem; då fick jag ju bada! Det var såå skönt för mina stackars leder. Sedan somnade vi gott, såklart.


    

     


På lördagen så åkte vi in på stan ganska tidigt. Vi gick runt och kollade lite sedan gick vi in på resturangen BBQ och åt en toastskagen, som har blivit lite av en tradition.



 

Sedan gick vi till Blå Tornet för att se en ny utställning där och kolla inne hos Strindberg igen. Är fortfarande fascinerad över hur de lyckas behålla allt från när han bodde där (han dog ju trots allt för hundra år sedan..). Jag var tvungen att ta på hans säng också, fyskäms på mig som bryter mot reglerna. Denna gång knäppte jag även kort inne i hans lägenhet, det var väldigt mörkt där inne och man fick inte använda blixt så de är väldigt mörka, men ändå! Vi gick runt där väldigt länge, sedan handlade jag såklart lite saker där. När vi var klara och började gå därifrån så hade både jag och mamma sjukt ont i fötterna, vi kunde knappt gå. Tråkiga som vi var just då så åkte vi till hotellet och vilade upp oss inför middagen och teater nummer två. Middagen blev på Pizza Hut, åt dock inte pizza utan pasta i ugn med massa goda saker. Jag blev så mätt så jag trodde jag skulle sprängas, mamma blev till och med orolig?! Hah, då är det illa.. 


  

 

   

Speglade mig i Agge's spegel.       


Klockan 19 började Ömheten på Stadsteatern, baserad på Gardell's "torka aldrig tårar utan handskar". Pjäsen fokuserade på när Rasmus blev sjuk och hur Benjamin och Rasmus familj hanterade det. Det var tårar på väg hela tiden, men jag lyckades hålla mig. Det var en fruktansvärt bra pjäs, med jätte bra skådisar!! Man blev helt tom efteråt, precis som när man ser en bra film eller har sett en bra konsert. Och så är det så himla tragiskt, att det faktiskt har hänt här, i Sverige. Om jag fick chansen skulle jag lätt se den här teatern igen, så himla bra!!


På kvällen blev det ett bad igen för mig, sedan låg vi i sängen och käkade ostkrokar, surrade och glodde på tv tills vi slockande. 

Och så var den helgen över lixom. Det går fort när man har roligt. Jag får tacka mamma imorgon när vi ska jobba tillsammans för att jag fick teaterbiljetterna och den här helgen tillsammans med henne :)


  

      

1. Rolling Stones filt.

2. 2 Böcker om Strindberg.

3. Kort på Strindberg.

4. Motörhead öl. (Om man ska börja lära sig dricka öl, då ska man ju såklart dricka rock'n'roll öl!!)




Av bfalk - 26 januari 2013 18:00

  n

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards