Alla inlägg den 2 september 2010

Av bfalk - 2 september 2010 16:30


Grym albumtrailer, bör ses!


Och grattis till Linnros som vann 2 rockbjörnar: 'Årets genombrott' och 'Årets Svenska Låt'


 


Av bfalk - 2 september 2010 12:45

Ingen kan ju ha missat att det är val, även fast man inte har rätt att rösta än.

Det är reklamaffischer, tvreklam och debatter på tv. Politiker fiskar som fan för att få just din röst.

"Mer pengar till vården och till äldre, ändra miljön till det bättre, alla ska få ha ett jobb".

Så, hur mycket tror du av detta kommer att bli sant?


Jag har aldrig varit insatt i politik, jag har aldrig förstått det där med att en liten klick med människor visar sig i tv för att säga sin sak som de brinner för - men bara bråkar och skriker på varandra i slutänden.

Denna gång måste man iallafall vara insatt om man ska rösta. Och jag har alltid tyckt att om man får rösta - ska man göra det. Det är någon slags plikt, även fast man bara röstar blankt, då har man ändå sagt sitt.

Men, det lär dock bli svårt. Alla partier säger ungefär samma sak, smutskastar det andra partiet. Hur kul är det då, egentligen?


Själv ska jag rösta på ett mindre parti, som förhoppningsvis tar sig framåt.

Jag orkar verkligen inte med Reinfeldt eller Sahlin, stoppa ner dom i en korg och låt de skrika bäst de vill på varandra. Politik har förvandlats till något konstigt, oförståligt - ska det inte vara intressant och kul? Jag tycker inte det alls är konstigt att yngre människor finner det högst ointressant - det finns nog med drama i ens liv, vi behöver inte se politiker tjaffsa också.

Något jag blivit väldigt förvånad över det här valet är jakten på rasister. Man får inte säga något fel, allt ska vara korrekt - annars är man rasist. Ordet förbrukas ständigt och har ingen mening längre. Är du svensk - är du rasist. Titta bara på den här mannen i FP (tror jag det var, rätta mig om jag har fel) som vill förbjuda burka i skola och dagis, han blir utpekad rasist och helt plötsligt gynnar hans förslag SD.

Helt otroligt.

Yttrandefriheten i detta land är som helt bortblåst. Inte konstigt att de skakar huvudet åt oss i andra länder.


Jag hoppas (men tror inte det kommer att bli sant, tyvärr) att Sverige förändras när det gäller vården - både av äldre och i allmänhet, hjälpa utsatta - som inte har jobb eller tak över huvudet, hjälpa ungdomar med skola och jobb (något det inte pratats om något detta val), att miljön förändras och att invandrarpolitiken förändras.

Och detta behöver man pengar till. Pengar som inte finns.

Medans vår kära statsminister lever flott på 100.000 kronor i månaden, betalar sin hemtjänst 50 kronor i månaden, varför ska han orka bry sig?


Nej, jag har fått nog, men rösta ska jag!

Och kanske, kanske vi får se en förbättring. Man ska alltid vara postitiv, eller hur var det nu...?

 

Bra budskap på godispåse.





Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards