Alla inlägg den 18 januari 2013

Av bfalk - 18 januari 2013 15:15

Så fort jag slog upp ögonen för dagen fick jag veta att Dick "Big Dick" Tärnström ska sluta i AIK. Han har varit så skadad så han har knappt spelat den här säsongen, så då väljer han att sluta att spela hockey.

Ååååh det här är så himla tråkigt, för han är verkligen en ikon i AIK. Jag är glad att jag fått se han hur han har kämpat på rinken, en sann Gnagare i kropp och själ!!

Imorgon när AIK möter Modo så kommer Tärnström att tackas av samt ge Patric Blomdahl kaptensbindeln. Jag är åter så sur för att jag inte bor i huvudstaden och missar det.

 

Tack för ALLA år, svett och tårar du har gett klubben, Big Dick!

 


Tärnström började sin karriär i AIK i början av 90-talet och gjorde debut i elitserien som 17-åring. Efter flera framgångsrika säsonger lämnade han för NHL, där han bland annat blev Pittsburghs enda back att vinna den interna poängligan, innan han återvände till spel i den svartgula tröjan 2008.

Klubben låg då i allsvenskan, men efter bara två säsonger var han bärande i att föra tillbaka klubben till finrummet 2010.

– Vi har gjort en fantastisk resa, från återkomsten till elitserien till semifinalspel med ett kokande Hovet två säsonger i rad. De senaste säsongerna är några av de absolut bästa i mitt liv, säger han.

AIK
Av bfalk - 18 januari 2013 00:01

Tidigare ikväll när jag gick till jobbet var det kallt. Riktigt kallt. Här snackar vi -20 och ingen människa i sikte förutom jag då, som var tvungen att gå till jobbet som en hederlig kvinna (?!).

Jag avundades alla hus jag gick förbi, alla människor som fick vara inne och värme sig vid brasor och element. Men eftersom jag är en hårding så ställde jag mig inte och grinade utan fortsatte att gå. Min halsduk frös till is, det blev istappar under min näsa och jag trodde mina fötter skulle frysa ihjäl. Men då såg jag att det snart skulle få ett slut. Precis innan jag kom fram så kollade jag på min mobil. Då märker jag att den har dött pga kylan. Bra gjort Iphone. Det är alltså för kallt för den så den inte ens pallar att visa vad klockan är?! 

Att det dessutom står att den måste svalna gör det lite roligare.. Det kanske var så kallt att den inte visste vad den skulle säga. 

Då slog det mig "här går jag, själv, en ung mö, när det är mörkt och kallt och min jäkla mobil funkar inte ens?!". Vilket utmärkt tillfälle att bli mördad på alt. ramla och bryta något så man inte kan ringa efter hjälp. Men hur gjorde indianerna nu igen?! Ja just det, röksignaler.. 


När jag kom in så lindande jag in den i en filt, mamma som jag är, så fick den liv igen. Jag var väldigt nära att göra mun mot mun metoden.

Jag orkar inte mer vinter nu, JAG VILL HA VÅR! Inte konstigt att vi är så bittra, vi fryser ju fan fast så fort vi går ut.


 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards