Alla inlägg under maj 2011

Av bfalk - 4 maj 2011 18:45

Jag slog på min blandmusik mapp, jag visste inte riktigt vad jag ville lyssna på och där i mappen är det allt - rock, metal, hiphop och lite pop. Kanske jag inte gillar allt, men ibland kommer det upp guldkorn. Sånna låtar man glömt bort, men man blir lika glad av att höra. 


Youth of the nation är en sån låt. Texten är helt klockren, jag älskar den. Och jag kommer alltid göra det.


Låten får mig att komma ihåg att säga hur mycket jag gillar och älskar min familj och vänner, att alltid försöka se när någon mår dåligt trots deras leénde och att man aldrig, ska växa upp för fort.

Av bfalk - 4 maj 2011 15:30






Jag glömmer aldrig dina hemligheter

Det du är räddast för, fast ingen vet det

Visst du kan rycka på axlarna, spela ball

Och fast du tycker du lyckas vet jag i alla fall

Och du försöker hålla masken

Så du kan sväva över marken


Visst du kan skratta och låtsas som ingenting

Men jag vet allt om dig för du har varit min

Du är nån annan nu i och för sig

Men när du strippar och klär av dig är det samma grej

 

Av bfalk - 4 maj 2011 10:45

 

Klockan var 22.30 Jag var dyngtrött. Jag sov 10 timmar. Kroppen ville vakna men inte min hjärna. 

Snart är jag som mormor, vaknar klockan 5 och städar, diskar och skuttar runt. 

Jodu. 

Det känns så sjukt konstigt att vakna tidigt när man inte jobbar, men jag antar att det är bra (man kan inte sova bort hela dagen ju!!). Jag vaknade till en fin sol, men nu är det mordor mörkt igen.. Jag hoppas jag hinner ut innan det börjar regna. 

Jag har precis ätit värsta goda kesomackan, kollat lite på Grey's och snart ska jag diska (holy crap, jag är som mormor!), duscha och sminka mig, ta mig en liten promenad och träffa mamma på stan! :) Vi ska gå till macken och försöka få ut mitt paket, jag bråkade med dom igår, men nu har jag med mig världens bästa vapen = mamma, lock and load! Jag hoppas jag får ut det, trodde verkligen det skulle komma i brevlådan.


Sen ska vi väll shoppa lite, sedan har jag bjudit hem mig själv på middag, jag har inget roligt att äta hemma så då gör man så! Det kallas smarthet mina vänner. 

Jag kom på att mina nya dojjer är där oxå, så man kanske skulle ta med sig dom. 


Föresten, glodde på Batman The dark knight igår, fytusan vad bra den filmen äääär! Jag är kär i Jokern. 


Nu: röra på dököttet!

Peeeeäääjz!


Av bfalk - 3 maj 2011 21:45


Jag måste ju säga att denna man är min alldeles egna fetish.. Fytusan vad snygg han är som Jack Sparrow! Mmmhhhmmm.. Längtar till nya filmen!

Av bfalk - 3 maj 2011 17:30

På stopptid kunde AIK säkra 3 poäng, det var Kenny Pavey som räddade poängen på stopptid mot Örebro.

Det var en olidlig nervositet (som vanligt) och jag tror jag pillade bort allt skinn från fingrarna, drog bort allt hår på håret och bet sönder läpparna.. 

Otroligt skönt med seger!



Men, there's only one Kenny Pavey!

AIK
Av bfalk - 3 maj 2011 13:30

image


“Because some men aren’t looking for anything logical, like money. They can’t be bought, bullied, reasoned or negotiated with. Some men just want to watch the world burn. ”

Av bfalk - 3 maj 2011 08:00


Nu knatar jag till jobbet, en halvdag idag (sånt är jätte konstigt när man normalt jobbar 12/24 timmar på ett pass). Efter jobbet blir det käk, promenad och uthämtning av paket!  

Av bfalk - 2 maj 2011 19:30

På något konstigt vis, även fast jag tar bort det här inlägget, den här bloggen någongång, så kommer det ändå alltid finnas kvar. Allt jag skrivit, allt jag lagt ut - texter, videos, bilder.

Men det är inte bara bloggen, det är ju alla andra sidor jag har, bdb (även fast jag lagt ner det, fast har kvar sidan), facebook statusar och allt jag någonsin lagt energi åt på internet. 


Det är en skrämmande tanke när jag tänker på det. 

Jag tänkte inte likadant som jag gör nu, som när jag var 14 år, hatade allt och alla, hade pushup och för mycket brunkräm. Jag kunde inte formulera mig i ord, det blev mest ordbajs. Och det ska föralltid finnas kvar?! Jippi..


Men det är inte det som är mest skrämmande. Man skriver allt man gör, på statusar, skickar in bilder, alla vet vad man gör och ska göra senare. Om man är hemma eller bortrest. Om man är glad eller ledsen, sur eller arg. 

Och varför väljer vi då att skriva sådant? Är vi så intressanta att vi måste skriva allt det, eller tror vi bara att vi är så intressanta? 

Och varför skriver jag som jag gör, är det för uppmärksamhet, att veta att någon är intresserad av att läsa och gillar det jag skriver..?

Att börja tänka att människor vet vad man gör, det är en creepykänsla. 


Och varför skriver jag just om det här?

Jo, det ska jag tala om för er mina vänner; det är pga ett Criminal Minds avsnitt "The Internet Is Forever".

Det handlar om en kille som blir vän med olika tjejer på facebook, och även följer deras twitter. Lär sig allt om dom, tar sig in i deras hem, sätter upp kameror, dödar dom och sänder det live på internet.

Jag vet, det är väldigt brutalt. Men så har man den där känslan, av att det kan faktiskt hända. Man blir toknojjig och funderar på att skita i inernet helt och hållet. Men riktigt så funkar det ju inte.. Trots allt.


Men man ska alltid vara försiktig. Var det ni med. Is Forever"

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards