Alla inlägg den 14 november 2008

Av bfalk - 14 november 2008 17:36


jag har haft flera tankar om det jag tänkte skriva om nu, men det har lixom aldrig kommit ut på bloggen.

såhär lyder det: varför är det sån otrolig hets över att man ska ha någon, alltså vara ihop med någon?

och innan man blir ihop med någon, så ska man gärna ha gått igenom hela sin åldersgrupp innan det är klart. det finns chattsidor där man ska träffa "sin perfekta", detta har jag väldigt många åsikter om. jag tycker att folk är dumma i huvudet (för att ta det milt) som söker sig till hemsidor där man ska träffa sin drömkvinna/man. det är helt sjukt, hur vet du vem som sitter bakom skärmen? man blir kär i en bild av en person, det man gärna vill ha. jag fattar inte hur man kan bli kär över internet.. det går inte ihop i min skalle riktigt.

jag fattar inte heller hur man kan bli kär om man knappt vet något om personen - jag kan vara hur jävla sjuk som helst, men kanske visar upp en annan sida för dig.

så säger jag alltid till nya människor (kanske en ny karl), för egentligen, hur mycket vet man när man träffar en ny person för första gången? och kan man verkligen få känslor så snabbt?

jag låter säkert som en bitterfitta just nu, men jag tycker det är märkligt alltså..

är det en sån årstid just nu, att man måste ha någon för att det ska se snyggt ut?

nu finns det ju jätte kära människor runt om i landet, dom klandrar jag inte. var kär! må bra!

men varför ska man ha någon för att alla andra säger det..

jag är singel, och jag har nog aldrig trivts så bra som jag gör nu. jag behöver inte någon kille i mitt liv känner jag. jag har ingen önskan om att bli kär nu på en gång. jag tar det som det kommer, that's it. jag tänker inte bli tvungen att bli ihop med någon för att du vill, för att göra någon svartsjuk eller för att det ser bra ut.

nejnejnej! man ska trivas över att vara själv. jag tycker bara det är jobbigt att behöva tänka på den andre, hur tycker han nu då? och nu blir han svartsjuk över det här..


mina vänner är min pojkvän just nu tycker jag. fast på ett mycket bättre sätt!

förut var jag helt besatt av tanken på att jag måste ha en kille, vara ihop för evigt blablabla.. men hur mår man egentligen av att ha sådana tankar? nu när jag inte har någon så känns det bra, att alla tankar har släppt. och visst, jag blir säkert kär i någon (hoppas jag) i framtiden. bara det känns bra för min del så är jag banne mig nöjd.

men den här hetsen, vad är det om? precis som att man ska banta sig toksmal ska man vara tokkär och ha en partner - annars är inte livet fulländat.

må aldrig någon i min närhet bli så besatt av tanken att han/hon söker sig till internetsidor eller till ett tvprogram.. om man tar det lugnt så kommer den rätta, sluta hetsa!

och.. när man är ung, ska man inte behöva tänka på att finna sin kärlek i livet. dessa kommer och går, så är det. lev livet.

njuuuuuuuuuuuut.

Av bfalk - 14 november 2008 16:56


hejhejhallådär

imorse var jag hur trött som helst, men jag tog mig upp efter att jag kom på att det var fredag trots allt!

dagen har gått jätte bra, har pratat med flera olika patienter - varit på samtal med doktorer, tagit blodtryck och övat på min handledare. mycket nöjd över dagen på avd 7, som dom säger.

fick sluta efter tre nångång, sen gick jag hem, ringde linn - det var sålängesedan vi pratade så jag var ju tvungen kände jag.. frågade om hon ville julhandla med mig. det måste vara hon som är med, annars funkar det inte! btw linnsi, jag kan inte kommentera din blogg? äre nått skumt eller är det jag som är knäpp?

iaf, sen när jag skulle göra nått att käka så ringde robin.

sen dess har jag suttit här, kom på värsta bra saken att skriva om men ingen lär ju hålla med mig.. förutom min mor.

ni (läsare, vilka ni än är), måste lära er att kommentera mina texter tycker jag. det jag skriver nu är väl ganska onödigt, men det skulle vara kul att få respons på det jag skriver.. positivt eller negativt. vad som helst. jag ska försöka att svara, deal?


ikväll ville robin ha med mig till korsta och festa lite, men tror verkligen inte att jag orkar! är helt slut i fötterna och det känns att jag gick upp kvart i sex imorse.. tror jag ska käka bakad potatis och kanske kika på en film :) sen ska jag göra nått jag kommer ångra, måste bara kolla på idol och se om robin har kvar stilen.. haha, då ska jag ringa. jag gillar inte idol, det är synd att människor måste ta den vägen för att bli kända inom musiken. vad hände med den vanliga vägen? kul att bli kallad 'idol anna' resten av livet..


blev mäkta irriterad över att inte insider visade det dom skulle visa.. om dom nu inte bara råkade sluta prata om djur i 13 minuter medans jag surrade med mamma.. det var ju bra att dom tar upp sånt där, men jag ville ju se det andra.

nej, gott folk. nu ska jag försöka klura ut texten, så den ser bra ut.

ha en underbar fredag!

ps. mina AIK grejor har kommit. underbart.

på återsèende pusspuss&kram


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards