Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

- MÅNDAG

Av bfalk - 2 juni 2008 20:09


min helg:


den började ju på torsdag. jag och morsan åkte bussen som gick kl 12 från navet och till sthlm. bussresan gick faktiskt ganska snabbt, men det kanske var för att vi sov mest hela vägen. 

när vi kom hem så åkte vi till fruängen, käkade lite sen kom claudia (magnus fruga) och hämtade oss :) vi var bara där hela kvällen, vi var ju helt slut. vi satt ute med henne och bara pratade sen gick vi och la oss ganska tidigt.


fredagen så gick vi upp vid 8. käkade frukost, fixade oss och åkte ner mot stan. jag shoppade såklart! men hittade inte så himla mycket. det här är nog första gången som inte väskan verkligen är proppfull, konstigt nog. menmen. vi käkade lunch vid vattnet den dagen, typ vid café opera.. det var ju trevligt att se alla brats. not. jag blir så förbannad varje gång jag ser brats. det är nog deras stil och attityd som gör mig så arg, det är inte bra!

vi glassade i solen ett tag sen gick vi på stan lite till. sen åkte vi tillbaka till magnus hus och lämnade våra saker och bytte om. sen var det raka vägen till stan igen! vi käkade lite snabbt och så gick vi på vår förra stamkrog, där jag jobbat oxå. det var trevligt. sen fick vi stressa till stadion, men förbandet började just när vi kom så det var lugnt. vi köpte öl och så lyssnade vi på Happypill som faktiskt var ganska bra. efter ett tag kom rikard och hans kompisar oxå. tommy körberg satt bakom oss, robert wells och hela the hellacopters satt framför oss (ja, jag måste skryta lite), det är ju inte varje dag man ser kända personer, det är ju inte många i sundsvall så att säga. sen satt det 2 brats bredvid mig, dom var inte bara gryyymt jobbiga utan dom var så töntigt kär i varandra oxå ^^ as fult.

jag vet inte riktigt när KISS började, men det var så grymt!!!!!!! :'D jag är så glad att jag fått sett dom och att morsan följde med trots att det inte är hennes musiksmak. det var ascoola effekter och sånt ^^ jag diggar det! och paul stanley hade en as snygg rumpa för att snart vara 60 bast, det tyckte jag var fränt. och gene simmons hade typ en meter lång tunga :D nej, jag var verkligen jätte nöjd! dock så skrev ju inte tidningarna så bra, men det är ju deras åsikter och dom är ju där för att göra sitt jobb. vi fans gillar ju ändå dom! :)

det var coolt att få se ett band som man växt upp med, jag har ju inte varit värsta rå fanet men dom gör bra musik. precis som när jag fick se thåström på gatufesten som jag oxå växt upp med.

jag knäppte jätte mycket bilder men batteriet dog ju så kan ju inte lägga in dom i datorn >.< 

efter konsären skulle vi ta en cider/öl, men vi orkade verkligen inte. så vi åkte hem och pratade med magnus sen somnade vi. jag drömde såklart om KISS :D


lördagen blev det stan igen. vi käkade min favvo mat på min favvo resturang i sthlm, fish and chips. sen så vandrade vi på stan, det var sååååå varmt! 

jag såg massa snygga rockkillar, det gjorde jag även på konsären. mumma. varför finns ni inte här??  aja.

vi kom hem till magnus efter 6 nån gång och då bjöd han mig på massa cider :D vid 8 så käkade vi grillad kyckling och potatis, mycket gott! sen så satt vi ute och drack och snackade bara sen kom min morbror kjell och hans dam till magnus. det var lite kul! har inte sett min favvo morbror på jätte länge så det var härligt att se han igen.  men blev trött ganska fort så jag gick och la mig vid 11. men de andra hade tydligen hållt på till 6 på morron ^^ härligt.


söndagen så var både jag och mamma jätte sega, så det tog ett tag innan vi kom upp men det gick ju tillslut. glassade lite i solen och åt frukost men sen bar det iväg in till stan. vi lämnade packningen på centralen sen så åkte vi till söder där det skulle vara en utställning på rock ikoner, men det var stängt :/ det var lite tråkigt. jag hade på mig mina AIK shorts och jag fick en del arga blickar på mig. det var ju trots allt fiende land ^^ haha! vi åt bakad potatis till lunch, det är så gott! vi satt där på resturangen ett tag men sen så gick vi lite till på stan. vi blev alldeles trötta i fötterna efter ett tag, såg en utställning på konserthuset (dregen var med:D) och sen så gick vi till bussen. det var tok varmt i den och trångt. det är alltid drygt att åka hem, helst om man vill stanna. 

jag älskar verkligen sthlm, och funderar faktiskt på att flytta efter skolan.. jag trivs inte i här och jag har ett jobb på en gång om jag flyttar. så vi får se vad som händer!

när vi kom hem så gick vi på dallan för jag var tvungen att byta om för jag hade bara shorts på mig. sen så åkte vi hem. då var jag så seg så jag duschade sen toksomnade jag.


idag så var jag ganska så pigg, lite ovanligt. fixade mig och sen åkte jag till skolan. var med lisa, christoffer och vicky hela dagen :) trevligt folk! sen så gick jag och christoffer på stan en stund sen så mötte jag upp mamma, vi gick på clas ohlsson och sen till gisse på dallan. satt där en stund sen så bestämde vi att vi skulle käka där :] efter ett tag åkte vi hem och nu sitter jag här ^^ 

har just lagt in färg i håret, ska väl snart duscha bort det. hoppas att det blir svart denna gång!


hoppas att jag fått med allt nu från helgen.. det har nog varit världens bästa! jag har fått sett KISS, shoppat en massa och kopplat av, det är viktigt. och så har jag och mamma kommit närmare varandra, vilket vi redan är men det har lixom blivit mer, haha. och så var det jätte kul att träffa kusin vitamin ,trots att han inte fattade när vi skulle åka iväg (han var så bakis).

imorn ska jag vara med gisse efter skolan, hon ska hämta mig vid skolan sen ska vi åka till birsta! :) 


pussdå! 


 
 
Ingen bild

linnsan

3 juni 2008 16:11

hua, jag vill också flytta till stockholmos, flyttar du efter skolan så kommer jag ner och våldtar dig efter jag slutat skolan! :')

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards