Alla inlägg den 4 januari 2012

Av bfalk - 4 januari 2012 18:00

Har ni sett de hemska reklamerna som går på tv just nu? En gammal dam och en gammal farbror som har familjen och släktingar runt sig - sedan försvinner de plötsligt och de pratar med sig själva, de är helt ensamma. 

Det skär i hjärtat när jag ser det här, ingen ska behöva vara ensam och inte en äldre. Det blir nog ofta så, man slutar jobba, vänner och anhöriga dör eller så orkar man inte fortsätta hålla kontakten. Det är tragiskt. 


Så, jag smsade till Röda Korset som har en insamling till äldre, som inte ska behöva vara ofrivilligt ensamma. 

För hundra kronor gör du så att de kan ta sig till dessa människor, så de slipper vara ensamma.


Smsa ALDRIG ENSAM till nummer 72-900.

Av bfalk - 4 januari 2012 16:15

 

Skiva: Sons of anarchy soundtrack

Låt du nynnar på: Hinder - Get stoned

Artist/band: Timbuktu/The Kinks

Film: Kalle och chokladfabriken

Serie: Jersey Shore s04


Dagens längtan: Att få sova ut och känna sig utsövd


Klädsel: Mjukisbyxa och mjukiströja, myyys!

Alkohol: Breezer


Ord: "Jävla inavel"

Kanal: 5an

Tekniska pryl: Les computures (= datorn)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards