Alla inlägg den 4 juni 2010

Av bfalk - 4 juni 2010 15:45

Idag när mamma kom in i rummet och väckte mig (vilken service man har va?) så kände jag direkt av min allergi. Nu är den igång som fan alltså. Det klias och skaver i mina ögon, snorig och allt blir värre om jag blir biten av mygg och i måndags blev jag biten på fulla ena benet. Kul. Dessutom jag blir jag jätte trött av allergipillrerna jag har här hemma. Kul.

Anledningen till varför mamma väckte mig var för att vi var med brorsan idag och hon väckte mig just innan han kom. Vi åkte och kastade mina fula bokhyllor, Erikshjälpen fick dom istället.

Sedan vidare till IKEA för att köpa en ny madrass till mig. Första gången jag köper något såhär dyrt som jag ska ha till mitt rum, till mig själv. Nu hoppas jag bara att den är skön, att prova på IKEA suger ju. Där har många legat och då är inte madrassen tillförlitlig.

Jag köpte även en jättefin ljuslykta som jag ska ha till ett skrivbord jag tar av mamma.


När vi kom hem igen så käkade jag sen var jag tvungen att gå och lägga mig, nu har jag varit vaken i en kvart.

Det var galna höns på jobbet tydligen, en människa var sjuk, ingen kunde jobba. Jag fick inte tacka ja för då skulle jag få för många timmar. Sen hade tydligen chefen ringt till mamma och sagt att om jag jobbar får jag komma när jag vill (ska egentligen börja 8) och så får jag även ersättning på de 24 timmar jag redan kommer jobba på lördag och söndag. Ja, vad ska man göra. Jag är ju den enda som verkligen ställer upp.

Men kändes lite jobbigt, men skitsamma.

Ikväll kommer brorsan hit, vi ska käka och så. Jag vill ha ut han på krogen men jag vet inte hur han känner med det, jag har iallafall kylskåpet fullt med olika cidrar och vin. Så får vi se. Men nu kanske jag bör ha med mig min kompis måtta så jag inte är död imorn. Eller råkar jag dricka upp måtta? Den som väntar får se.


Nu måste jag sminka mig!


  

Me and brother on las krogas

Av bfalk - 4 juni 2010 14:30

  

   

   

      

    


Av bfalk - 4 juni 2010 11:30

Ordningen i syskonskaran avgör vad du blir.

Hittade en rolig artikel i AB, en statistiker har räknat vad man blir eller har störst chans att bli i livet beroende på vilken plats man har som syskon.

Såhär står det om mig:


Yngsta syskonet: Har dubbelt så stor chans som äldre syskon att bli skådespelare.

De yngsta i familjen är ofta risk-tagare med humor som gillar att synas, enligt undersökningen.

Exempel på skådespelare som är yngst i en syskonskara är Julia Roberts, Reese Witherspoon, Judi Dench, Kevin Spacey och Daniel Day Lewis.

     


När jag var yngre så ville mamma sätta mig på teaterskola och skicka in mig som statist i olika filmer och reklamer. Men ja. Jag vet inte riktigt vad som hände. Jag gick teater ett tag, men sen valde jag kompisar, pojkvän och allt sånt där före.

Men jag instämmer väldigt mycket på att jag vill synas och höras och göra alla glada med min sjuka humor.


Av bfalk - 4 juni 2010 10:30


"Gud skapade rock och porr av ett och samma skäl. För att också fula människor skulle få sex."
Kid Rock

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards