Direktlänk till inlägg 28 april 2009

PANIIIIIK och ont i ryggen

Av bfalk - 28 april 2009 12:24


Visst kan man kalla det panik det som tidningarna skriver om nu? Jag talar naturligtvis om svininfluensan (väldigt fint namn oxå). Jag fattar inte den här paniken..? Kan någon förklara för mig..? Det är en sjukdom, det kan hända alla, vem som helst och endå så utbryter det ren skär panik, som att något sånt här aldrig har hänt i världshistorien. Svininfluensan VS. Fågelinfluensa, jag kan se likheter där alltså. Det kommer en sak, för att sedan försvinna och bli ersatt av något annat. Är det inte vanligt att folk blir sjuk och kanske dör av det? I Afrika och andra fattiga länder där dödligheten ofta beror på någon slags sjukdom skriver man inte om.. Man har ett program då och då. Men är det för att just den sjukdomen inte sprider sig på samma sätt utan håller sig i landet? Då kan det ju inte vara lika hemskt?

SAME SHIT DIFFRENT NAME!

Jag tycker det är tragiskt att ett land som Sverige och andra länder är så pålästa och vet att sjukdomar kan komma in i landet, men endå blir det såhär. Pressen skrämmer skiten ur folket genom att ha löpsedlar där det står att 20 pers redan har dött av influensan. I ett annat land. Jag blir förbannad för att man måste skrämma upp människor genom att använda media, det är tragiskt.


~

Och så var det med det!

Jag har fortfarande ont i kroppen, tror nästan illamåendet beror på det. Men vad vet jag. Jag måste nästan försöka gå till ica idag, för att få lite luft men även fråga vart mina tshirts är. Har blivit riktigt besviken på ica här hemma, dom skickar inte ut avier längre.. Man får gissa när man får paketet. Det ska ju antigen komma en avi eller ett sms.. Jag får inget av det! Sånt här borde dom skriva om i tidningen oxå.

Jag får se hur jag gör imorn med skolan, det skulle ju vara bra om jag tog mig upp. Men blir less på att jag inte kan sova för att jag har ont, då blir jag så tjurig på allt och alla ;p

Ta sig i kragen var det ja!


kram&puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards