Alla inlägg den 15 februari 2010

Av bfalk - 15 februari 2010 16:45

  


Idag fick jag ett paket. I paketet låg en Backyard skiva samt Queen of the damned filmen. Eftersom jag har gått och blivit laglig. Fast orginal är alltid bäst, så man kan ju faktiskt slösa lite pengar då. Helst till sitt favvoband!

Nu ska jag kika lite på tv sen laga mat!

Av bfalk - 15 februari 2010 15:15

  

Nej, jag ska inte skriva om att jag bara råkade få Bulimia nervosa. Iofs så har jag nog det, fast jag glömmer att spy.

Jag har inte ätit något idag, jag orkar inte lämna datorn. Haha, nej jag har inget liv just idag. Men så kan det vara ibland. Inte har jag något gott hemma och morsan har jag inte sett röken av, lika bra det.

Jag är jätte degig i skallen, funderade en stund på om jag skulle gå ut och gå en sväng. Vad tror ni blev övervägande? Jag måste ta tag i mitt liv. Eller iallafall min kropp. Hur många gånger säger jag inte det, haha. Åh, kommer dö fet, ensam med en chipspåse i handen   


Inatt drömde jag om Thåström konserten, jag kommer tjata om den mannen länge nu. Håll ut! Det var så bra, inatt hittade jag alla videos från Sthlm's konserten oxå.

Ja, vad har jag mer att berätta? Inte så mycket. Eller ganska mycket, men ibland får man välja vad man vill skriva ut.

Nu ska jag leta efter någon slags mat.

Jag har officiellt gått och blivit en sån där tokig kattlover. Äckligt eller hur.

 

PUSS!



Av bfalk - 15 februari 2010 13:15

Samhället blir värre och värre, våldet ökar och man mördar som om det vore det naturligaste i världen. Hur kan man ta någon annans liv? Frågan jag ofta ställer mig. Hur kan man utsätta någon annan för sån stor smärta, hur kan man dra ut livet på en människa?

Förut pratades om att om någon person blir mördad är det oftas av en familjemedlem eller en vän, någon man känner. Men det oprovocerade våldet stiger så högt, så fort.

I lördags blev en ung man mördad när han skulle ta ut pengar. Det pratas om på internet att männen som gjorde det blev provocerade av hans utséende. Kan någon förklara hur man kan knivhögga någon till döds för att att personen inte ser ut som sig själv?

Jag blir så jävla rädd, att det ska hända något. Det verkar inte finnas några spärrar på vissa människor, de verkar ha sånt stort hat i deras kroppar. Istället för att släcka deras eget liv så tar dom någon annans.


Ska jag behöva ha någon med mig hela tiden för att känna mig säker? Och är man ens säker då?

Det är så sjukt att man ska runt och vara rädd och just nu tror jag inte att det bara är tjejer som är det.

Om bara människor kunde tänka ett steg längre, tänk om dom kunde få se dessa personers familj och lidandet dom skapar. Tänk om dom hade medkänsla.

Allt dessa 'tänk' kommer inte leda någonvart. Det kommer fortsätta så länge inte någon tar täten och stätter stopp för det.


Jag hoppas du har det bra där uppe Pelle.

 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards