Alla inlägg den 8 januari 2010

Av bfalk - 8 januari 2010 17:45

The Wackness:

New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter.

 

Mr. Brooks:

Earl Brooks är en kärleksfull familjefar och framgångsrik affärsman. Men han har också en hemsk hemlighet. Han är en mördare, känd under namnet The Thumbprint Killer, som blivit beroende av dödandet men som nu vill sluta mörda till varje pris. Marshall, Mr. Brooks onda alter ego, har dock helt andra planer. Marshall älskar mord och förödelse och tänker inte ge upp i första taget.

 

Con Air:

Cameron Poe, en välmeriterad soldat, blir dömd för dråp då han skyddar sin fru i ett barslagsmål. Efter åtta år blir han villkorligt frigiven. Han sätts på ett plan med USA:s farligaste fångar som skall föras till ett nytt supersäkert fängelse med det specialbyggda transportflyget Con Air. Plötsligt blir han indragen i ett kapardrama där vakterna tas som gisslan under ledning av Cyrus "The Virus".

Av bfalk - 8 januari 2010 13:45

  

folk säger alltid att jag tänker mycket

folk glömmer att jag känner desto mer

jag undrar vart hjärtat sitter

för just nu har jag ont överallt och ingenstans

 

Av bfalk - 8 januari 2010 13:00

Jag vet att jag laddat upp den här förut, från faddergalan. Men nu har Dregen och Pernilla gjort en video, mycket fin. Och jag älskar fortfarande låten!


orginalet står Olle Ljungström för. 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards