Alla inlägg den 5 mars 2012

Av bfalk - 5 mars 2012 23:41

Beväpna dig med vingar, beväpna dig med sång
Beväpna dig med allting som du längtat, och drömde om en gång


J.Thåström

Av bfalk - 5 mars 2012 12:15


White line fever : självbiografin (pocket) The dirt : bekännelser från världens mest ökända rockband / Mötley Crüe med Neil Strauss (pocket) Marilyn Manson : den långa vägen ut ur Helvetet (pocket)

Slash (pocket) Scar Tissue (pocket)


Med en skräckblandad förtjusning har jag sträckläst dessa rockbiografier. Jag älskar allt som har med rocken att göra, så det är väldigt kul att få läsa hur dessa män har tagit sig från ingenstans och nu är några av världens största inom musiken.

Och visst är det inte bara rolig läsning; det är ibland väldigt tragiskt, hur drogerna slukar dom och hur förådd de blir av vissa människor.

Men de flesta är odödliga och kan ta sig igenom allt för musiken de älskar.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards