Alla inlägg den 10 juni 2010

Av bfalk - 10 juni 2010 15:00

Sex Pistols


Vi är det ärligaste bandet på den här planeten på ungefär två tusen miljoner år.
Johnny Rotten

Av bfalk - 10 juni 2010 12:49

Nu har jag precis fixat mig och käkat, snart ska jag ner till stan och möta Alex! Idag är det studentfirande som står på schemat, älskade Jessica får äntligen stå på trappen och vråla! :)

Så dagen kommer spenderas på stan och sedan hemma hos henne där det blir käk och så, tyvärr kan jag ju inte stanna så länge eftersom jag måste hem och packa och fixa innan resan imorn.


Jag har det jag gör idag så att säga, blev väldigt stressad idag oxå. Fick stanna på jobbet och invänta den andra som skulle börja jobba, för det var en ny på morgonen. Det kändes som jag kollade på klockan hela tiden, sen snabbt ner på stan och handla massa saker. Puhhh. Nu har äntligen pulsen lugnat ner sig.


Jaja, nu måste jag nog borsta gaddarna och leta upp mina solbrillor. Det har äntligen kommit sol till vår stad!

Puss!

 

P.s Tack för alla kommentarer för kamphundar inlägget, kul att alla tänkte nästan likadant! D.s

Av bfalk - 10 juni 2010 07:45

Har du samma problem som mig med allergi?

Här har du tips på vad du kan tänka på:


- Avstå från utomhusaktiviteter när det är extra mycket pollen i luften. Annars kan du få kraftiga besvär, även om du medicinerar dig.


- Stänga fönstren i bilen och i sovrummet och låt bli att torka tvätt eller vädra sängkläder utomhus tills pollenhalten gått ner. Det är bättre med inomhusluft eftersom den oftast innehåller mindre mängder pollen.


- Ta medicin i tid! En del sorter bör du börja med när pollensäsongen förväntas och en del sorter kan du vänta med och börja ta först när symtomen visar sig. Ta den sedan regelbundet så får du mindre problem under resten av säsongen.


- Ta det lugnt. När du är allergisk minskar kroppens motståndskraft. Den påverkas också om du har en infektion, är trött, stressad eller deppig. Försök då att ta det lugnt så att dina allergisymtom inte förvärras.


- Inte kela med husdjuren och duscha dem efter att de varit ute. Hundar, katter och andra pälsdjur kan bära med sig ansenliga mängder av pollen i pälsen.


- Använda koksaltlösning för att skölja och rensa näsan från pollen och andra irriterande ämnen.


Tecken på att du har allergi: du får rinnsnuva, nysattacker, klåda i ögon och näsa och extrem trötthet som kan bero på allergin men även allergimedicin.

Du kan köpa medicin receptfritt på apoteket men även ta spruta för kraftig allergi på Vårdcentralen.

Tabletterna, ögondropparna och nässprayen ska tas regelbundet för att det ska verka!


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards