Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Provocerande artister

Av bfalk - 28 februari 2010 23:45

Något jag tagit upp då och då, något som jag gärna diskuterar. Något som jag tror människor är intresserade av, så varför inte dela med sig i bloggen?

Jag tycker själv att man ska provocera, men kanske inte så mycket att människorna som ser artisten glömmer talangen, glömmer musiken (eller vad det nu kan vara)

Att provocera gör att man syns och folk får upp ögonen för en och då tror jag inte att det spelar någon roll om man är en kändis i Hollywood eller en Svensson i Sundsvall. Att provocera är samma sak när man är kille som tjej, eller..? Typiskt exempel på detta var när Adam Lambert kysste en kille på scenen, alla blev hysteriska - men när Britney Spears och Madonna kysste varandra så var det ingen som höjde på ögonbrynen. Ingen som påpekade att det faktiskt är barn som kollar på programmet. För mig spelar inte kyssar någon roll, det är normalt. Något som alla kommer göra någon gång i livet.

Sex finns överallt, vart vi än kollar. Jag har insett att jag inte bryr mig längre, vilket jag kan tycka är skönt för då slipper jag sitta och kommentera arga kommentarer på artiklar och dylikt. Men ska man verkligen sluta bry sig?

Många artister använder sig av sex och sin sexualitet för att synas och jag kan tycka att det är lite smått drygt att se tjejer jucka mot en strippstång. Men det säljer ju.


Jag älskar när band/artister/komiker/skådisar tar upp ämnen som ingen vågar känna på. De vet att folk blir förbannade, men ändå gör dom det. Dom vet att folk ändå lyssnar, även fast dom blir arga. Och det är då man provocerar rätt.

Hur kul är det med en regelrätt artist? Dom är ju skit tråkiga! Hur kul är det med snälla texter, snälla uttalanden och fint utséende. Det är inget som faller mig just i smaken, sen kanske jag inte är fullt normal på denna punkt men det tar vi en annan gång..

Man ska provocera, men provocera rätt. Jag tror man måste vara ganska smart för att göra det, som Magnus Betnér. Han är påläst och kunnig, han kan uttala sig om saker och ting för han vet vad som har hänt i historien, sen blandar han det med sina egna åsikter.

Sen tycker jag det är så konstigt att människor blir rent ut sagt skit förbannade när dom ser att Rammstein har lössnoppar på scenen, att modeller blir sminkade på ett visst sätt och att en kille hånglar med en annan kille. Vet ni vad jag skulle göra om jag var så förbannad; välja att inte läsa, att inte kolla eller att inte lyssna. Man blir väll mer taggad om man ska orka läsa igenom allt? Eller är människor ändå lite smått nyfikna, på "den där andra sidan"..?

  


Lady Gaga (sångerska) – För sin extrema stil i videos och på scen. Hon tog livet av sig på scenen på AMA tex.

Madonna (sångerska)  - Har alltid sedan hon börjat varit naken i videos och på scen, hon hyllar sex och gör nästan allt för att synas, även nu.

Marilyn Manson (sångare) - Upprör ständigt människor för sina låttexter om våld och sex, i början var han klädd som kvinna vilket var väldigt hemskt i många ögon. Har rykten om sig att han har tagit bort revben för att kunna suga av sig själv, våldfört sig på en vakt på en toa och mördar djur på scen.


Rammstein (tyskt rockband) – Låtar om sex, våld och homosexualitet. Något som både människor och olika världsdelar (läs: vitryssland) blir galen på. På scenen spelar dom även ut texterna, som i en film.

Lilly Allen (sångerska) – Ber sina fans att börja knarka, för hon tycker själv att det är roligt.


Magnus Betnér (komiker) – Pratar om kultur, religion och andra heta ämnen som ständigt upprör.

Adam Lambert (sångare) – Provocerade publik och tittare på AMA med att kyssa en kille, dra en tjej med koppel och stimulera oralsex på scen. Senare avbokade flera program honom att medverka och sjunga.


To much:

Eminem (rappare) – Börjar det inte bli lite tröttsamt på att höra hur han ska mörda sin mamma och slå sönder sitt ex..? Just do it.

Madonna – Hon är 50 år. Vet hon om det?

Ken Ring (rappare) – Ja, vi vet att du har haft det jobbigt i förorten och började knarka. Vi vet.

Petra Mede (komiker) – Personliga påhopp är inte okej. Hon provocerar, men på fel sätt. Kan hon inte bara tyst och springa in till den grotta hon kom ifrån?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards