Alla inlägg den 14 januari 2010

Av bfalk - 14 januari 2010 19:00

     

 

KLÄDER

  • Skor: Höga och låga
  • Sneakers: Tygskor
  • Jeans: Stuprör
  • T-shirt: Oversize
  • Underkläder: H&M, Gina

 

ACCESSOARER

  • Väska: Snygga som rymmer mycket
  • Plånbok: Plåt för alla kort
  • Solglasögon: Pilotbrillor
  • Klocka: Blingbling såklart!

 

TEKNIK

  • TV: Har en stor klumpig tv, med endast fyra kanaler
  • Stereo: Lyssnar när mamma har igång sin, annars via datorn
  • Mobiltelefon: En Sony, som lever sitt eget lilla liv
  • Mp3: Eller en ipod.. Har inte riktigt bestämt mig än
  • Dator: Bärbar från Toshiba

 

BADRUM

  • Tandkräm: Det är precis sånt jag lägger på minnet!
  • Tandborste: En grööön
  • Tvål: Dove 
  • Parfym: Victoria Beckham, Paris Hilton, Jennifer Lopez, Kate Moss, 1891osvosv
  • Medicin: Sånt har jag inte på badrummet
  • Vitamin: Va?
  • Huvudvärkstablett: Ibummetin, men det är inte på badrummet sa jag ju

 

MAT OCH DRYCK

  • Mineralvatten: BLÄ
  • Vin: Les fumees blanches, vitt vin
  • Bröd: Det mamma eller bageriet bakar
  • Glass: Oj, det är inte mycket glassätande här hemma inte

 

HEMMA

  • Säng: En skön jävel som knakar 
  • Lakan: Massa rosa!
  • Espressomaskin: Sjukt onödigt
  • Kylskåp: Ett stort fyrkantit med mat i

 

FÄRDMEDEL

  • Bil: Den gula camaron i Transformers
  • Taxibolag: Den taxin som min privata kör, Magnus såklart!
  • Cykel: Jag hatar cyklar. Jag får bara ont i rumpan 

 

ÖVRIGT

  • Frisörsalong: Jag har en privat frisör, sådetså!
  • Bank: Nordea
Av bfalk - 14 januari 2010 16:30

   

    

 

    


Av bfalk - 14 januari 2010 13:45

Nej, nu har det blivit sådär kallt igen. Jag tror jag blir tokig snart! Ja, vi ska uppskatta solen som står på himmelen som en råttpitt några timmar. Jag uppskattar.. Jag uppskattar.. Jag.. Nej, nu är det nog med uppskattning. Jag uppskattar när minusgraderna försvinner. Minusgraderna gör att jag inte ens vill sticka ut näsan. Jag som skulle gå ut och gå idag, det går ju inte. Jag blir helt plötsligt väldigt anti att gå ut när det är kallt och mina höfter gillar det verkligen inte, även fast jag har på mig flera lager med strumpbyxor under mjukisbyxan.

Så nu har jag slagit slag i saken (?) och laddar hem en träningsvideo. Jag skäms hellre hemma än på friskis och svettis. Nu jäklar blir det kärringgympa, för jag passar verkligen in, jag märkte idag att jag nog är som 80åring i kroppen. Min mormor är ju fräschare än mig, är det illa.

Förutom dom där funderingarna så funderar jag på hur min kropp egentligen inte diggar piller som jag knaprar i mig (nej, inte dom där med smile gubbarna på), Voltaren skiten har gjort så jag fått utslag runt ögonen, det klias, svider och rinner. Jag ser återigen ut som en björn. Med utslag.


Nu sitter jag faktiskt och lyssnar på The Baseballs, dom där som gör om poplåtar och gör dom mer 60tal, eller nått. Du vet, jag är inte så insatt.

Det låter bättre än en skrikande Bleeding Love iallafall.

Föresten, jäklar vilket bra köp den där mp3;n var! Eller om det är en ipod.. Jag vet inte riktigt. Tydligen fick det plats 4000 låtar. Jätte bra ljud oxå. Jag lyssnade på musik hela natten, det är mys.

Om 6 minuter sätter jag igång kärringgympan!
Vi får se om jag överlever, kanske bryter något.

 

  

  

Det är kallt.


Av bfalk - 14 januari 2010 12:35

"Som ett fan av rockmusik tror jag inte att det finns något bättre än att höra sitt favoritband live."

/Slash

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards