Alla inlägg den 8 mars 2011

Av bfalk - 8 mars 2011 18:45

Så var dagen här igen, vår alldeles egna dag.

Så vad gör det när samhället ser ut som den gör? Inte fan blir jag hyllad för jag är kvinna, direkt.


Men, det finns ju skäl till att uppmärksamma kvinnodagen och hoppas att det någon gång blir en förbättring mellan kvinnor och män. För jag tror att även män (förutom dom där genompuckade) vill att kvinnor ska ha samma villkor. För vi är ju rätt bra ändå..



  • Lönerna. Svenska kvinnor har i genomsnitt 4 400 kr mindre i månaden än män. (Det är förbannat åt helvete, ofta kan det vara samma arbetssyssla man gör)
  • Makten. Än så länge är det bara cirka en fjärdedel i bolagens börsstyrelser.
  • Arbetsfördelning. Fortfarande är det kvinnor som utför det mesta av det dagliga hushållsarbetet. (Nej, vi tycker inte att det är kul, men någon måste ju göra det?!)
  • Vården. Även om det blivit bättre får kvinnor med hjärtproblem sämre vård. (?!?!?!?!?)
  • Media. I genomsnitt är det 70 % män och 30 % kvinnor i tidningarna. (Man ska synas och höras!)
  • Forskning. Läkemedelsforskningen baseras på en vit medelålders man som väger 70 kilo, att forska på kvinnor är för besvärligt eftersom den kvinnliga hormoncykeln kan variera resultaten. (Oj, ursäkta att just VI föddes med olika grejer i våra kroppar)
  • Skola. Beetendemönstren och könsrollerna etableras där. (Lär ungarna att det inte ska vara någon skillnad, oavsett kön. Sätt in mig som lärare ska jag banka lite vett i dom)
  • Konsumtionmönster. Kvinnor shoppar och män investerar i bilar, båtar och motorcyklar.

Källa: ST.nu

Samt mina egna tankar i kursivtext.. Såklart.


Dax att börja kämpa lite damer! Som jag skrev för ett år sedan: det är förjävligt att kvinnor/damer/tjejer/brudar inte går ihop och stöttar varandra, istället så ska vi gå runt och sprida rykten, snacka skit och bara vara jävliga. Det är alla kvinnor som drabbas, varför inte stötta varandra i ur och skur?! (Även fast man inte kan älska varandra, men nån måtta för det väll vara ändå..)

Av bfalk - 8 mars 2011 14:00

Det här är ett hett tips för dig som bara vill käka nått snabbt mellanmål, dock måste du ha smör och vanlig ost/ost på tub. 

Och såklart digestive kexen du ska ha detta på.


Det är jätte gott och du blir mätt fort och håller det länge (iallafall för mig). Och ja, jag vet inte om det är så nyttigt men det skiter jag. Det ska va gott annars fåre va! :)

Av bfalk - 8 mars 2011 11:30

Ingen hade nog så stort hopp för Gnaget, men de tog HV71 så jävlaaaa hårt i första matchen i slutspelen. 

Nöjda och glada var vi då må ni tro! 

Samtidigt så käkade vi korvbricka, som då består av korv, ost, nachochips, gurka, morötter och olika dipper. Mmmmm...! 

Vi åt, skrek, jublade och var glada!


  

Nu är jag på jobbet, när jag kommer hem ska jag äta upp resterna från igår.. Heheee. 

Idag på jobbet ska jag försöka hinna pyssla.. Ja, ni hörde rätt. Det är till Micke's present (han fick även två igår men den största ska han få på fredag). Jävlar, kommer inte ens ihåg när jag pysslade sist. Jag kan inte pyssla. Ofta pyssla. 

Jaja, önska mig lycka till. 


Pöss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards