Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Nackskott - NU!

Av bfalk - 29 augusti 2009 13:07


Ingen kan ju ha undgått alla skriverier om Jaycee Lee Dugard som blev kidnappad som elvaåring och som nu har kommit tillbaka efter arton år. Hon blev kidnappad framför sin styvpappa av en man och hans fru.

Mannen, Philip Garrido har tidigare kidnappat och våldtagit kvinnor. Hur fan kan han gå ute, i USA dessutom?! Villkorlig frigivning in my ass. Hans närhet beskriver han som en tok. Ja, man är nog fan det om man kidnappar folk.

Jaycee var instängd i arton år, blev torterad och våldtagen och födde mannen's två barn.

Han ska ha ett jävla nackskott, rakt av!

Jag brukar hålla mig sansad och inte förespråka dödsstraff och sånt. Men sånna här människor har inte rätt att leva, inte ens att ruttna i fängelset. Hur kan man göra såhär mot någon annan människa? Hur kan man vara så rubbad och förstörd själv att man utsätter någon annan för detta? Han berättar för polisen att dom kommer inse att detta är något starkt och fint. Nackskott var det ja?


Jag tänker på tjejen oxå, som nu kommit tillbaka. Jag sa till min mor häromdagen att det nog skulle vara bättre om hon inte kom tillbaka. Det låter hemskt men tänk hur förstörd hon är, efter så många år. Jag hade nog önskat att han hade dödat mig så det blev ett slut. Hon kommer ju aldrig bli 'normal' och för denna sjuka man's förtjänst. Och frugan då, hon var väll inte bättre men det står inte något om henne. Hon lydde väll honom.

I slutet på artikeln jag läste idag så frågar man sig om hur länge det kommer ta innan det händer i Sverige, för vi har ju en del tokar här oxå. Tänk när dom inte längre orkar slå eller våldta längre utan måste ta ett steg längre. Hemska tanke, man kan väll alltid hoppas på att det aldrig händer. Här skulle dessutom han få tre år för att sedan bli fri. Nej, lagarna i det här landet kan vi ta någon annan gång.

~

Så, nu fick jag skriva av mig lite. Vissa människor man läser om kommer verkligen under skinnet på en. Läskigt, eller hur?

Nu sitter jag som vanligt framför datorn, försöker dricka nyponsoppa. Det är nog det enda jag får i mig idag, har så sjukt ont i halsen. Vaknade imorse av halsont och en täppt näsa, just sånt man älskar! Jag har ingen aning om jag kan gå tillbaka till praktiken nästa vecka eftersom det här måste läka av sig själv, och för min del kan det ta hundra år. Nej, men typ.

Snart ska jag nog se på The Hangover och bara ligga i sängen. Idag har även AIK match mot Trelleborg, så ska väll se den. Kommer bli sådär äckligt nervös, det är väldigt jobbigt ska jag säga er..!

 

Låt oss få se just den där tackningen idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards