Alla inlägg den 13 september 2011

Av bfalk - 13 september 2011 21:15

Vad fick dig att börja blogga?

/Emme


Svar: Eftersom jag har världens sämsta minne vet jag inte riktigt vad som fick mig att börja blogga. Det fanns inte så många bloggar när jag började skriva (2007), men trodde givetvis att människor ville läsa om mitt liv. 

Nu tycker jag att jag har utvecklats mer när jag skriver, jag älskar att ge just mina tankar, idéer och åsikter via bloggen. 

Jag har fått många kommentarer att jag skriver bra, så då fortsätter jag. 

Tanken i början var nog bara att jag skriver några rader om mitt liv och vardag men det har nu blivit till något lite snyggare och bättre. 

När jag läser allt gammalt jag skrivit så tycker jag att det är ren skit, haha!

Men, för att förbättra sig måste man nog skriva skit i början..


  

en gång i tiden - det var ett tag sen nu

Av bfalk - 13 september 2011 16:15


iiih puss på han!


"Han får ta del av en rad dramatiska livsöden i sitt program. Dregen förlorade sin far tidigt i livet och vet väldigt lite om pappans bakgrund. Med hjälp av släktforskningsexperter letar han sig långt tillbaka i tiden. Åtta kända svenskar ger sig ut på sitt livs resa. Familjehemligheter avslöjas och släkthistorier skrivs om."


SVT1 tisdag 13 september kl. 20.00

Av bfalk - 13 september 2011 11:30

Det är många som kommer ihåg exakt vad man gjorde, var man var och vad som sas när världen föralltid skulle förändras. 

Den 11 september 2001 var det översvämning här i Sundsvall. Jag var 12 år då. Och jag gick igenom en väldigt tung period i mitt liv, och jag och mamma åkte till översvämningen just för att få se och tänka på något annat för en stund. Jag kommer ihåg hur regnet bara öste ner och orsakade stora skador på vägarna här i stan. 


Vi kommer hem, och trots att vi åkt runt i bilen så är vi dyngsura, antagligen efter att ha sprungit från bilen hem. 

Väl hemma sitter min brorsa och hans kompis som förstenade vid tven. 

- "Har ni hört..?"

- "Nej, vadå..?"


Och sedan satt vi där som några fån utan att riktigt fatta vad som faktiskt hade hänt. Terroristerna hade inte bara kapat två plan, utan även åkt in i tvillingtornen och dödat flera tusen människor. 

Än idag förstår jag det inte, och mår väldigt dåligt när jag ser det på tven. Det var 10 år sedan, men på något sätt känns det fortfarande som igår.

Och än en gång så undrar jag varför människor vill döda andra människor.



Vad gjorde du den 11 september 2001?

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards