Alla inlägg den 29 december 2009

Av bfalk - 29 december 2009 19:30

Ikväll är det Scarface på tv6, kl 21.00

Filmen handlar om en av filmhistoriens hänsynslösa skurkar; Tony Montana. Följ Tony på hans väg från att vara en politisk flykting till toppen av Miamis kokainimperium och gangstervärld.

Jag älskar den här filmen, Al Pacino är fantastisk som Tony Montana. Om ni inte sett den bör ni se den på studs! Jag älskar action/våld och sånna filmer, så det kanske inte så konstigt att denna filmen faller mig så bra i smaken. Är inte pistoler och explosioner mycket bättre än kärlekstrams..?

Ikväll lägger jag mig i ett nystädat rum med chips och dipp och kollar på Scarface!

Av bfalk - 29 december 2009 14:30

Jaha, nu har jag gått och blivit tokförkyld. Jag har känt av det jätte länge men nu är det som värst. Jag hoppas att det håller sig såhär och inte blir värre, jag ska ju jobba ganska mycket nu så jag ska inte bli sjuk!

Snart ska jag borsta mina tänder och åka ner till stan. Jag ska möta mamma, hon ska gå till pleasure igen och kolla om Martin är där. Hon är så sugen på att pierca sig, haha.

Sen så måste jag köpa scrub till kroppen och face mask och även alkohol. Jag känner hur bra allt det där passar ihop. Jag kan tänka mig att det lär vara skit lång kö imorn och det orkar jag inte med. Nyår spenderar jag några timmar på jobb och sedan fest med brorsan, ska bli jävligt kul! Dock så ska jag försöka att inte dricka så himla mycket, för jag kanske ska jobba dagen efter.. Men då kanske jag får börja vid 3-4 så det är ju bra trots allt. Och man tjänar sjukt med pengar och jag älskar pengar  


Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer faktiskt. Jag tror jag måste gå till ett garage här borta på gatan och kasta stolar, tv apparater och gamla mobiler som bara ligger och tar plats, jäklar vad jag kommer få bära..

Nej, dax att fixa lite innan bussen går! Tjing!

 

  

  

Baggyjeans - Cubus

Tröja - HM



Av bfalk - 29 december 2009 12:45

Dregen funderar på att lämna hårdrocken i ett nytt soloprojekt. Som Nöjesbladet tidigare har berättat kommer Backyard Babies att ta en längre paus. I en intervju med DN berättar nu gitarristen Dregen att han längtar efter att göra en soloplatta.

– Kanske en som handlar mer om var jag kommer ifrån, min bakgrund, säger han.

Dregen säger sig vara redo att testa vilken musikgenre som helst så länge texterna inte är på svenska.

  

Hur kommer det att bli tro..? Men det är bra att en sån bra artist inte lägger allt på hyllan, trots allt. Men jag kommer sakna Backyard Babies så grymt mycket. Jag hoppas Dregen väljer kanske en mer bluesig väg, så man kanske kan få se han på en liten klubb i Sthlm. Rockers som går till bluesen kan faktiskt vara ett himla bra koncept, och jag tackar inte nej till blues - det var ju trots allt därifrån rocken kom ifrån.

Om någon vet hur man hittar DNartikeln så får ni gärna kommentera, hittar den inte nämligen.


Jag hittade artikeln här.

Av bfalk - 29 december 2009 11:18

Nej, jag är inte ett sånt där kattfreak jag lovar. Men katten Fritz får mig att skratta nästan varje dag pga hans konstiga betèende. Häromdagen så upptäckte han kranen i köket, och där satt han och stirrade vääldigt länge..  

 

  

        


     

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards