Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Uppståndelse kring ett gratis program

Av bfalk - 19 april 2011 15:15

Det 'största' inom internet, musik och på facebook just nu är att Spotify ska begränsa gratistjänsten - man ska bara kunna lyssna på musiken 10 timmar/månad samt bara kunna lyssna på en låt 5 gånger. Om man inte vill ha det så, så får man betala 49 eller 99 kronor för att kunna lyssna som vanligt.

Det är "snåljåparna" mot de som vill betala. 


Och vilken kategori tillhör jag? 

Jag är en snåljåp. 

Jag har pengar, jag kan betala - men jag vill inte. Jag betalar inte till en musiktjänst som ska vara G R A T I S. Och nu får jag bara lyssna 10 timmar på musiken som ska vara just - gratis. Det är så sanslöst. Har de som jobbar på Spotify blivit giriga? Ja, jag tror fan det. Det känns ju som att det bör vara så populärt att de ändå har tjänat ihop en slant eller två. Jag tror Spotify har gjort att många valt att inte ladda hem musik, som är olagligt, men nu lär nog en del börja att ladda hem igen, då de inte vill betala.

"Tänk om du gör musik och människor bara tar det, gratis". 

För det första era äggheads (oj blev plötsligt 14 år igen) som säger så: På Spotify laddar man inte hem - man lyssnar bara. Spotify har varit en jätte bra sida för mig - man kan lyssna på en skiva för att sedan köpa den, för vem vill inte ha det riktiga albumet om man verkligen gillar den?! (och därmed stötta bandet).

För det andra: tror ni verkligen pengarna går till artisterna? Ta det du pungar ut - hundra spänn, tror ni att det går till eran darling i E.M.D, att det går till Bon Jovi så han kan köpa ett ny frisyr eller går till alla glamrockare så de kan köpa mer hårspray och kajal?


Jag förstår inte varför man ska hålla på, från båda håll. Alla blir som tokiga höns. 

Jag försvarar det jag tycker - såklart, och jag vill ha det som det är, eftersom det är ett gratis program.

Jag förstår inte riktigt själv varför jag skriver det här inlägget. Men jag kan tänka mig att alla som står på samma sida som mig, "snåljåparna", tänker ungefär likadant.


Tack för mig. 

Heja gratis musik!

Om du inte vill betala för att ha Spotify - testa Grooveshark.

 
 
jessica

jessica

19 april 2011 18:34

Håller fullständigt med dig! Precis mina tankar. Jag är med en snåljåp, även fast de är klart att man har 50/100spänn att lägga ut. Jag har slutat ladda hem musik sen jag skaffa spotify. Undantag om jag velat ha de i mobilen. Men nu vettefan. Ska testa dedär du länkade!

http://jasshole.blogg.se

bfalk

19 april 2011 20:16

Ja, fattar inte alls hur dom tänker. Jäkla as. Haha!
Ja, jag hoppas det där programmet är bra, men man kan ju göra listor och allt sånt som man kan göra på Spotify oxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards