Alla inlägg den 10 juni 2011

Av bfalk - 10 juni 2011 15:00

.. Jag tog studenten! Ja, jag har faktiskt koll. Konstigt nog. 

Tiden bara flyger fram och nu är det nya, fulla, glada studenter som står på trappan och flaken och skriker av lycka. 


Jag kan inte fatta att det redan gått två år, jag minns (?) det som igår. 

Det är många som säger "Åh, vad jag skulle vilja göra det igen, ta studenten igen!", riktigt så tycker inte jag. Inte alls faktiskt. Själva dagen var skittråkig, först skulle man sitta i ett klassrum och lyssna på nån gubbe (som jag förövrigt kom för sent till då jag valde att dricka jäger istället..), sedan en lärarmiddag där lärarna verkligen kollade så man inte drack. Vilket jag gjorde. Och de blev sura. 

Jag fick mest alkohol av alla i min klass, vilket gjorde de lite smått avensjuka och väldigt hänginga på mig och ville ha champagnen av mig. Jag fick ont i fötterna när jag var på flaket och skrek sönder halsen. 

MEN, det var ju inte tråkigt hela tiden. När jag väl kom hem så hade jag grymt kul med familjen och vännerna! Käkade asgod smörgåstårta och drack, drack lite till och drack ännu mer. 


Jag skulle vilja vara sådär full igen. Mysgofull. Ingen hade tydligen sett mig så där mongis. Och jag har inte lyckats sedan dess.

Studenten för mig var inget speciellt, men jag kan förstå att det var det för vissa andra. Jag hade mest ångest över; att nu var jag verkligen vuxen.. 


Det har ju trots allt gått hyffsat för mig efter studenten, trots inte så bra betyg och champagnerus som inte riktigt ville släppa. 

Och jag är så jäkla lycklig att jag slipper skolan, att jag nu får välja om jag vill börja plugga igen. 


Happy thougts!


  

Jag sket i allt som hette vita klänningar, "snygga" mössor och allt sånt. 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards