Alla inlägg den 20 januari 2011

Av bfalk - 20 januari 2011 21:15

I denna stad finns det en kille som heter Tjacka.

Tjacka är någon form av kändis, han tar hit band och så var han general för Sundsvalls Gatufest (ja, innan han fick sparken eftersom han hade flera miljoner i skulder). Tjacka för mig är känd som den som tar hit skitband. Och det slår aldrig fel.


Nu har han tagit hit Eagels, ett band som funnits i tusen år och som haft nån hit. Hallå?!? Nått modernt, nått bra, nått stort, skulle det vara nått att tänka på?


Tacka vet jag Sveriges huvudstad, Stockholm, som tar hit Foo Fighters i sommar :) Klasskillnad, någon?

Jag skall göra allt i min makt och få en biljettjävel när de släpps nästa vecka. Dave Grohl är en hjälte, ett musikgeni och är bara helt enkelt jävligt bra tillsammans med de andra i Foo Fighters. Och jag är fortfarande impad att han spelat med en av de största, Kurt Cobain.




Av bfalk - 20 januari 2011 16:45

Jag har skrivit om liknande inlägg förut.

Jag vet inte, men det är ett ämne som alla tycker något om. Man blir förbannad, arg, glad, undrar hur dom tänker, hoppas det går bra. Ja, vi alla tänker ju olika.

Och vad klassas egentligen som ungt? Jag kan tycka man är ung även fast man skaffar barn när man är 22 (som min morsa var när hon fick Micke).


Men ja, ung är när man helt klart när man blir gravid när man är 13,14,15 och 16. Jag tycker inte ens man ska få skaffa barn då, när man själv är ett barn.

Jag har kollat så många gånger på teen mom och liknande program på mtv, och jag undrar varje gång "hur fan gick det där till?", ja, jag vet ju hur ungen kom till men hur barnet får vara kvar hos sin mamma/pappa/båda är för mig en gåta. En ung mamma bryr sig inte alls, utan lämnar barnet hos sin mamma och pappa för att själv kunna gå ut med sina vänner, festa och träffa killar. Tycker du att det låter som en som ska vara mamma?

Det finns abort av en anledning, det låter jätte hemskt, men ack så bra det är. Och det finns kondomer av en anledning också, så man inte behöver ta bort ett litet barn, eller möjligen adoptera bort det. Det är så synd att unga människor inte verkar tänka ett steg längre.


Den unga mamman Michah blev gravid när hon var 14 år, fick veta det och "tyckte det skulle vara kul". Redan då ringer ju varningsklockorna.

När man är 14 år så är det fortfarande föräldrarna som bestämmer över en, och i den här situationen är det väll dax att bestämma lite över sitt barn.

Ett barn är ingen leksak, det är inte den där nya väskan som är så sjukt inne just nu men som är ute om ett år och som man då kan slänga iväg. Ett barn är inte heller till för att fylla något slags tomrum, eller ett letande i livet som man ännu inte har funnit.


Vet dessa unga människor att man har barnet hela sitt liv?

Ja, jag blir irriterad och undrar hur världen ska utvecklas. Snart har vi 10åringar som springer runt med små barn under armarna..


14 år och gravid

Av bfalk - 20 januari 2011 12:45

Jag vet inte varför, kanske för att jag har kusar i hela halsen?

Jag ska iallafall få John Ajvide Linqvist nyaste bok, den kom ut för några dagar sedan! Jag är lycklig, han är ju min favvoförfattare. Underbara karl med underbara texter! Nu får jag äntligen veta vad som hände med Oskar och Eli efter att de gått på tåget..


 

I Låt de gamla drömmarna dö har John Ajvide Lindqvist samlat texter skrivna under lång tid i vitt skilda sammanhang. Här finns allt från efterfrågade noveller, sketcher och kåserier till recensioner och Sommarprogrammet från 2006.
Inte minst finns här novellen som gett samlingen dess namn, och som ger svaret på vad som hände Oskar och Eli sedan de stigit av tåget där Låt den rätte komma in slutade.
Vissa av texterna har publicerats tidigare, däribland följetongen Tindalos och långnovellen Ansiktsburk, andra är helt nyskrivna eller har bara framförts på scen. Allt inleds med ett specialskrivet förord.
Det här är en bok för dem som vill läsa allt, för dem som vill veta hur det går och för alla som vill prova på att tillbringa några timmar i John Ajvide Lindqvists skrämmande och fascinerande värld.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards