Alla inlägg den 15 april 2010

Av bfalk - 15 april 2010 20:45

  

Min nya serie   Eftersom jag är sjuk så är det väl hög tid att jag börjar se den, har även en hög med filmer som jag måste se på. Men helst så skulle jag vilja vara pigg och glad såklart, men turen är ju aldrig på min sida verkar det som.

Mamma har köpt nyponsoppa och sånna där blanddrycker.. Mmmm! Jag överlever nog trots allt.


För dig som inte sett serien:

Lie to Me är en amerikansk TV-serie från 2009.

Huvudpersonen, Dr. Cal Lightman (Tim Roth) och kollegan Dr. Gillian Foster, upptäcker lögner genom att observera kroppsspråk små ansiktsrörelser med hjälp av Facial Action Coding System. De använder detta för att hjälpa klienter t.ex inom polisen.

Rollfiguren Dr. Cal Lightman är baserad på Paul Ekman, som är psykolog och expert på kroppsspråk och ansiktsrörelser.

 


 


Av bfalk - 15 april 2010 12:47

Åhh, jag fick vara glad i en dag iallafall! Nu är jag dyngsjuk. Dagen då jag visst skulle laga mat till mamma och Staffan.

Aja, jag ska slänga mig i sängen nu, försöka käka lite och sova som ett tok. Jäkla hals  

Eran dag spenderas väll med att tycka synd om mig? Himla gulligt.

Puss!

Av bfalk - 15 april 2010 12:30

"Jag föddes under ovanliga omständigheter.......

Så börjar "Benjamin Buttons otroliga liv" som bygger på F. Scott Fitzgeralds novell om en man som föds som åttioåring och sedan åldras baklänges.

En man som likt alla vi andra är oförmögen att stoppa tiden. Filmen börjar i New Orleans 1918, i slutet av första världskriget, och sträcker sig ända till det tjugonde århundradet. Det är en berättelse om en ovanlig man, de människor han möter och platser han upptäcker; kärleken han vinner och förlorar, livets glädjeämnen, dödens sorg och något som existerar bortom tid och rum."


Jag har väntat alldeles för länge för att se den här filmen, om ni gjort som jag så bör ni se den snart!

Jag blev alldeles varm i hjärtat, man tycker så synd om Benjamin som föds gammal, ingen förstår och han vet ju att om han säger något så kommer han behandlas illa.

Jag håller verkligen med alla recensioner jag läst och Brad Pitt är helt strålande! Han har inte riktigt fått den credit han förtjänar, han är ju en av de bästa trots allt. (Jag har ibland dissat hans talang pga hans yttre, han tillhör ju de snygga skådisarna - alldeles för många har ju bevisat att man inte kan vara snygg och vara en bra skådis samtidigt).

För vissa kan filmen bli långtråkig kan jag tänka mig, den är lång men det behövs för att visa alla stunder, alla tankar.

Fantastisk film!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards