Alla inlägg under april 2010

Av bfalk - 30 april 2010 21:39

Nu åker vi in i dimman!
Ha en bra valborg gullisar! :)

Av bfalk - 30 april 2010 09:00

Jag har ofta sagt att jag inte läser många bloggar, vilket var sant. Då. Nu har jag hittat några som fallit mig i smaken, och varför inte dela med sig?



Här är bloggar jag läser och mina kommentarer om dom;


Classe 'kinzakenza' - Jag tror han började blogga bara om Kenza men för att sedan varva med skvaller, bilder.. Och porr! Rena drömmen för killar, och tjejer såklart. Jag älskar den här bloggen, han är sjukt rolig och har information om allt och alla. Det enda som är tråkigt med hans blogg är att han stänger ner den, väldigt ofta.


Phillie - Jag hittade henne först på Bilddagboken och nu följer jag även henne i bloggen. Hon skriver väldigt bra, det känns nästan som att man känner henne. Hon uppdaterar sin blogg ofta, vilket jag gillar! Hon blandar med långa och korta texter och lägger även upp bilder.


Dregen - Såklart jag läser hans blogg! Han videobloggar mest, och är värd klicket på play ;)


Hugo Rosas - Jag började läsa hans blogg innan han hade så mycket läsare. Läste den mest för att kolla hans knäppa uppdrag, nu är läser jag för att han lever verkligen i ett 'lala' land. Men jag tycker det är kul att det är en kille och inte bara tjejer som skriver om sina dagar. Och driver lite med alla och sig själv.


Felsms - Om jag behöver skratta som idiot klickar jag mig in här. Har ni skrivit nått inlägg där nångång?


Jessican - Självklart läser jag min väns blogg, även fast jag vet vad hon sysslar med, haha! Hon brukar ladda upp bilder hon själv har knäppt, vilket jag gillar extremt mycket, hon är så duktig :)

 

Jag läser även era bloggar, ni som kommenterar. Samt utländska bloggar.

 

  

- När jag kikar in en blogg vill jag absolut inte läsa om mode, eller dylikt. Det räcker för mig att läsa min älsklingstidning ELLE, varför ska nästan alla bloggare skriva om det? Känns lite tråkigt och jag tycker bara att det bara blir tråkigt även i längden. Därimot är det kul när människor lägger upp shoppning och dagens look, då kan man själv bli inspirerad.


- Jag vill ha en blandning på bloggar, jag själv är ganska så stolt över mig själv att jag blandar så mycket mellan min vardag, musikvideos, recensioner och tankar/åsikter. Jag finner det intressant och då vill jag ju själv läsa när andra gör så. Med en bra blandning så kan läsarna finna det de själv tycker är intressant.


- Jag tycker verkligen inte om provocerande bloggar, jag fattar inte ens varför människor tycker det är intressant då man kan läsa i t.ex i Kissies kommentarer att det är mer negativt än positivt. Varför läser ni när ni ändå blir så förbannade? Men hon lyckas ju, det ska hon ju ha cred för trots allt.

Den enda provcerande bloggen jag läser då och då är Katrin Zytomierskas, kom gör det på ett snyggt sätt, säger vad hon tycker och framförallt: hon är vuxen. Hon vet hur hon ska göra det.


- Att läsa hur en person försöker trycka ner någon, skriver skit; Man tappar nog en eller en annan läsare på det, och skriver nog oftast för att såra personen/personerna man menar. Det värsta av allt är att de flesta av dessa personer anser sig så mogna.. När blev det moget undrar självklart jag.


- Jag älskar bloggar som lägger in både text och bilder, man får ett helt annat perspektiv. Om man inte känner personen som äger bloggen blir det mer som en helhet, om man får se personens kompisar, fester eller maten han/hon gjorde.


- Om man är tjej och bloggar så tycker jag att det är ganska viktigt att ändå försöka skriva till både tjejer och killar. Jag har fått veta att det är ganska många killar som läser min blogg, jag tappar nog dom om jag endast skriver om kläder eller smink - nu finns det ju killar som är intresserade av det men jag vinner nog på att skriva om AIK eller film (nu är det ju mina intressen, men man kan ju faktiskt slänga in en recension eller nått).


- Att ha en lista, eller frågor till sig själv som bloggaren svarar på gör att man känner personen mer. Det absoluta bästa är om personen inte tar sin blogg alltför seriös, att hon kan skämta och driva med sig själv litegrann. Det är inte så peppande med allt för seriösa människor, tycker jag!


Just såhär tycker jag, vad gillar ni? Har jag glömt någon blogg som jag borde läsa?

(säg till om inte länkarna funkar, fixar till det så fort jag kommer hem isåfall).



Av bfalk - 29 april 2010 15:30

  

..Bellis åka och jobba!

När jag är hemkommen så blir det bara lite tv och en dusch för att sedan försöka sova, börjar kl 8 imorgon. Jag ska jobba med en av mammas kompisar, som går sitt första pass. Det ska bli kul att träffa henne igen faktiskt :)

Så, ni får ha det så bra sötnosar!


Pusspuss!

Av bfalk - 29 april 2010 14:30

Blev lite paff när jag hittade det här i brevlådan, men nöjd ändå!

  

    

Tshirten var väldigt billig, likadant med pages(en). Klistermärket fick jag visst på köpet. Om du blir medlem på deras shoppingsida så får du 10% rabatt på ditt första köp :) Detta gick på ungefär 200 kr.

Här hittar du Crashdiët's shop.

Av bfalk - 29 april 2010 12:18

I dagarna så har tv3 play sänt första avsnittet av The Ark's program, man får följa dom när de spelar in sitt nya album. Jag har än inte hunnit sett det men jag ska göra det så fort jag har chansen, efter helgen isåfall.

The Ark för mig har alltid varit ett starkt och bra band, även fast jag inte lyssnat så mycket på dom. Ola Salo gör nog bandet mycket bättre, han har en personlighet som vissa bara drömmer om.

Efter programmet jag såg om honom så fick jag en helt annan syn på honom och detta program kanske ändrar synen på The Ark också.

Jag ser fram emot deras nya platta, som säkert är mycket bra!

Man kan köpa plattan + en tidning om dom på Pressbyrån för 99:-, väldigt billigt om ni frågar mig.


Här kan du se första avsnittet av programmet

Av bfalk - 28 april 2010 22:00

Hemkommen från staden. Det var några timmar sen iofs, sitter just nu och kollar på Barcelona - Inter. Må Barca vinna!!

Jag är jätte trött så jag ska nog ta bort mitt smink och lägga mig i sängen och försöka somna tidigt för en gångsskull :) Som jag skrev förut så har jag jätte ont i mina luftrör, vettetusan vad det kan bero på alltså. Mamma säger att jag måste röra på mig, det säger hon även fast jag har nageltrång, så ja, jag måste väll lyda nångång. Måste börja röra på mig. Har ni något tips på hur man verkligen sätter igång med att röra på sig? Jag är verkligen skit dålig på att sätta igång, skulle behöva någon som sparkade på mitt arsle.

På stan så hittade jag massa kul iallafall. En krogenväska, smink tillbehör, hårfärg, tshirt, hårband och hårspännen och blåbärsté - som är jätte gott! Jag gick även till Pleasure för att byta kulor och ring till piercingarna, jag fick bara en ring för kulorna var slut. Tur att jag fick beställa nya.

Sen blev det middag med mamma oxå, med Staffan.


Jag har inte mycket mer att tillägga, imorgon ska jag jobba oxå. 16.00 -20.00, mespass, men det tackar jag ändå för! Fick även två till pass på samma gång, fredag och lördag nästa helg. Idag fick jag mitt schema för sommaren oxå, jag är ledig båda gångerna jag åker till Sthlm! Woho! Var lite orolig över det, måste bara byta ett pass då jag åker ner dagen innan Sonisphere.


Gott natt sötnosar.                            


  

Bella idag

Av bfalk - 28 april 2010 18:52

  

  

  

  


Mmmm... Han syns över hela Sundsvall. Jag gillar't. 

Av bfalk - 28 april 2010 12:32

Nu sitter jag här igen då, funderar på vad jag ska ha på mig idag. Det är soligt men det blåser ändå, som vanligt.

När jag har fixat mig klart så ska jag och morsan ner på stan, kika lite. Jag ska även ändra mitt utséende idag, inget drastiskt men lite iallafall. Sen så ska vi gå och käka på Dallan, det var tusen år sedan jag var där nu, saknar alla som jobbar där. Så det ska bli kul såklart, hoppas dom bjuder på något gott :)

Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran oxå, det händer inte ofta att jag kommer ihåg den, haha.


Nej, nu ska jag sminka på mig ett ansikte!

Jag bjuder på lite Manson idag, njut!



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards