Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Public Enemies

Av bfalk - 26 augusti 2009 12:35


Igår var jag ju på Public Enemies. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om filmen. Johnny Depp är min favorit skådis och jag anser att han nog är en av världens bästa, tillsammans med Christian Bale som gör rollen som polis väldigt bra. Men filmen är skum måste jag säga - ett tag är det svårt att hänga med. Jag tycker om pangpang filmer men när det blir tio minuter i samma scen blir det lite väl mycket, även för mig. Jag trodde det skulle vara mer action och mindre kärlek.

Det här kanske är en film som jag måste se igen för att se det fina? Jag förväntande mig faktiskt mer av filmen, men när det är Johnny Depp så kanske man sätter för höga krav helt enkelt?

Jag blev imponerad av själva histiorien om John Dillinger, hur kan en man rymma hela tiden från fängelset? Hur kan en man vara så skoningslös när det gäller att råna banker? Jag vill ta reda på mer om mr. Dillinger efter att ha sett denna film. Och vems förtjänst är det om inte Depp's. Han gör rollen bra, mycket bra. Men som sagt så vet jag inte om filmen är värd fem plus.

Om inte han och Bale hade gjort bra insatser för filmen eller om det var andra skådisar hade den nog inte ens fått en trea, varken för mig eller för recensenterna.

Det tog ett väldigt bra tag innan filmen 'kom igång' så att säga, i början tänkte jag: ska det vara såhär, på riktigt? De rätta orden för filmen kan beskrivas som trög och seg men bra skådespel trots det. Som många andra gånger så kan man inte tycka en film är bra för att det är en bra skådis inblandad eller låta sig påverkas av media eller sina vänner och tänka: fan, det kanske är en bra film trots allt? De hade kunnat gjort filmen på så många andra sätt tycker jag.

Det tar mig emot att säga att filmen inte dög.. Men det är sanningen gott folk. Man måste ha höga krav, helst på en film som alla hyllar.


För mig blir det till att läsa på mer om denna man, som vissa av er vet är jag väldigt intresserad av brottslingar. Jag kanske även ska se filmen en gång till, men denna gång blir det inte på bio. *


Den riktiga John Dillinger och skådisen som gjorde honom levande ännu en gång, Johnny Depp.


*Märk: detta är mina åsikter om filmen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards