Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Tips a' la Bella!

Av bfalk - 19 april 2009 16:06


Här följer rader med tips om hur jag gör för att må sådär extra bra! Något som jag aldrig skulle lägga ut på bloggen för ett år sen, men titt: jag förändras. Varför inte dela med sig av något som man själv mår bra av?


Ansiktet:

Peela / Använd facemask 1 till 2 gånger i veckan, ansiktet mår jätte bra!

Använd salva varje dag till ansiktet.

För att färlänga min fransar utan att använda fejkfransar använder jag Isadoras Build up Mascara Extra Volume, den är perfekt!

Borsta tänderna, andvänd tandtråd och sedan något att gurgla med.


Kroppen:

Peela hela kroppen en gång i veckan, det finns peelingkräm på tub.

Sola solarium då och då, man blir fräsch.

Jag använder aldrig salva till hela kroppen, utan vanlig matolja. Mycket bättre och mycket billigare! Man märker hur len man har blivit redan efter två gånger's användning.

Använd inte efter färgnings balsamet, det är alldeles för mycket kemikalier och det gör håret endast mjukt (tips från min frisör).

Om du använder balsam och/eller inpackning, ta inte från rötterna, det blir lätt fett då (tips från min frisör).

Fixa naglarna, vilken färg som helst! Det är bara kul att piffa till naglarna.

Om du har piercingar - ta ut dom då och då och koka dom.


Hela du:

Ät mycket frukt och/eller grönsaker, det är bättre att ta en frukt när man kommer hem än godis. Jag brukar ofta äta morötter och dipp och det har gjort att jag inte ens är sugen på något sött när jag kommer hem.

Ät sallad till din middag.

Om du vill gå ner i vikt - prova GI metoden.

Ta dig en afterworkare! Vilken dag det är spelar ingen roll, gå med någon du tycker och vill prata med. Ta ett glas vin eller cider, vad det nu kan vara. Det behövs när man är stressad och behöver varva ner!

Var med dom du verkligen kan vara med dig själv med och tycker är bra sällskap!

Lyssna på den musik som gör dig riktigt glad, lyssna inte på något som är "inne" förtillfället eller för att dina vänner lyssnar på det.

Lyssna på din kropp - om något inte känns riktigt rätt är det nog inte det. Lyssna på din kropp och magkänsla!

Gå promenader, det är gratis och man blir gladare och piggare.

Ha en egen dag för dig själv - kolla på film eller vad som helst.

Ha en egen idol, man mår faktiskt bättre - tro det eller ej!


Givetvis gör jag allt det här, annars hade jag inte skrivit ner det. Även de jobbiga sakerna.. Måste göras.. Menmen, hoppas det hjälper er lite :) Det hjälper verkligen mig!


kram&puss


gammal bild, en regnig kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards