Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

nej, nu jävlarrr......!

Av bfalk - 10 februari 2009 20:35


jag har nu förstått hur mycket fördomar det finns för homosexuella. jag tror inte jag insåg det förut för att jag kanske inte var så uppmärksam eller att jag aldrig haft så många vänner i min närhet som är homosexuella - som jag har nu.

jag fattar inte hur man orkar nämna homosexuella, att det är nått dåligt eller rent av 'äckligt', hur kan något sånt vara äckligt? jag förstår inte. är det äckligt att dom håller hand i hand? att dom pussas? att dom har sex? det är fullt normalt och alla har ju sex för eller senare i sitt liv. och varför funderar man över huvudtaget på när/hur/var lesbiska eller bögar har sex? är det det enda man ser, sexet? nu är det nog du med fördomarna som är 'äcklig'....


man ska se människan, inte om man attraheras av tjejer eller killar. eller kanske både och. att ha fördomar mot vilken kön man attraheras av är ju helt sinnes. och jag möter fördomar hela tiden, jag försöker förklara men tillslut vill man bara skrika, men jag har lärt mig av mina gaylords att det går inte att förklara för någon som har så många fördomar att rensa bort dom.


och att en person vågat 'gå ut ur garderoben' gör personen så speciell, att han/hon vågar! vågar stå upp och kunna säga: hey jag är gay! och inte skämmas eller ursäkta sig. på det sättet kan jag tycka att dom är mycket mer våghalsigare (finns det ett sånt ord?) än hetrosexuella. iallafall, dom jag känner, nu skriver jag inte om hela världen.


jag älskar gayfolket, var stolt! ni är underbara. till ola, thomas, johan, uffe m.fm.f ni är underbara för att ni står med stolta ryggar.


tips: se på brokeback mountain, the L word och queer as folk. en jätte bra film och bra serier :) det handlar inte bara om sexet utan om relationen också. precis som vi har vårat sex and the city.


take care, och sluta med fördomarna?

puss

 
 
Mötley Annika

Mötley Annika

10 februari 2009 23:10

vilket bra inlägg :) snygg rockig blogg du har , hälsningar en hårdrockande flata i norrland .

http://www.motleycrue.blogg.se

 
Ingen bild

Ronja

11 februari 2009 17:09

tyckte det var ritktigt bra skrivet!

 
Snuff

Snuff

11 februari 2009 18:37

Håller med dig där Bella, folk ska sluta med sina fördomar!

http://sofaajn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards