Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Finns verkligen den här genen, på riktigt?

Av bfalk - 31 augusti 2011 19:15

Enligt svenska forskare ska gener påverka om en man är otrogen eller inte i ett förhållande.

Det står: "En studie visar att män som besitter en viss typ av gen oftare misslyckas i sitt kärleksliv än andra."

Det har bevisats gång på gång att kvinnor använder sig mer av sina känslor än män, men är det verkligen så lätt att skylla på en gen om man är otrogen mot sin partner, känns inte det "lite för lätt"? 


Jag tänker lite såhär: antigen är man trogen, eller så är man inte det

Det känns fult att skylla på en gen, att man föds på ett visst sätt och det är därför man stoppar snoppen i andra, även fast man har en tjej som sitter där hemma och väntar på en. 

Och just i det här sammanhanget kan jag inte se hur kvinnor och män kan skilja sig så mycket åt. Precis som att en kvinna kan bry sig (för) mycket och visa sitt känsloregister - så kan även en man det. Precis som att en man kan knulla runt, utan några helst tankar på att denne kanske har ett förhållande - så tror jag att en kvinna kan göra precis likadant. 


Men visst, det kan nog vara skönt att skylla på en gen. Och jag tror vissa kvinnor kan gå på det, "stackarn, han kan inte rå för att han är otrogen.." - Jag hoppas vid min mjukisbyxa att INGEN brud tänker så, men jag får bara för mig att vissa är lite mer labila än andra. 


De som är otrogna är nog experter på att dölja otroheten, samt kan lirka sig till vad som helst för att få förhållandet med kvinnan att funka, trots att han ger sig fan på att träffa andra, ändå. 

Det är nog på något sätt spännande att vara otrogen, och ändå ha någon att komma hem till, som ger en kärlek och kramar. 

Men, man kanske inte ska vara i ett förhållande, såra någon och inte bry sig, utan leva livet som singel, om man nu vill ha fler än en partner?

Svenska forskare gör det ännu lättare att vara otrogen, men vad vet jag, kanske finns det en gen?!


Och om denna genen verkligen existerar, så har jag mött dessa otrogna män mer än en gång under några få månader.. 

Kvinnor, håll hårt i era män och ta ingen skit. Helst inte för nån jävla skitgen.


 

 
 
Virvelvindsflickan

Virvelvindsflickan

1 september 2011 03:46

Känner att jag måste stå på din sida i det här!

http://jagkanvaradinvirvelvindsflicka.bloggplatsen.se

bfalk

1 september 2011 13:37

Vilken tur! :)

 
lottielou

lottielou

2 september 2011 11:02

min första tanke är direkt att någon forskare är en av alla de som är otrogna och tog lögnen lite överstyr och fick faktiskt med sig ett helt gäng forskare att göra en undersökning om just detta XD
för att komma så lindrigt undan som möjligt från frugan?! men det är bara min tanke :P

http://www.loading.bloggplatsen.se

bfalk

2 september 2011 13:10

Haha, ja är har du en poäng. Skulle inte bli förvånad om det var så ;)
Konstigt att ingen man har varit här och skrivit, och försvarat sig.. De brukar ju vanligtvis göra det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards