Alla inlägg under maj 2011

Av bfalk - 26 maj 2011 09:37

.. Nu mina fina läsare, ska ni få veta något. Något som kallas 'ovärt vetande', men eftersom jag är en sån snäll dam ska ni få reda på det, lägga det i eran lilla kapsel i er hjärna och ta fram det när ni minst anar det!


Visste ni att när man har musik i reklamer så blir personen som tittar mer påverkad och köper troligtvis varan, än reklamen utan musik i?


Det är konstigt det där med reklam, jag tänker alltid 'jag köper ju aldrig något jag ser på en tvreklam', men kanske jag gör det ändå, i mitt undermedvetna..

Av bfalk - 25 maj 2011 15:00

 

Do you feel cold and lost in desperation? You’ve built up hope, but failure’s all you’ve known…


Remember all the sadness and frustration,


and let it go, let it go.


-Linkin Park

Av bfalk - 24 maj 2011 18:19

Jag tror jag precis sett den finaste videon. 

Iallafall på länge.

Jag ryser i hela kroppen, det är 2:34's perfektion. 


Du behöver inte gilla/lyssna på Daniel Adams-Ray för att kunna se den här videon. Men gör det. Låten passar så himla bra in, jag tror alla har upplevt det som händer i videon. På ett eller annat sätt.

Den här videon åkte rakt in i hjärtat, och det är så en video ska göra.

Jag brukar aldrig kolla på videos annars, men det var tur att jag slog igång just denna..

Nu ska jag sluta skriva, så NI får kolla!




Regissören's ord:

"Inget är svart på vitt och i ett beteende finns det alltid nyanser även om det ibland känns som att det är samma skit om och om igen. Förlåt för att jag aldrig sagt förlåt handlar om ett mönster."

Av bfalk - 24 maj 2011 11:15

Jag hatar parfymer som luktar så där riktigt tjej (man märker det på sånna som är riktigt flickiga, de tar på sig ett ton så man får en astma attack, och hur kul är det att lukta som alla andra bara för att man är brud?). Om man ska ha en parfym ska det lukta mumsigt, kvinnligt och sensuellt! (ja, jag kan oxå fina ord).


Här är mina absoluta favorit-parfymer! Köp någon av dom, eller lukta på dom nästa gång i en affär vettja!

Tips - om du köper en parfym, köp även en bodylotion som du kan smörja in armarna med - dubbelt så gott!


Calvin Klein Euphoria



Christina Augilera (hittar inte vad den heter, men flaskan ser ut som på bilden)



Body Shop - Dreams & Musk (Body Shop har även salva, body lotion, deo och duschcreme som luktar som parfymen)




Avril Lavigne Forbidden Rose

 


Calvin Klein One (för både män och kvinnor)


Av bfalk - 23 maj 2011 19:45


Run to the sun

Rockstar

Hypnotize u

Party people

Av bfalk - 23 maj 2011 15:00

Av bfalk - 23 maj 2011 12:00

Och så hände det igen.. 

Den notoriska knarkaren Pete Doherty blev precis dömd till sex månader för kokaininnehav. Han greps i samband med utredningen av filmskaparen Robin Whiteheads död i januari 2010. Whitehead hittades död i en lägenhet i östra London och i samband med det så erkände Pete kokaininnehav.



Det går verkligen inte bra för den oerhört duktiga musikern och låtskrivaren. Vilket jag tycker är så himla synd, det är precis som att dom som är de bästa väljer droger mest. 

Jag såg en dokumentär om Pete en gång, en liten snutt bara, där fick man se den riktiga ångesten över kändisskapet och hur han verkligen inte vill gå upp på scen. 

Jag antar att det inte är solsken och lycka att vara musiker hela tiden..

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards