Alla inlägg den 8 februari 2010

Av bfalk - 8 februari 2010 21:32

Är det nått jag avskyr så är det min hals. Jag fattar inte varför jag inte fick chansen att ta bort mina halsmandlar eftersom jag är ett så kallat "halsbarn". Eller var. Nu är jag en hals kärring. 

Men inte får jag vila för det, och det är nog det jag behöver allra mest. Jag har gått runt och varit förkyld i några veckor, två trippar till Sthlm, lite jobb och spring runt och vara full är nog inte så bra kanske. Då är det nog lättast att bacillerna kommer åt en. Och inte fick jag sova ut idag heller då jobbet kallade. Tur som fan att det var gris lugnt där, jag gick mest runt i en bubbla och kände hur febern kom smygande. Vid 2 så gick jag ner till stan, sakta sakta men höll på dö när jag väl satt på bussen.

Jag toksomnade förut i soffan, grymt skönt! Nu sitter jag och väntar på att Medium ska börja. Jag kommer nog bli rädd, men det äre värt!


Tydligen kaos på jobbet, som enda vikarie så kanske man måste rycka in. Men det känns lite ovärt att jobba när man är sjuk, jag kommer ju inte göra ett bra jobb och kanske smitta de som bor där + den som jobbar (mamma). Fanfanfan att man ska bli sjuk när det är som mest jobb. Arsle.

Ja just det, nu ska jag surfa vidare! Håll utkik om ett inlägg som handlar om militärer, dom som tycker det ena och det andra ska få smaka på sin egna medicin.

Puss.



Av bfalk - 8 februari 2010 13:15

Mina tankar går till familj, vänner och militärkompisar till Johan Palmlöv och Gunnar Andersson som blev skjutna till döds i Afghanistan.

Vila i frid.

 

* Det svenska skyttekompaniet lämnar den svenska campen Northern Lights i Mazar-i-Sharif. Tillsammans med afghansk ­militär kör de västerut.

* I utkanten av byn Gor Tepa, 35 kilometer från basen, lämnar svenskarna fordonet och fotpatrullerar i närheten av en polisstation.

* Där hamnar de i ett bakhåll och blir beskjutna med finkalibriga handeldvapen. Johan Palmlöv, Gunnar Andersson och en ­lokalanställd tolk dödas. En 21-årig svensk soldat skadas i foten.

* En fältambulans finns i patrullen och påbörjar sjukvårds­insatserna direkt. Soldaterna förs sedan till det tyska fältsjukhuset på Camp Marmal utanför Mazar-i-Sharif.

 

Här kan du läsa mer om vad som hänt.

 

Av bfalk - 8 februari 2010 11:15

Jag har vissa perioder som jag bara lyssnar på svensk hiphop? Mina favoriter är helt klart Afasi & Filthy, men även Promoe funkar eftersom han är så samhällskritisk.

Gruppen Fattaru lyssnade jag på mycket när jag var yngre, deras platta Jordnära har låtar med texter som jag fortfarande förbluffas över. Man inser hur samhället egentligen är, något som man ofta sopar under mattan och låter vara.

Jag lyssnar på Afasi av samma anledning, han har en skön röst och sunda åsikter (enligt mig).

Mina favoritlåtar:

1. Livet är underbart

2. Natten till idag

3. Jag kunde inte bry mig mindre

4. Jobb

Jag tycker även om Maskinen's låt Kärlek vid sista ögonkastet, där Afasi är en av medlemmarna.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards